Candle light dinner

286 46 2
                                    

*Aryssa Pov*

"Are we all going on vacation?!"Suara nyaring Hannah bergema di seluruh rumah.Kami semua menekup telinga dengan bantal.

"Iye,syaiton!Tak dengar ke Ad cakap?!"Asyraf membaling bantal ke arah Hannah.Hannah hanya menjeling ke arah Asyraf.

"Eh,dah dah.Tak payah nak berperang dekat sini.Anyways,kita nak pergi bercuti ke mana?"Soal Anis.

"Venice or Langkawi?Choose one."Kata Adzrin.

"Hmm,Langkawi jelah.Dekat sikit.Kalau pergi Venice nanti kena lama lama.Takut nanti kita dapat surat tawaran kemasukan universiti awal pulak."Jawabku.

"Langkawi?Hmm,macam menarik.Lagipun kita dah lama tak melancong kan?Better yang dekat dekat jelah.Sebab keadaan baru aman."Sokong Izzren.

"Hmm,Langkawi?Macam mana yang lain?On tak?"Soal Adzrin lagi.

"Setuju!"Serentak mereka menjawab.

"Perfect!Pack your things now.Esok kita gerak."Adzrin terus tersenyum lebar.

"Berapa lama kita dekat sana nanti?"Soal Hannah.

"2 weeks!Because we'll gonna have fun at thereee!Yahooo!"Adzrin bersorak kegirangan.Dia sempat mengukir senyuman nakal ke arahku.

Apa lagi idea gila laki aku nih?Seriau aku tengok senyuman dia.

*Adzrin Pov*

"Bangun semua!Kata pukul 9 nak gerakk!Ni dah pukul 8 tak bangun bangun lagi!Bangun cepatttt!"Jeritan Hannah memecahkan kesunyian.

"Abang,bangunlah.Kang makin panjang bebelan Hannah tu."Aryssa sudah duduk di birai katil sambil menarik tanganku.

"Hmm,ye.Abang dah bangun."Aku perlahan lahan duduk di birai katil.

"Sayang mandi dulu ehh."Aryssa berkata.

"Baby girlll."Aku menarik Aryssa duduk di atas pehaku.

"What?"Aryssa menjongketkan keninganya.Perlahan lahan aku mengukir senyuman nakal.Muncul satu idea nakal di dalam mindaku.

"Jom mandi sama!"Aku terus mengangkat badan Aryssa dan terus berlari menuju ke bilik air.

"Eeee,abang!Turunkanlahhh!"Aryssa merengek rengek seperti kanak kanak.Aku hanya tersenyum lebar melihat dia.

*Aryssa Pov*

Hampir 15 minit aku termenung di almari.Mana satu aku nak pakai ni?Kang pakai yang off shoulder kena ceramah pulak.Pakai warna yang terang pun kena ceramah.Haih,susah ada suami yang cerewet nih.

"Hmm,ok lah kot nih.Warna,check.Bertutup,check.Hmm, rasanya dah ok kot ni."Aku berpusing pusing di hadapan cermin.Rambutku dibetulkan sedikit.Perfume diambil dan di spray di seluruh badan."Ok,you look perfect,Aryssa."Aku tersenyum di hadapan cermin.

"Aku tersenyum di hadapan cermin

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
Endless Love [C]Where stories live. Discover now