*Aryssa Pov*
Sepanjang perjalan pulang ke sekolah,Adzrin duduk di sebelahku.Tanganku digenggam erat olehnya."Ad."Aku memanggil dia.
"Why?"Adzrin bertanya."Err,tolong urutkan kepala,boleh?"Aku bermain main dengan jariku."Anything for my baby girl."Adzrin menyandarkan kepalaku di bahunya.Dia mengurut perlahan kepalaku.
"Ad,if one day something bad happen to me,will you still treat me like this?"Aku mendongak ke arah Adzrin.
"No matter what will happen,i will always care of you,because i trust you,baby girl."Adzrin memandang wajahku sambil memberikan senyuman yang sangat manis.Senyuman yang aku jarang nampak di wajahnya.
"I'm scared.I-" "Dahlah.Kau ni banyak sangat fikir.Nothing bad will happen ok,baby girl.Dah,take a rest.Kau penat ni."Adzrin menyuruhku tidur.I don't know why,tangan aku ni gatal sangat pergi peluk dia.Dia pun peluk balik.Gosh,Adzrin.Can you tell me apa yang ada dalam hati kau?
"Balik dengan aku."Adzrin mengajakku pulang setelah kami tiba di sekolah."Tak apalah-" "No excuse.Kau tu dah lah tak sihat,nanti kalau apa apa jadi,aku jugak yang susah."Adzrin menarik aku masuk ke dalam keretanya.
"Ad.Asal eh,sejak dua menjak ni kau care terlebih pasal aku?Bukan selama ni kau suka cari gaduh dengan aku ke?"Aku menjongketkan keningku.
"People changes."Adzrin memberikan jawapan yang sangat ringkas."Ad.Kau tak pernah bercinta langsung ke?"Aku bertanya lagi kepada Adzrin.
"Well, actually aku ada suka sorang perempuan ni.Nama dia Han.She's cheerful,beautiful,kind and kuat membebel.She's attractive.Dia berbeza dengan perempuan lain."Adzrin bercerita dengan panjang lebar kepadaku.
"Lain?Maksud kau?"Aku bertanya lagi kepada Adzrin."You know,semua perempuan yang rapat dengan mostly semua nak harta je.So,why i have to waste time with people like that?I want someone's different.Like Han."Sepanjang Adzri bercerita,senyuman dibibirnya tak lekang langsung.Istimewanya dia di mata Adzrin."Han,you're such a lucky girl."bisik hati kecil ku.
"Yang kau tanya macam macam ni kenapa?Jealous?"giliran Adzrin pula bertanya kepadaku.Aku menggeleng perlahan."Nope.Aku nak tidur.Nanti dah sampai kejut aku."Aku memejamkan mataku.Hati aku sakit.Sakit bila dapat tahu yang hati dia dah ada yang miliki.
"Thanks,Ad.Jumpa dekat sekolah nanti."Aku melambai lambai Adzrin sebelum melangkah masuk ke rumah.Melangkah masuk dengan perasaan yang bercampur baur.
Malam
Aku duduk di hadapan piano ku.Jari ku rancak bermain sebuah lagu.Mulutku juga turut menyebut bait bait lagu itu.
Yelling at the sky
Screaming at the world
Baby, why'd you go away?
I'm still your girl
Holding on too tight
Head up in the clouds
Heaven only knows
Where you are nowHow do I love
How do I love again?
How do I trust
How do I trust again?I stay up all night
Tell myself I'm alright
Baby, you're just harder to see than most
I put the record on
Wait 'til I hear our song
Every night I'm dancing with your ghost
Every night I'm dancing with your ghostNever got the chance
To say a last goodbye
I gotta move on
But it hurts to tryJariku terhenti.Mulutku juga turut terdiam.Air mata mula mengalir di pipiku."Aku tak sangka macam ni sakitnya bila cinta tak kesampaian.Aku menyesal.Menyesal tak bagitahu Adzrin yang aku cintakan dia.Hiks,hiks."Aku meraung.Meratapi penyesalanku.
YOU ARE READING
Endless Love [C]
Roman pour Adolescents[Completed] Ini kisah cinta di antara Tengku Adzrin Hilmi dan Tengku Aryssa Hanan.Kisah cinta yang luar biasa. --------🤍-------- Takdir mempertemukan mereka kembali.Golden Elite Highschool merupakan saksi pertemuan merek...