18. rész - Halloween

781 60 2
                                    

- Sikerült - bólintott Piton.

Haven amikor reggel kinyitotta a szemeit, egyből azt kívánta, bárcsak átugorhatná a napot. Október 31-e volt. Halloween.

Hangos csattanással nyílt ki a nagyterem ajtaja. Egy pillanat alatt elnémult az egész terem. A professzorok és a diákok is egyaránt elhalkultak. Haven oda-oda pillantgatva követte Piton útját a professzori asztalhoz. A férfi a szokásos diákokat ijesztgető tekintetével páztázta a diák hadsereget, amikor megállapodott a tekintete Havenön. A lány küldött felé egy halvány mosolyt, mire felvonta a szemöldökét és tovább nézte gyilkos pillantásokkal a tanulókat. A szemeit forgatva fordult vissza a tojásrántottájához.

- Tökre várom már a Roxmortsos kirándulást - vigyorgott Calla teli szájjal.

- Én is - helyeselt Nash szintén teli szájjal.

- Értékelném, ha nem a félig összerágott reggeliteket kéne nézni - grimaszolt Aura.

- Van benne valami - fintorodott el Haven.

- Ugye van engedélyed? - szúrt fel egy karika uborkát a villájára Alondra.

- Basszus - suttogta maga elé. Minden eszébe jutott, csak az nem.

- Basszus - húzta el a száját Calla.

- Csak meglehet valahogy oldani - mondta a pohara pereme mögül Aura.

- Hacsak nincs véletlenül egy láthatatlanná tévő köpenyetek - mosolyodott el a lány.

- Jó is lenne - nevette el magát Nash.

- És akkor? Mi lesz?

- Majd bepróbálkozom Dumbledore-nál - vont vállat.

- Necces - rázta a fejét Ida.

- Nem baj, azért megpróbálom - legyintett.

- Mennem kell - mutatott a háta mögé Aura.

Ida és Haven mindent tudóan összenéztek, majd bólintotta egyet.

- Hová? - ráncolta a szemöldökét Nash.

- Mosdóba - vágta rá.

- Aha...- mosolyodott el Calla miután elment a lány.

Reggeli után öten indultak a Bájitaltan tanterem elé, Aura csak éppenhogy Piton előtt érkezett meg. A bájitalmester szokatlan rosszkedvvel indult tanítani. Természetesen mindeki tudta, hogy miért van. Miután vége lett a végső csatának, nyilvánosságra hozták szerelmét Lily iránt. Aznap mindenki tisztában volt vele, hogy jobban járnak, ha meghúzzák magukat.

Az óra közben végig síri csend honolt a teremben. Senki nem mert megszólalni. Senkinek nem hiányzott egy esti büntetőmunka, vagy, hogy szombaton ne mehessen a Roxmortsba. Az óra végén még a Bűbájtan utáni időt is megdöntve ürült ki a helyiség. Amilyen gyorsan csak tudták letették az asztalra a főzetet és kiiszkoltak a teremből.

- Miss Silverman! - szólt utána a férfi, mielőtt kislisszolhatott volna.

- Bakker - torpnat meg. - Igen? - fordult vissza.

- Este fél órával korábban jöjjön - mondta semleges hangon.

- Rendben - bólintott. - Viszont látásra, professzor!

- Na? - fordultak felé a többiek.

- Ja, semmi, csak, hogy fél órával korábban menjek este - vont vállat.

- Miért?

- Nem tudom - tárta szét a kezét.

- Mit szólnátok, ha kihagynánk a Rúnaismeret? - nézett hátra Nash.

Egy másik világbanWhere stories live. Discover now