Surat misteri? II

207 37 7
                                    

*Adzrin Pov*

Sebaik sahaja kami tiba di rumah,aku terus masuk ke bilik rahsia kami.Izzren,Adrian,Daniel dan Asyraf juga turut masuk ke dalam.

"What's going on,Ad?Kau kata dah settle?Habis apa semua ni?"Bertubi-tubi soalan yang keluar dari mulut Adrian.

"A-aku tak tahu.Aku sendiri tak tahu apa yang dah jadi."Aku berjalan mundar-mandir di hadapan mereka.Apa dah jadi?Kenapa dia muncul balik?

"Call orang yang kau upah haritu.Tanya dia apa sebenarnya yang dah jadi."Kata Izzren.

Aku terus mencapai telefonku lalu mendail nombor seseorang.Pembesar suara dipasang.

"Hello?"

"Hello,boss.Nasib baik boss call saya."

"Kenapa?Just straight to the point."

"Info tentang Al!Saya dapat tahu bukan Al yang orang suruhan saya kerjakan!"

Adrian merampas telefon aku.Giliran dia bersuara.

"Apa?!Macam mana boleh jadi macam tu?!Kau reti buat kerja ke tak?!"

"Info tentang Al semua palsu!Saya syak ada orang suruhan saya yang jadi pengkhianat!"

Daniel merampas telefon tersebut.

"Cari lagi info tentang Al.Cari sebanyak yang mungkin.Aku nak kau selidik siapa Al sebenarnya.Cari dia sampai dapat."

"Baiklah,saya akan cari lagi info tentang dia.Kalau saya dapat info lagi,saya akan bagitahu secepat mungkin."

Aku merampas semula telefon tersebut.

"Aku percaya kau.Tolong cari siapa dalang disebalik semua ni.Aku akan bayar kau triple dari jumlah yang aku bagi haritu kalau kau berjaya cari Al."

"Baik,boss.Eh,jap!Saya ada satu lagi perkara yang nak bagitahu dekat boss."

"Apa?"

"Tolong berhati-hati.Saya dapat info yang Al bukan berseorangan.Dia ada partner.Dia seorang yang psiko.Jadi,case ni agak bahaya."

"Ok,terima kasih."

Tutt.Panggilan terus dimatikan.Serentak dengan itu Adrian melempar pasu bunga ke dinding.

"Shit!Aku ingat semua dah settle!Babi kau,Al!"Adrian melempar lagi barang.

"Enough!We need a new plan!"Izzren menengking Adrian.

"I got a plan!"Kataku.

"Want to make a comeback?"Aku tersenyum sinis.

Mereka turut tersenyum sinis.Asyraf menghampiriku.Dia menghulurkan tangannya sambil tersenyum sinis.

"Welcome back,mr mafia."Aku menjabat tangan Asyraf.

"Welcome back too,mr innocent but dangerous."Aku tersenyum sinis.Kemudian,aku berjalan menuju ke arah Adrian.

"Welcome back,mr hacker."Aku menepuk perlahan bahu Adrian.

"Welcome back,mr spy."Aku tersenyum memandang ke arah Izzren.

"And you!My crime partner,mr mafia."Daniel sekadar menjongketkan keningnya.

"Welcome to our hell,Al!Let's play the gamesss!"Jerit Adrian.

Korang mesti tertanya-tanya apa yang sedang berlaku kan?Jangan risau,semuanya bakal terbongkar tak lama lagi.

*Author's Pov*

Endless Love [C]Where stories live. Discover now