*Daniel Pov*
Aku tiba di club house.Jantungku seperti mahu tercabut taktala melihat kesan darah di pintu.Namun,aku cuba mengawal diri.Aku segera masuk ke dalam.
"Sarah,sarah.Can you hear me?"Aku menepuk perlahan pipi Sarah.Dia terbaring di hadapan pintu dalam keadaan yang berdarah.
Tiada respon dari Sarah.Aku terus mencempung tubuh Sarah dan bergegas ke kereta.
"Korang,cepat ikut.Bahaya kalau aku tinggalkan korang."Aku sempat berpesan kepada Anis dan yang lain.
"Sarah,tolong kuat.Sarah,please.Kau kuat kan?"Aku memanggil manggil Sarah sambil menolak strecher.Langkahku terhenti di hadapan wad kecemasan.
"Maaf,encik.Encik tak boleh masuk."Seorang jururawat menahan aku dari ikut masuk ke dalam.Aku tersandar di dinding.
"Yel,kau tak cerita lagi kenapa korang tergesa gesa keluar tadi.Ada apa apa jadi ke?"Perlahan Hannah bertanya kepadaku.
"Rysaa.Rysaa-"
"Just straight to the point,Yel!What happen to Aryssa?!"Anis membentakku.
"Aryssa accident!"Aku menjerkah Anis.Aku terduduk di lantai.
Sebaik sahaja Anis mendengar berita itu,dia terus berlari.Sementara aku,masih terkedu.Kenapa semua ni terjadi dalam sekelip mata?
*Anis Pov*
Aku berlari menuju ke wad kecemasan.Jantungku seperti mahu tercabut taktala mendengar berita itu.
Aku menghampiri Adzrin yang sedang mundar mandir itu.
"Ad,macam mana keadaan Aryssa?"Aku bertanya kepada Adzrin.Namun,tiada respon.
"Ad,aku tanya.Macam mana keadaan Aryssa?!"Aku meninggikan sedikit suaraku.Namun,tetap tiada respon.
"Adzrin,macam mana keadaan Aryssa?!Macam mana semua ni boleh jadi?!"Aku menggoncang tubuh Adzrin.
"Aryssa kejar Al.Semua ni salah aku.Kalau aku tak ajak Aryssa keluar,benda ni takkan jadi.Semua salah aku!Semua salah aku!"Adzrin menepis tanganku.
Dinding hospital menjadi tempat melepaskan kemarahannya.Tangannya yang sudah penuh dengan darah itu sikit pun tak dihiraukan.
"Kkenapa,kkenapa semua ni terjadi?"Aku terduduk di tengah jalan.
"No,jangan salahkan takdir.Semuanya akan baik baik sahaja."Adrian segera merangkul erat tubuhku.Aku menangis di dalam dakapannya.
"Kawan aku tengah bertarung nyawa dalam tu,Ian.Macam mana aku nak bertenang?Ni soal nyawa,Ian.Hiks,hiks."Habis basah baju Adrian dek tangisan ku.
"Semuanya akan baik baik sahaja.Selagi kitorang ada,takkan ada sesiapa pun dapat sakitkan korang.Kitorang sanggup gadaikan nyawa,asalkan korang selamat.That's our promise."Adrian mengusap perlahan belakangku.
*Adzrin pov*
Aku masih menunggu doktor keluar dari wad kecemasan.Hatiku masih tida tenteram selagi tiada berita tentang Aryssa.
"Siapa keluarga Cik Aryssa ye?"Seorang doktor keluar dari wad tersebut.Aku segera menghampiri doktor tersebut.
"Saya.Saya suami dia.Macam mana keadaan isteri saya?"Aku bertanya kepada doktor tersebut.
"Alhamdulillah,semuanya selamat.Pendarahan yang dialami oleh Puan Arysaa tidaklah terlalu teruk.Dia sempat diselamatkan.Buat masa sekarang,dia masih belum sedarkan diri akibat hentakan yang kuat di kepalanya.Dia akan dipindahkan ke wad biasa.Jadi,kalau tak ada apa apa,saya minta diri dulu ye."Doktor itu berlalu pergi.
YOU ARE READING
Endless Love [C]
Teen Fiction[Completed] Ini kisah cinta di antara Tengku Adzrin Hilmi dan Tengku Aryssa Hanan.Kisah cinta yang luar biasa. --------🤍-------- Takdir mempertemukan mereka kembali.Golden Elite Highschool merupakan saksi pertemuan merek...