Al?

318 50 3
                                    

*Aryssa Pov*

Aku,Natasha,Sarah,Anis dan Hannah sedang memasak lauk tengah hari.Dah hampir seminggu kitorang tinggal sama sama.

Hampir seminggu jugak kitorang fikir cara untuk singkirkan Al,tapi satu clue pun tak dapat.

"Weh.Korang rasakan,siapa Al ni eh?"Aku bertanya kepada mereka semua sambil menggaul bahan masakkan.

"Maybe one of Adzrin fans."Sarah menjawab pertanyaanku sambil memotong bawang.

"But,kalau peminat Ad,kenapa dia blackmail Ad sekali?"Giliran Natasha pula bertanya.

"Psycho,dear.That's called psycho."Izzren tiba tiba muncul di dapur.

"Can you stop calling me dear?I'm not your girlfriend."Natasha menjeling ke arah Izzren.

"Soon,dear.Anyway,back to the psycho.Orang psiko ni sanggup buat apa sahaja demi capai matlamat dia.I think kalau betul dia peminat Ad,mesti ada sesuatu yang dia rancangkan.Boleh jadi dia pura pura jadi peminat Ad and then plan something untuk masuk dalam hidup kita semua and then destroy us."Izzren bercerita sambil menuang segelas air sejuk.

"Do you mean that 'Al' will kill all of us?"Anis bertanya sambil mengacah pisau ke arah dirinya.

"Woi,nak mati awal ke?!Bahayalah main pisau!"Adrian yang baru sahaja melangkah masuk ke dalam dapur terus merampas pisau yang berada di tangan Anis.

"Relax lah,kau ni.Gelabah lah.Aku ni tak gila lagi lah nak bunuh diri."Anis menepuk kuat belakang Adrian.

"Yelah,tapi macam mana kalau tadi pisau tu terkena leher kau?Tak ke naya?"Adrian menjentik dahi Anis.

"Sakitlah,Ian!Aku bukan budak-budak.Ish kau ni,over protective sangatlah."Anis mengusap perlahan dahinya.

"Oi,apa gaduh gaduh ni?Sampai ke depan aku dengar."Kata Asyraf yang baru sahaja sampai di dapur.

"Eh,dah dah.Takpayah nak memekak.Korang masuk je dapur,terus kecoh.Aku ketuk sorang sorang guna senduk ni kang."Hannah bersuara sambil mengangkat senduk yang dipegang olehnya.

"Dahlah,tolong hidang ni."Sarah mengambil pinggan di rak.Tiba tiba,prangg! Pinggan yang dipegang oleh Sarah terjatuh di lantai.Habis berderai kaca di lantai.

"Auch!"Sarah mengaduh kesakitan apabila tangannya terkena serpihan kaca ketika hendak mengutip kaca kaca itu.

Izzren terus bergegas mengambil first aid kit.

"What is going on-Shit!"Daniel yang baru sahaja tiba di dapur bersama Adzrin terus menerpa ke arah Sarah.

Daniel mengambil first aid kit yang berada di tangan Izzren itu.Dia terus membawa Sarah duduk di kerusi.

"Macam mana boleh jadi macam ni?"Daniel bertanya sambil membersihkan luka di tangan Sarah.

"Ala,Yel.Sikit jelah.Tak dalam pun lukanya."Sarah berkata.

"Sikit kau kata?Tak nampak darah banyak ni?Yang mengada sangat pergi pegang kaca tu kenapa?"Daniel membebel sambil membalut tangan Sarah.

"Ish,tak ada apalah.Tapi kan,aku rasa tak sedap hatilah."Sarah mengeluh perlahan.

"About what?"Daniel memandang wajah Sarah.

"Pasal Al.Aku takut kalau Al-"

"Shh,nothing gonna happen ok.Everything gonna be fine."Daniel meletakkan jarinya di bibir Sarah.

"Yel,aku tengok luka Sarah tu dah siap dibalut.So,jomlah kita makan.Kau expect kitorang kenyang ke tengok drama free?"Adrian berkata.

"Bodoh,kau."Daniel bingkas bangun lalu menyimpan first aid kit itu.

Endless Love [C]Where stories live. Discover now