*Aryssa Pov*
*Pagi*
"Amboi orang tu,sejak dah official ni,takde dah gaduh gaduh."Aku mengusik Hannah dan Asyraf yang sedang masak di dapur itu.
"Haih,sayang bau tak apa yang abang bau?"Adzrin tiba-tiba muncul di sebelahku.Aku mengukir senyuman yang nakal.
"Bau!Ini macam bau-"
"Bau nasi minyak!"Serentak aku dan Adzrin berkata.
"Amboi korang,syok membahan aku eh?Korang tu macam mana?"Soal Asyraf.
"Macam mana apa?Kitorang dah sah."Adzrin menunjukkan cincin di jariku.
"Aku ni teringin nak jadi makcik.Bilalah aku nak tengok perut kau membulat."Giliran Hannah mengusikku.
"Eh,abang.Dah lama kan kita tak jenguk mama papa?Bila eh kita nak pergi sana?"Aku menukar topik.
"Baby?Betul jugak kata Hannah.Bila eh,abang nak menimang anak sendiri?"Tangan Adzrin sudah mulai merayap di lenganku.
"Pagi-pagi lagi mata aku dah sakit.Haih,apalah nasib jadi single."Adrian tiba tiba muncul sambil menggosok gosok matanya.
"Ala,Anis kan ada?"Izzren menyampuk.
"Hotak kau!Taknak aku dengan minah singa tu,dah lah garang lepastu-"
"Lepastu?Lepastu apa?"Anis mencekik leher Adrian dari belakang.
"Lepastu,ha!Aku nak minum!"Adrian segera melarikan diri.
"So,apa plan kita harini?"Soal Izzren ketika semua berada di ruang tamu.
"I think we should visit our parents.Sejak kita pindah sini,dah lama kita tak jenguk dorang."Sampuk Daniel.
"Ya,good idea!So,terserah korang lah nak stay berapa lama dekat rumah parents korang.Lagipun dorang mesti rindu dengan anak-anak dorang kan?"Aku berkata.
"Iye doe!Aku rindu gila dekat parents aku.Petang ni jugak aku gerak ke sana."Kata Asyraf.
"Aku rasa aku gerak tengah hari ni.Confirm,mak aku dah masak sedap-sedap."Kata Adrian pula.
"So,how about us?Yours or mine?"Soalku kepada Adzrin.
"Yours.Mama dengan papa outstation."Jawab Adzrin.
"Ok!Petang ni kita gerakk."Kataku.
"Mummy!Daddy!"Aku terus mencari kelibat mereka berdua sebaik sahaja aku tiba di rumah.
"Aryssa?Ya allah,rindunyaaaaa!"Mummy yang sedang menyiram bunga itu segera menerpa ke arahku.Aku memeluk erat tubuhnya.
"Ya allah!Bertuah punya budak!Kenapa dah lama tak balik?Sejak dah kahwin,jarang betul call mummy.Mentang mentang dah ada suami,taknak balik ye."Mummy mencuit pipiku.
"Assalamualaikum,mummy."Adzrin mencium tangan mummy.
"Waalaikumsalam.Jadi,macam mana Ad?Rysa ada buat hal tak?"Soal mummy.
"Eh,tak adalah mummy.Rysa ni isteri yang baik.Pandai mummy dan daddy didik dia."Adzrin mengelus perlahan rambutku.
"Syukurlah kalau macam tu.Lega mummy dengar.Ha,Rysa-"
"Akak!Lamanya tak balikkk!"Adam yang baru sahaja turun dari tangga segera memelukku.
"Eeee,akak dah tak sayang Adam ye?Dah lama akak tak balik."Adam menjuihkan bibirnya.
"Ala,sorry lah.Akak janji,next time akak akan kerap balik,ok."Aku mencuit perlahan pipi Adam.
"Haih,mummy tak faham lah dengan korang berdua ni.Kalau tak jumpa,rindu.Kalau jumpa,gaduh.Haih,pening kepala mummy.Dah lah,korang rehat dulu.Mummy pergi masak."Mummy berlalu pergi.
YOU ARE READING
Endless Love [C]
Teen Fiction[Completed] Ini kisah cinta di antara Tengku Adzrin Hilmi dan Tengku Aryssa Hanan.Kisah cinta yang luar biasa. --------🤍-------- Takdir mempertemukan mereka kembali.Golden Elite Highschool merupakan saksi pertemuan merek...