*Daniel Pov*
Berapa hari kemudian,
"Eh,Sarah?"Aku terkejut taktala terserempak dengan Sarah di cafe.
"Yel?Kau buat apa dekat sini?"Soal Sarah.
"I'm always come here to buy my favourite coffee.How about you?"Soalku.
"What a coincidence!Aku pun selalu singgah cafe ni untuk beli kek kegemaran aku.Tak sangka jumpa kau dekat sini."Sarah tersenyum lebar.
"So,alang-alang kita dah terserempak ni,apa kata aku belanja kau?"Aku tersenyum tipis.
"Belanja?Sure,let's go!"Ujar Sarah dengan teruja.Dia segera masuk ke cafe terlebih dahulu.Aku hanya tersenyum tipis.
"So,Sarah.Mana Rysa?Bukan biasa korang lunch berdua ke?"Soalku.
"Ouh,Rysa?Biasalah dia,lunch dengan suami tercinta dia lah.24/7 nak berkepit.Suami isteri sama je.Dua-dua mengada-ngada."Selamba Sarah mengutuk.
"Eh,kau tak makan ke?"Soal Sarah.
"Tak.Tengok kau je dah buat aku kenyang."Selamba ku berkata.
"Ha?Apa dia?"Soal Sarah.
Damn!Kenapa aku cakap macam tu?
"Tak.Aku baru je lepas makan tadi."Aku menggosok perlahan belakang leherku.Situasi menjadi agak janggal.
"Sarah.Kau ni memang hantu kek eh?"Soalku.
"Haah.Kalau kau nak tahu,aku pantang gila kalau nampak kek.Lagi-lagi red velvet.Bagilah banyak manapun,mesti habis."Jawab Sarah.
"Kalau ye pun,suka sangat dengan kek tu,janganlah sampai comot makan tu.Macam budak-budak."Secara automatik ibu jariku mengelap hujung bibir Sarah yang terkena kek itu.
Ibu jariku terhenti di bibir Sarah.Waktu seakan berhenti.Aku bertentang mata dengan Sarah.Aku mengamati wajah Sarah itu.Kenapa selama ni aku tak perasan kecantikan kau,Sarah?
"Err,Yel."Suara Sarah menyedarkan aku dari lamunan.
"Eh,sorry sorry."Ucapku.Aduh,Yel,kenapa kau selalu buat keadaan jadi janggal?
"Err,aku balik office dulu lah.Aku baru ingat kejap lagi aku ada meeting.Aku pergi dulu."Aku bingkas bangun lalu segera beransur pergi.
"Kenapa dengan hati aku ni?Come on,takkan aku dah syok dekat dia?No,no,no.Wake up,Yel.Wake up!"Aku mencubit-cubit pipiku untuk menyedarkan diriku dari berkhayal.
*Aryssa Pov*
"Amboi,Sarah.Balik dari mana?Bukan main lebar lagi senyum tu."Usikku taktala melihat Sarah tiba di butik.
"Lunch dengan Yel."Jawab Sarah.
"Whoa,Yel?Ini macam ada yang tak kena je ni."Usikku lagi.
"Eeeee,apa dia?Aku tak suka dia lah.Kitorang kawan je."Kata Sarah.
"Eh,aku tak cakap korang bercinta.Haaa,ke memang betul kau syok dekat dia?Baik mengakuuu."Aku menghampiri Sarah.
"Eeee,tak adalah.Kau ni,merepek je."Nafi Sarah.
"Elelelele,muka merah tu kenapa?Nak cendol?"Aku mengusik lagi Sarah.Pipi dia semakin merah.
"Eeeee,Rysa!"Jerit Sarah.
*Malam*
"Hello!I'm homeee!"Ucap Asyraf yang baru sahaja pulang itu.
"Bagi salam lah gila!"Adzrin membaling bantal ke arah Asyraf.
YOU ARE READING
Endless Love [C]
Jugendliteratur[Completed] Ini kisah cinta di antara Tengku Adzrin Hilmi dan Tengku Aryssa Hanan.Kisah cinta yang luar biasa. --------🤍-------- Takdir mempertemukan mereka kembali.Golden Elite Highschool merupakan saksi pertemuan merek...