*Adzrin Pov*
"Apa kita nak buat dengan dorang berdua tu?"Soal Adrian sebaik sahaja aku melabuhkan punggung di sofa.Dia turut duduk di sebelahku.
"Lepaskan Afrina.Kita tak perlukan dia dah."Arahku.
"Lepaskan macam tu je?Kalau dia report polis macam mana?"Soal Asyraf yang baru sahaja muncul.
"Asyraf.Otak kau loading ke?Takkanlah senang-senang je aku nak suruh korang lepaskan dia macam tu je.Haish."Aku mengeluh kuat.
"Setiap kejahatan perlu dibalas dengan yang setimpal dengannya.Kita kena hukum mereka dengan cara kita sendiri.Kita tak boleh percaya dengan hukuman yang dicipta oleh manusia.That's just a bullshit thing.Sebab,manusia akan sentiasa kalah dengan duit.Dunia ni tak adil.Iblis hanya dapat dibunuh oleh iblis.Kau faham maksud aku kan?"Daniel yang baru sahaja muncul itu menepuk bahu Asyraf dari belakang.
"Err,tak."Asyraf menggaru kepalanya yang tidak gatal itu.
"Never mind.Just stick to the plan.Lepaskan Afrina dengan cara korang sendiri.Selagi korang boleh handle,aku takkan masuk campur."Aku mengangkat kedua tanganku.
"Tak apa.Kau serahkan je pasal Afrina dekat kitorang.Kitorang akan handle dengan boek punyaa."Ujar Adrian.
"Ok,i trust you guys."Ucapku.
*Aryssa Pov*
Aku merenung ke luar jendela.Pada mata nyata,jasad ku masih berdiri di depan jendela,namun pada mata hati,jiwaku melayang entah ke mana.
'Siapa kau,Issa?Kenapa kau selalu muncul dalam ingatanku?Kenapa kau selalu muncul dalam mimpiku?For god sake,i can't handle all this shitty anymore.Please,Issa.Munculkan diri kau kalau kau masih bernyawa.Aku dah tak larat nak hadap semua ni.'Bisik hati kecilku.Lamunanku terhenti apabila ada tangan menjalar mengelilingi pinggangku.Aku hanya tersenyum tipis ketika mencium bau maskulin Adzrin.
"Jauh termenung.Fikir apa?"Adzrin merehatkan dagunya di bahuku.
"Saja ambik angin malam."Ujarku.
"Tipu.Alasan cliche.Ni mesti tengah fikir sesuatu kan?"Adzrin tidak berpuas hati dengan jawapan ku.
"Sayang,look at me."Adzrin memalingkan tubuhku agar menghadap ke arahnya.
"You're not ok,right?"Adzrin memegang pipiku.
"I'm fine.Don't worry about me."Aku tersenyum nipis sambil mengusap perlahan tangan Adzrin yang sedang memegang pipiku.
"You know what hurts me the most?"Adzrin bertanya kepadaku.
"What?"
"See you cry in silence."Adzrin mengusap perlahan pipiku.Mataku mulai berkaca.
"If anyone is going to hurt you,let me know."Ujar Adzrin.
"What you'll do with the person?"Dugaku.
"I'll make that person disappear from the earth."Jawab Adzrin.
"You know,what?You always make me fall in love with you.Every second,every day,every year.Without getting tired."Aku melakar senyuman palsu di hadapan Adzrin.Aku takkan membebankan Adzrin dengan masalahku.Dia sudah cukup derita menanggung semua ini.
Bagaikan bidadari
Kau menjelma di depanku bagai ilusi
Tak pernah ku menduga melihatmu
Ku terpaku, ku membisu
Berdetak jantungku
Kamu,Adzrin menyanyikan bait lagu yang mampu membuatkan hati aku luluh.Mata coklat ku bertembung dengan mata hitamnya.Keadaan menjadi sunyi sepi.Sekali lagi,aku jatuh cinta padanya.
YOU ARE READING
Endless Love [C]
Teen Fiction[Completed] Ini kisah cinta di antara Tengku Adzrin Hilmi dan Tengku Aryssa Hanan.Kisah cinta yang luar biasa. --------🤍-------- Takdir mempertemukan mereka kembali.Golden Elite Highschool merupakan saksi pertemuan merek...