Insiden

278 47 16
                                    

"Daniel Pov*

Aku segera menghubungi yang lain.Sementara Aryssa,masih lagi diselubungi ketakutan.

Beberapa jam kemudian,Adrian dan yang lain tiba.

"Aryssa,kau ok tak?"Sarah melabuhkan punggungnya di sebelah Aryssa.

"A-aku t-takut,Sarah.A-aku t-takut."Tangan Aryssa terketar ketar menunjuk ke arah kotak tersebut.

"Yel,apa dah jadi?"Adrian menepuk perlahan bahuku.

"Read this."Aku menghulurkan sepucuk surat kepada Adrian.

"This is just the beginning.You're next."Adrian membaca isi kandungan surat tersebut.

"Shit!Apa kita nak buat?Ad tak sedar lagi.Kita tak mampu nak handle semua ni tanpa Ad."Asyraf sudah berjalan mundar-mandir di hadapan kami.

"Istg,this war is getting more dangerous.Now,Ad.Next,who?Aryssa?Who's the shit behind all of this?"Izzren berkata.

"Nah,i don't know what to say.But,for sure,Aryssa the next victim.Al is hunting for Aryssa."Aku mengambil semula surat tersebut.

"So,what's your plan?"Adrian mengangkat kening sebelah kiri.

"Kita tunggu Ad sedar.Buat masa sekarang,jangan pergi mana mana seorang diri.Kita tak tahu apa Al akan buat.Tak mustahil kalau sekarang dia tengah perhatikan kita semua.Kalau dalam masa 2 hari Ad masih tak sedar,we have to find a new way."Aku memerhati keadaan sekeliling.

"How's about Ad's parents?Aryssa's parents?Did they know what happen to Ad?"Izzren bertanya kepadaku.

"Dorang tak tahu.Nasib baik parents Ad outstation dekat Italy.Parents Rysa pergi bercuti.So,dorang tak tahu tentang hal ni."Aku berkata lagi.

"Istg,i will find know who Al and i will kill the fucking Al ."Adrian mengepal ngepal penumbuknya.

*Aryssa Pov*

"Abang,bangunlah.Sayang rindu nak bermanja manja dengan abang.Sekarang ni,dah tak ada siapa nak buli sayang.Bangunlah,sayang tunggu ni."Aku mengelus perlahan tangan Adzrin.

"Sayang nak abang tahu,yang sayang akan sentiasa ada bersama abang hingga akhir nafas sayang.Sayang sanggup berkorban apa sahaja demi kebahagiaan abang.Abang cinta pertama dan terakhir sayang."Aku mengucup tangannya dan akhirnya aku terlelap di sisi Adzrin.

Beberapa jam kemudian

Aku terjaga taktala mendengar seperti seseorang sedang memanggilku.

"A-aryssaa."Aku mencari pemilik suara tersebut.

"A-adzrin?"Mataku terpaku saat melihat Adzrin menyebut namaku.

"Iye s-sayang,abang d-dah sedar."Perlahan nada Adzrin.Dia tersenyum tipis ke arahku.

"Ya allah!Alhamdulillah.Kejap,sayang pergi panggil doktor."Baru sahaja aku ingin melangkah pergi,Adzrin menarik tanganku.Aku terjatuh ke atasnya.

"I miss you,baby girl."Adzrin berbisik perlahan di telingaku.

"I miss you more,my bad boy."Aku tersenyum nakal ke arah Adzrin.Aku mengucup sekilas pipinya.

"Ala,nak kat sinii."Adzrin memegang bibirnya.

"Eeee,mengada-"

Adzrin mencium sekilas bibirku.Dia tersenyum nakal.

"Abangg!"Aku menarik mukaku jauh dari Adzrin.

Endless Love [C]Where stories live. Discover now