Bahaya

328 50 5
                                    

*Aryssa Pov*

"Hey,are you okay?"Adrian duduk di sebelah Anis yang sedang menggigit kuku.

"Aku,aku-"Bweuk!Anis muntah di depan Adrian.

"Anis?Kau ok tak ni?"Adrian memegang dahi Anis.Panas!

"Kau demam ni.Meh sandar dekat aku.Nanti aku keluar beli ubat."Adrian melentokkan kepala Anis di bahunya.Dia mengurut perlahan kepala Anis.

"Ad."Daniel muncul sambil membawa lima buah kotak.Kotak itu diagihkan kepada Adzrin,Izzren,Adrian dan Asyraf.

"Sayang,haritu awak ada tanya pasal pistol kan?"Adzrin memandang ke arahku.Aku mengangguk perlahan.

"Actually,there is a big secret that we keep for years.No one's know about it."Adzrin berkata lagi.

"Abang, just straight to the point.Sayang tak faham."Aku berkata kepada Adzrin.

"Actually,we-"Adzrin memberi isyarat kepada mereka.Mereka mengeluh perlahan sebelum membuka kotak yang berada di hadapan mereka.

"Yel,jangan cakap yang semua ni ada kaitan dengan pertukaran korang dari Italy ke Malaysia."Sarah berkata kepada Daniel.

"Italy?Ada apa apa yang sayang tak tahu ke,abang?"Aku bertanya kepada Adzrin.

"Relax,korang.Biar kitorang explain semuanya."Adzrin berkata.

"Actually,kitorang dah bermain dengan pistol sejak kitorang berumur 15.Tapi kitorang stop dari benda ni sejak ada satu insiden buruk yang berlaku."Adzrin menghentikan percakapannya.

"Dulu,kitorang ada perlawanan basketball dengan satu team ni .Which is,Dragon.Luckily,we wins the match.But,Dragon dissatisfied with us.They attack us.They said that kitorang main tipu."Giliran Izzren pula bersuara.

"Kitorang bergelut dengan dorang.Tapi,kitorang tak perasan yang salah seorang dari Dragon bawak pistol.He wanted to shot Izzren,but he was shot first.He died on the spot."Kata kata Asryaf terhenti di situ.Dia tidak mampu hendak meneruskannya.

"The person who shot him was me.I'm a killer,I-"

"Shh,you're not a killer.You accidentally killed him.It is not your fault.You just want to save Izzren.That's all."Aku meletakkan jariku di bibir Adzrin.

Adzrin memandangku.Dia mengusap pipiku."Thanks for believing on me,baby girl."Adzrin tersenyum nipis ke arahku.

"Jadi,apa kena mengena pistol ni dengan Al?"Hannah bersuara.

"We have to use it again.If we have to kill her,then just kill it She's dangerous.Kita tak boleh teka perancangan dia yang seterusnya."Asyraf mengambil pistol itu.

"Are you sure about it?Tak bahayakan orang lain ke?"Hannah bertanya lagi.

"Don't worry,kitorang dah mahir."Asyraf memandang Hannah.

"So,bring it all the time.Jangan tinggal.We have to protect each other no matter what.Bestfriend sticks forever."Adzrin berkata kepada kami semua.Kami mengangguk perlahan.

"Sayangggg."Adzrin memanggilku sebaik sahaja kami masuk ke bilik.

"Nak apa,suami yang tercintaa."Aku memandang ke arah Adzrin.

"Nak ni."Adzrin memegang bibirnya.

"Eh,mengada.Orang nak tidurlah."Aku segera memanjat katil dan menutup badanku dengan selimut.

Endless Love [C]Where stories live. Discover now