Girlfriend express

493 79 7
                                    

"Adzrin Pov*

Aku peluk dia?Aku rasa aku dah gila.Aku kena check ni.Jantung dengan otak aku dah tak betul ni.Aku melihat Asyraf yang terjerit jerit tu.

Aku cuba sedaya upaya menahan tangan aku dari melempang beruk sekor ni.Tiba tiba,muncul idea dekat otak aku.

Bam!"Kau kenapa bodo!Tak boleh panggil cara slow ke.Babi punya kawan."Segala caci makin keluar dari mulut Adrian.

"Sorry,sorry.Aku nak bagitahu,yang aku ada idea."aku menggosok belakang leherku.Aku tak tahu sama ada idea ni elok atau tak.Ah,redah jelah.

"Apa dia,bro?"Daniel bertanya."Ok,listen eh.Aku dah penat kena kejar dengan ulat bulu tu.Jadi,ada satu je cara supaya dia berhenti kejar aku."Aku menarik nafas dahulu sebelum menyambung.

Nervous dia macam nak ambik SPM!"Aku nak Rysa jadi girlfriend express aku."Sebut je perkataan girlfriend,kepala aku dah jadi mangsa pukul.

"Bodo doh kau,Ad.Kau gila nak suruh aku jadi girlfriend kau?Memang taklahh.Eeee,geli siot."Aryssa dah tunjuk muka geli di depan ku.

Aku tak tahu kenapa tangan aku ni auto gatal sangat pergi  merayap dekat tangan dia.

"Ala,bolehlah Rysa.Pleasee.Pura pura je.Bukan betul betul,unless kalau kau dah mula sayang aku,ha tu kira lain.Bolehlah,pleasee."Aku cuba buat ekspresi comel di depan dia.Walaupun aku tahu,hodoh.

"Hmm,aku rasa kau terima jelah idea si Ad ni.Aku takut kang nanti balik ada yang terjun bangunan."Daniel yang dari tadi diam bersuara.Good job my man,teruskan pujuk Aryssa!

"Betul tu Rysa.Walaupun idea mamat ni macam bengong,tapi kali ni aku setuju.Kesian dia Rysa,nanti kena kacau dengan ulat bulu.Eeee,seram."Giliran Izzren pulak memujuk.Chaiyok ah korang!

Aku mengusap lembut tangan Aryssa.Aku masih menanti jawapan dari dia.Tak lama lepastu,"Oklah,aku setuju."Aryssa mengeluh perlahan.Aku dah melompat lompat dengar jawapan Aryssa.Yeay,aku selamat dari ulat bulu!

"Hmm,instict aku ada mengatakan yang akan ada sesuatu yang berlaku nanti.Aku dapat rasa yang dalam masa terdekat,korang akan cakap depan kitorang semua,yang korang dah fall in love."

Adrian mengusik kami berdua sambil hidung terkembang kempis.Cibai punya member.

"Eh tak ada maknanya aku nak-"kata kata Aryssa terstop apabila aku peluk tubuhnya.Aku tak tahu kenapa aku ni suka sangat peluk dia.Haihh.

"See,Ian baru cakap.Confirm,tak lama ni.Aku tak pernah tau nampak mamat dingin ni peluk anak dara orang.Kau
power lah Rysa."Hannah membuat thumbs up kepada Aryssa.

Aku tersenyum melihat pipi Aryssa yang sudah berubah menjadi merah tu.

"You're blushing dear."Aku berbisik ke telinganya.

*Aryssa Pov*

"Oh my gosh,Ad!Kau ni!"Aku lepaskan pelukkannya.Eleh,mulut je kata taknak,tapi hati sebenarnya nak!

"Seriously,you're blushing,dear.Kenapa?Kau malu dengan aku eh?Hahaha."Adzrin berkata lalu keluar dari cafe.

Adzrin!Dia ni memang ada je idea nak malukan aku."Ad!Siap kau! Perhitungan aku dengan kau belum selesai lagi!"Aku menjerit sekuat hati.Lantaklah orang pandang pun.Hati aku tengah panas ni.

Class

"Aryssa.Kamu termenung apa tu sampai sir bercakap kat depan pun kamu tak perasan?Teguran Sir Azri mengejutkan aku dari lamunan.

Shit,boleh pulak aku termenung tengok meja Adzrin yang tak ada tuan tu.Tuannya macam biasalah,hilang.

"Assalamualaikum."Eh.Itu bukan suara Adzrin ke?Aku melihat ke pintu.Betul!Adzrin dan kawan kawannya.Sejak bila dorang ni insaf?

"Mimpi apa kamu semua masuk kelas?Bukan kamu semua ni dah menyampah tengok muka saya?"Sir Azri menyindir mereka.

"Kami harini rasa taknak pergi bilik disiplin.Kenapa sir?Tak suka tengok muka kami?Bukan ke muka kami ni yang sir nampak hari hari dekat bilik disiplin?"Daniel membalas kata kata Sir Azri.Auch,Daniel kalau bersuara,memang padu cakap dia.

"Hi,love."Adzrin berbisik di telinga aku lalu duduk di sebelah aku.

"Kenapa tak ponteng harini?"Aku bertanya kepada Adzrin.

Adzrin menongkat dagunya lalu menatap aku.Dia ni memang sengaja nak goda aku ke apa?"Saja.Pemandangan dekat kelas lagi menarik."Adzrin menyelit rambut aku telinga.

Ini bukan mamat dingin dah,ini mamat sweettalker!"Stop,Adzrin.Kita dekat kelas."Aku mengalihkan pandangan aku ke papan putih.

Ketika aku sedang menulis,tangan kananku ditarik.Ditarik oleh?Siapa lagi kalau bukan Adzrin.Haihh.

"Aku nak tidur.Jangan kacau."Suara garau Adzrin kedengaran.Kepalanya sudah dilentokkan ke atas meja.

"Habistu,apa kena mengenanya dengan tangan aku?"Balasku.

"Saja,nak pegang.Takut nanti kau lari."Tangan aku dikucup sekilas lalu dia tidur.Mulut aku terkunci,tak tahu nak kata apa.Terpaku dengan perbuatan dia.

Aku bermain jari dimukanya.Aku sentuh dahinya,hidung dan bibir.Jari aku bermain di bibirnya.Cukup menggoda bibirnya.

Patutlah perempuan tergila gilakan.Aku mengusap pula pipinya.Lembut.Lantas aku menarik tanganku dari pipinya.

"Buat lagi,i like it."Tangan Adzrin menarik kembali tanganku.Dia letakkan tanganku di pipinya kembali.

Tangan aku kaku."Why?I thougt you like it."Adzrin bertanya kepadaku.

"Ok fine,aku buat.Sejak bila kau pandai mengada ngada ni?Bukan ke kau badboy yang terkenal?"Aku mengusik dia sambil tanganku mengusap pipinya.

Peluang depan mata kan,usap jelah.Bukan senang nak nampak Adzrin ni mood baik.

"Sejak kenal kau." "Apa,aku tak dengar?"Aku bertanya sekali lagi.Ayat dia aku tak dengar sangat.Dia berbisik sorang sorang,mana aku nak dengarnya.

"Nothing.Dahlah,aku nak keluar.Guys,jom."Adzrin melangkah keluar dari kelas bersama kawan kawannya.Sementara aku,masih dalam kejutan.Mamat dingin berubah sebab aku?

*Bab kali ni pendek je,sorry hehe*

*Amacam?Hero sweet tak?*

*Adzrin dah mula jinak dengan Aryssa*

*Press the star and vote!Bye bye*

Endless Love [C]Where stories live. Discover now