Revenge

249 38 10
                                    

*Adzrin Pov*

Seminggu kemudian,

Suasana di bilik Aryssa ketika itu sunyi sepi.Hanya kedengaran bunyi mesin talian hayat sahaja.Suara Daniel memecah kesunyian.

"Ad,kau baliklah dulu.Biar kitorang jaga Rysa."Daniel menepuk perlahan bahuku.

"Taknak.Aku nak jaga Rysa."Bantahku.

"Ad,kau dah seminggu tak balik.Makan pun ala kadar je.Kitorang taknak kau jatuh sakit."Kata Izzren.

"Biar.Biarkan aku sakit."Kataku.

"Sampai bila kau nak jadi macam ni,Ad?Tolonglah sekali je.Fikir tentang diri kau."Rayu Asyraf.

"Taknak!Aku taknak balik selagi Aryssa belum sedar!"Aku menengking Asyraf.

Pangg!Tiba-tiba pipiku ditampar oleh Hannah.

"Kau ingat Rysa suka tengok kau macam ni?Kau ingat dia akan seronok bila tengok suami dia macam ni?Tolonglah Ad,tolong.Kau baliklah dulu.Rehatkan diri kau sekejap.Kitorang ada untuk Rysa."Rayu Hannah.

"T-tapi aku taknak tinggalkan Aryssa."Aku melihat ke arah Aryssa yang sedang terlantar itu.

"Tolong,Ad.Tenangkan diri kau sekejap.Macam mana kau nak jaga Rysa kalau diri kau pun tak terurus?Come on,Ad.Dengar cakap kitorang.Pleasee."Rayu Adrian pula.

"Jom,aku hantar kau balik."Ajak Daniel.Aku mengeluh perlahan.

"Sayang,abang balik kejap ye.Nanti abang datang balik.Assalamualaikum."Aku mengucup perlahan dahi Aryssa.Aku mengusap perlahan kepalanya sebelum beredar dari situ.

Beberapa jam kemudian,

"Kau bersihkanlah diri kau dulu.Lepastu nanti kita buat solat hajat sama-sama.Doa banyak-banyak supaya Rysa cepat sedar."Kata Daniel sebaik sahaja kami berdua tiba di rumah.

"Ok,aku naik dulu."Perlahan-lahan aku menaiki tangga.

Pintu bilik dikuak perlahan.Aku melihat sayu keadaan bilik.

"Aryssa."Nama itu meniti perlahan di bibirku.

"Bila sayang nak sedar?Abang rindu sayang."Aku duduk di birai katil.Sepanjang ketiadaan Aryssa,hidup aku seakan hilang seri.

"I miss being scolded with you,i miss being cuddling with you.I miss all the things about you."Tanpaku sedari,air mata perlahan-lahan mengalir di pipiku.Aku mengambil gitarku.

Kutuliskan kenangan tentang
Caraku menemukan dirimu
Tentang apa yang membuatku mudah
Berikan hatiku padamu

Ingatan tentang Aryssa terpapar di mindaku.Dia,gadis yang membuatkan aku ingin mengenalinya lebih dalam.

Takkan habis sejuta lagu
Untuk menceritakan cantikmu
'Kan teramat panjang puisi
'Tuk menyuratkan cinta ini

Telah habis sudah cinta ini
Tak lagi tersisa untuk dunia
Karena telah kuhabiskan
Sisa cintaku hanya untukmu

Aku pernah berfikir tentang
Hidupku tanpa ada dirimu
Dapatkah lebih indah dari
Yang kujalani sampai kini?

Aku selalu bermimpi tentang
Indah hari tua bersamamu
Tetap cantik rambut panjangmu
Meskipun nanti tak hitam lagi

Bila habis sudah waktu ini
Tak lagi berpijak pada dunia
Telah aku habiskan
Sisa hidupku hanya untukmu

Endless Love [C]Where stories live. Discover now