28. rész - Griffendél-Mardekár meccs

582 45 2
                                    

- Ezt nemnek veszem - motyogta lelombozva az igazgató.

A hét roham tempóban ért véget. Hétfőtől csütörtökig valójában nem történt semmi különös. Pénteken szokásosan a Szárnyas Vadkanban volt Freddel, George-dzsal és Aberforth-tal. Szombaton a Roxmortsba, vasárnap pedig a szezon első kviddics meccse, a Griffendél-Mardekár mérkőzés.

Haven reggel izgulva pattant ki az ágyából. A ládájához lépve izgatottan vette elő a ruháit. A szokásos egyenruhájára rávett egy kviddicses pulóvert, a talárját a sáljával együtt pedig egyenlőre a hálókörletben hagyva indult el reggelizni. A klubbhelyiségen végigsétálva mindenhol teljes mardekáros holmikba öltözött háztársait látta. Látszólag már mindeki nagyon várta ezt a meccsett. A nagyterembe belépve szinte arcon csapta a rengeteg arany-piros öltözékű diák. Griffendélesek, Hollóhátasok és Hugrabugosok is. Látszik, hogy melyik háznak szurkolnak inkább...A megvető pillantások között a szemét megforgatva a hosszú asztalokról átpillantott a tanárira. A szeme egyből Pitonon akadt meg aki a reggelijét fogyasztotta, majd átvándorolt Dumbledore-ra és McGalagonyra, akiknek halvány mosollyal viszontozta a biccentését. Végignézve a professzori asztalon viszonylag kevés embert látott ott. Távolról még köszönt Lupinnak, Vectornak és Hagridnak, rajtuk kívül meg csak Flitwick, Herbert és egy Haven számára ismeretlen valaki ült ott. A szokásosnál is üresebb. A barátaihoz leülve köszöntötték egymást, majd némi zabkását a tányerjába szedve enni kezdett. A reggelit viszonylag hamar befejezve Nash szobatárasival kiegészülve indultak vissza a pincebe.

*

- Sok sikert! - köszöntek el Idától és Callától.

A kilátóba felérve nyolc egymás melleti széket befogalva ültek le a tömeg legszélére. A sort Haven zárta, ami azt jelentette, hogy mellette már csak a tornyot tartó deszkák voltak.

- Várod? - suttogta oda Nash.

- Aha. Nagyon - bólogatott, vigyorogva.

Éppenhogy kiejtette az utolsó szót a száján, mire a bemondó által felkonferált két csapat hatalmas ováció közepette berepült a pályára.

- Szóval... - lépdelt be Madam Hooch. - Szép, sportszerű játékot szeretnék - nézett végig a seprűn ülőkön. - Mindannyiótoktól - tette hozzá a Mardekárosokat pásztázva.

A ládát felnyitva először a két grukkó, és az aranycikesz röppent fel.

- A grukkók a magasba száltak követve az arany cikesszel. Emlékezzenek, a cikesz 150 pontot ér. A fogó aki elkapja, véget vet a játéknak - mondta a srác, mire üdvrivalgásban tört ki a nézőtér. - A kvaff a magasban, a játék elkezdődött! - kiáltotta a hatalmas taps és fütty közepette.

Calla szinte azonnal a kvaffra vetődve a hóna alá fogta, majd a Griffendéleseket kerülgetve a gólkarikájuk felé indult. Egy grukkó elől lazán kihajolva anélkül, hogy megerőltette volna magát dobta át a karikán.

- Calla Youdle gólja, 10 pont a Mardekárnak! - kiáltotta a bemondó, míg a Mardekár szurkolók hangos ovációba kezdtek.

Ezután a mérkőzés eléggé izgalmasra sikerült. Mindig éppenhogy sikerült a vezető szerepet tartania a Mardekárosoknak. Éppen újabb tíz pontott gyűjtött be a Griffendél, amikor láthatólag kisztúrt valamit a Mardekár fogó. Megtalálta a cikeszt. A közönség felmorajlott, míg a lány minden erejével azon volt, hogy megfogja a kis arany labdát. A nézők már rég nem a kvaffal és a grukkókkal játszókat nézték, hanem a fogókat, és izgultak, hogy ki kaparintja meg előbb, ezzel megnyerve a házának a játékot. Már majdnem megvolt a Mardekáros lánynak a labda. Már majdnem megfogta, már csak egy picit kell előrrébb mennie. A seprűre felálva előrébb nyújtózkodott, szinte a kezében volt....amikor is egy kéz elragadta előle, a lány pedig előre borulva zuhanni kezdett. Már majdnem elérte a földet, de valami csoda folytán megállt. A fűtől nem sokkal megállt az ijedt lány teste. A Griffendél győzelmének ünneplését kihagyva mindenki elképedve nézte a lebegő fogót. Haven hirtelen nem olyan messziről egy tekintetet érzett magán. A fejét oldalra fordítva azonnal találkozott a szeme a szintén sor végén ülő Pitonéval, és hagyta, hogy mint mindig, elvesszen az éjfekete szempárban. A gyomrában a pillangók újra felébredtek, amikor is egy hangos puffanást hallottak meg a pályáról. A szemkontaktust megszakítva mind a ketten a pálya felé kapták a fejüket. Pontosan akkor esett le a fogó, amikor Haven Pitonra kezdett figyelni. Lehet, hogy véletlen egybeesés, de ezt felfedezve a lány egyből visszakapta a tekintetét a férfire. A professzor szintén visszanézett rá, majd mélyen a szemébe nézett.

Egy másik világbanWhere stories live. Discover now