War time!

249 38 15
                                    

Beberapa hari kemudian,

Suasana di rumah semakin suram.Tiada lagi gelak tawa yang menghiasi rumah itu.

Segalanya menjadi berbeza setelah ketiadaan Aryssa.Ketiadaan Aryssa memberikan impak yang besar dalam hidup mereka semua.

Suasana di meja makan pada tengah hari itu sunyi sepi.Tiada siapa yang bersuara.Mulut mereka seakan terkunci.

Tingg!

Notifikasi dari telefon Natasha memecah kesunyian.Semua mata kini tertumpu padanya.

Natasha sekadar membuat riak biasa.

Ketika dia sedang melihat telefonnya,dia tiba-tiba berdiri tegak.Serta-merta tangannya menggigil.

Natasha berjalan selangkah demi selangkah ke belakang.Tiba-tiba,

Prangg!

Pinggan yang berada di atas meja jatuh berkecai.Mereka yang lain turut berdiri taktala melihat gelagat Natasha.

"Natasha,stay there."Arah Izzren.Dia khawatir kalau Natasha terpijak serpihan kaca di lantai itu.

Tanpa sebarang isyarat,Izzren segera mencempung tubuh Natasha.Natasha bertambah terkejut melihat tindakan Izzren.

"Now,tell us.What's wrong with you?"Soal Izzren sebaik sahaja dia menurunkan Natasha.

"T-this.Al."Natasha menghulurkan telefonnya kepada Izzren.

"Kita dah sampai ke penghujung.It's the time for identity revealing!See you soon!?"Nada Izzren naik seoktaf.Jelas terpampang di wajahnya rasa terkejut.

"Shit!Jadi betullah cakap Marissa dengan Alief?Dorang hanya boneka dalam permainan Al.Gila,ni kerja gila."Marah Adrian.

"Sekarang macam mana?Aryssa hilang,Ad pulak berkurung dalam bilik tu.Macam mana kita nak handle semua ni?"Soal Asyraf.

"This is getting crazier,dude.What we gonna do now?"Soal Izzren pula.

"Yel,say something.You're the only one that can think rationally right now.Say something,Yel."Sarah mendesak Daniel.

Namun,Daniel masih mendiamkan diri.Tiada sepatah kata pun yang keluar dari mulut Daniel.

"Yel,hurry up!Janganlah diam je."Sarah semakin mendesak Daniel.Desakan Sarah membuatkan Daniel semakin hilang sabar.

"Shut up,Sarah!"Daniel tiba-tiba meninggikan suara.Keadaan menjadi janggal seketika.

"Yel,i'm so sorry.I tak berniat nak buat you marah."Sarah cuba mencapai tangan Daniel.Namun,Daniel menepis perlahan tangan Sarah berlalu pergi tanpa sebarang kata.

"Ok,now what?Ad berkurung,Yel mengamuk,Rysa hilang.So,what we gonna do now?What the hell is going on right now?Argh,fuck all of this."Izzren mengusutkan rambutnya.

Fikiran mereka waktu itu semakin bercelaru.Mereka akhirnya terjerat dalam permainan ini.

"Kita kena pulihkan Adzrin.Kita tak boleh buat apa,tanpa Adzrin.He's our leader.We can't do anything without him."Asyraf memberikan cadangan.Dengan serta merta,semua mata tertumpu padanya.

"Cap,kau memang membantu.Buat pertama kalinya,idea kau bernas."Adrian menepuk perlahan bahu Asyraf.

Aku memang sentiasa cerdik.Kau je yang selalu menafikan kecerdikan aku."Asyraf tersenyum bangga.

Mereka yang lain hanya mampu tersenyum tipis.Perkataan gembira seakan tidak lagi wujud dalam hidup mereka.

Tokk.Tokk.Tokk.

Endless Love [C]Where stories live. Discover now