Maaf

651 95 15
                                    

*Daniel Pov*

"Seriously?Dengan new student pun kau nak cari pasal?Too much lah Ad.Too much."Kata Sarah.Semua mata kini tertumpu pada Sarah.

"Entah Ad,kau ni agak agaklah new student kot.Kau ni tak habis habis dengan baran kau tu."Giliran Anis pula bersuara.

Namun,tetap tiada jawapan yang keluar dari mulut Adzrin.Adzrin meraup wajahnya berkali-kali.Dia tak sengaja.

Dia bergaduh dengan budak lain tadi,dan tak pasal-pasal Aryssa yang kena.Haih,Ad,Ad.Bilalah nak berubah?

"Geng,ikut aku jap."Aku mengajak Adzrin,Izzren,Adrian dan Asyraf keluar dari kelas."Ok,sekarang ni,aku tahu kau tak sengaja marah Aryssa,am i right?"

Aku memandang ke arah Adzrin yang sedang mengusutkan rambutnya.Tiada jawapan.Dia tampak gelisah.

"So,sekarang ni,kita semua terlibat dalam hal ni.Sekarang,aku nak kita berpecah and cari Aryssa.Aku takut dia pergi belakang sekolah.

Korang tahu kan belakang sekolah tu port siapa?She's a new student.I don't want-"Belum sempat aku menghabiskan ayat,Adzrin sudah berlari dahulu.

Haih,tak pernah-pernah aku nampak dia serisau ni.Bau-bau suka dah ada ni,Adzrin.

*Aryssa Pov*

Aku berjalan-jalan di sekitar sekolah.Ponteng.Ya,aku ponteng kelas buat pertama kalinya.Maafkan anakmu ini,mama,papa.

Aku berjalan tanpa hala tuju.Sedar-sedar aku sudah berada di belakang sekolah.Tiba-tiba bahu aku dicuit dari belakang.Aku menoleh kebelakang.

"Hi dear,buat apa sorang-sorang dekat sini?Tak takut ke?"Lelaki itu mengusap usap rambut aku.Segera aku menepis tangannya.

Perwatakannya yang sedikit serabai itu membuatkan aku berasa tidak sedap hati.

"Sorry,aku balik kelas dulu."Sedang aku berura-ura hendak berjalan,aku ditarik masuk ke dalam stor.I'm speechless.Totally speechless.Dah kenapa mamat ni?Suka hati je main tarik orang.

"Aku cuma nak have fun je dengan kau,janganlah sombong sangat."Aku terasa ada tangan yang merayap ke pinggangku.Ok,ini dah lebih.Ini dah lain macam.

"Apa ni,tepilah."Aku cuba untuk melepaskan diri namun pegangan dia semakin kuat.Bibirnya merayap ke leher ku.Kepala aku tiba-tiba pening,oh shit.

Ingatan tu datang kembali.Aku menggigil dan terduduk.Badan aku lemah.Aku takut.Ingatan tu datang lagi.

Aku cuba melarikan diri dari lelaki itu,namun tak berdaya."Tolong,tolong!"Aku cuba menjerit sekuat hati.

Bam!Pintu stor itu dirempuh.Seorang jejaka berlari ke arahku,Adzrin.Ya,Adzrin datang untuk aku.

"Sial kau,Harris!Jangan sentuh dia lah!"Adzrin bergelut dengan lelaki itu.Adzrin menumbuk dan menyepak lelaki itu.Lelaki itu berdarah.Lelaki itu akhirnya terkulai lemah,tak berdaya untuk melawan Adzrin.

Adzrin menuju ke aku."Kau ok?Dia buat apa-"Belum sempat dia menghabiskan ayat,aku terus memeluk dia.Aku tak tahu kenapa aku rasa selamat bila dalam pelukan hangat dia.

Even aku baru kenal,aku tahu dia baik."Aku,aku takut,Ad.Aku takut.Hiks.Hiks."Aku menekup mukaku di dadanya.Dia mengusap perlahan bahuku.Dia memelukku dengan erat.

"Jangan takut,aku ada.Tak ada siapa berani sakitkan kau selagi aku ada."Aku mengangkat sedikit wajahku.

Pandangan aku semakin kabur,Adzrin lantas mencempungku dan membawaku keluar dan akhirnya aku tidak sedarkan diri.

Aku membuka mata perlahan-lahan.Aku berada di atas katil?Klinik?Oh ya,maybe klinik yang ada dekat sekolah ni.But,siapa yang bawak aku?

Aku memandang ke sebelah.Terlihat Adzrin yang sedang bermain phone itu.Rambutnya yang perang,kulitnya yang putih mulus tanpa sebarang cacat cela,bibirnya pula sangat menggoda.Eishh,seksi.

Endless Love [C]Where stories live. Discover now