Nyaris

275 44 0
                                    

*Aryssa Pov*

"Aryssa,jom rehat."Ajak Anis.

"Hmm,korang rehatlah dulu.Aku tunggu Ad."Aku menolak ajakan Anis.

"Ok.Kitorang pergi dulu."Anis dan yang lain bergerak menuju ke cafe.
  
"Abang,ok tak ni?Dari tadi sayang tengok abang macam lemah je.Abang ok tak?"Aku memandang wajah Adzrin yang pucat itu.

"Hm,ok je.Abang nak lelap kejap."Adzrin melentokkan kepalanya di meja.

"Kalau macam tu,sayang pergi ambikkan ubat lah."Baru sahaja aku berura ura untuk pergi,tanganku dipegang oleh Adzrin.

"Stay.Jangan pergi."Mendatar suara Adzrin.Dia menarikku untuk duduk semula.

Aku hanya memerhatikan gerak geri Adzrin.Dia bergerak menuju ke pintu dan mengunci pintu.Tingkap juga ditutup.Kemudian dia menampal notis di hadapan pintu.Usai itu,dia duduk semula di sebelahku

"Argh!"Aku menjerit kecil apabila Adzrin meletakkan aku di ribanya.Tangannya mula melingkari pinggangku.

"Ad,we're in school now.This is not our home."Aku cuba melepaskan pelukan Adzrin.Tetapi dia malah mengetatkan pelukan itu.

"I don't care.I want my baby girl."Adzrin mendekatkan wajahnya dengan wajahku sehingga hidung kami bertemu.

"Adzrin,do you have a fever?"Aku terus memegang dahi Adzrin.

"Panas ni!Jom pergi klinik."Aku cuba melepaskan lagi pelukan itu,tetapi tidak berhasil.

"Taknakkk,ubatnya ada dekat sayang jee."Adzrin merengek seperti budak kecil.

"Eh,mana pergi badboy yang berjaya tu?Hilang dah ke? Pftt."Aku cuba menahan diri ku dari menghamburkan ketawa.

"Fine,abang merajuk.Hmph."Adzrin melepaskan pelukan itu lalu memalingkan wajahnya ke arah lain.Sebijik macam budak kecik merajuk!

"Alalala,merajuk pulak dia.Ok,ok.Bagitahu sayang,apa ubatnya?"Aku menarik wajah Adzrin menghadap wajahku semula.

"Ni."Adzrin memegang bibirnya sambil tersenyum nakal.

"No.No.No."Aku menggoyangkan jariku ke kiri dan ke kanan.

"How about this?Pleaseee."Adzrin memegang pipinya sambil merayu rayu kepadaku.

Baru sahaja bibirku ingin mendarat di pipi Adzrin,dia memalingkan wajahnya ke arah ku.Bibir kami bertembung seketika.

"Ad!"Aku menarik wajahku.

"Why,bukan ada sesiapa pun dekat sini."Adzrin tersenyum nakal ke arahku.

"Ad."Aku memandang Adzrin.

"Hm?"Adzrin berkerut memandangku.

"Kalau satu hari sayang hilang,abang akan cari tak?"Aku bertanya kepada Adzrin.

"I will find you no matter what.Satu dunia abang sanggup jelajah demi mencari sayang."Adzrin mencuit hidungku.

"Kalau sayang dah tak ada dekat dunia?"Aku bertanya lagi.

"No.Jangan cakap pasal mati.I dont like it."Adzrin memandangku dengan wajah yang serius.

"Tapi-"

"Shh.Kalau sayang mati,abang pun akan mati.You're my life,baby girl.How can't i continue my life without you?"Adzrin memelukku dengan erat.Sehinggakan aku tiada ruang untuk bergerak.

"Don't leave me."Adzrin berbisik di telingaku.

"I will always be here for you till my last breath."Aku tersenyum tipis ke arah Adzrin.Lelaki yang akan aku cintai sehingga akhir nafasku.

Endless Love [C]Where stories live. Discover now