Seminggu sudah berlalu sejak ustaz Fahmi memberitahu tentang hubungan sebenar Erina dan Chaerim. Dan selama 7 hari ini jugalah Taehyung dan Erina tidak dapat menghubungi Chaerim. Dia seperti sudah hilang."Sayangku Erina!" tersedak Erina apabila suara Taehyung menyedarkan diri dia daripada terus mengelamun.
"Sayang fikir apa?" Taehyung menarik pinggang ramping Erina rapat dengannya. Dahi direhatkan di atas dahi isterinya itu.
Erina hanya menghembus nafas perlahan. Mata ditutup lalu kedua-dua belah tapak tangannya mendarat di atas dada bidang Taehyung. Dia tergelak kecil apabila Taehyung mencium hidungnya.
"Jom sambung round 4." Taehyung menarik tangan Erina berjalan ke arah bilik mereka.
"Tak nak!" Erina cuba menarik tangannya namun tidak berhasil.
Taehyung menayang sengihan nakal lalu menutup pintu. Erina ditolak perlahan jatuh di atas katil lalu Taehyung mendekatkan wajahnya ke wajah wanita itu.
"Awak tahu tak? dosa kalau suami sentuh isteri kalau isteri itu tak rela." Erina bersuara.
"Oh? tapi masa saya belajar dengan pak ngah dulu, tugas isteri hanyalah layan suami. Itu je tugasan dia. Masak, basuh kain semua itu sebenarnya bukan tugas isteri tau. Macam mana eh?" kata Taehyung dengan lancar sambil bermain dengan rambut Erina.
Erina tidak mampu untuk membalas. Dia tidaklah pandai sangat dalam hal-hal sebegini. Erina menayang senyuman pasrah manakala Taehyung sudah tersenyum menang.
Ding dong!
Erina tersenyum riang apabila Taehyung tidak sempat untuk buat apa-apa. Dia memeluk leher Taehyung lalu mencium pipi lelaki itu sebelum menolak badan itu ke tepi. Akhirnya, Erina berdiri lalu terlompat riang sebelum rasa sakit di celah kangkang datang menyerang. Taehyung mendengus.
"Siapa pulak lah datang rumah orang pagi-pagi macam ni?" Taehyung merungut lalu menekup mukanya dengan batal.
"Eh suamiku, sekarang ni nak masuk tengahari dah tahu?" Erina membetulkan sedikit baju tidurnya. Jangan tanyalah kenapa dia belum mandi. Sekian.
Ding dong!
"Tae, cepatlah bangun!" Erina menarik kedua-dua belah tangan Taehyung hingga lelaki itu terduduk. Kedua-dua mereka berjalan ke arah pintu utama. Taehyung membuka pintu sedikit sebelum dibuka dengan lebih besar agar Erina dapat lihat siapa yang datang.
"Erin..."
///
"Tadi Chae jumpa dengan abang Fahmi." Chaerim melihat ke arah kakaknya di kerusi sebelah. Wajah yang tiada perasaan.
"Dia nak apa?"
"Dia suruh Chae bagitahu Erina tentang—"
"Lepastu?"
"Kakak taknak jumpa anak kakak ke? tak rindu?" Chaehyun sudah mula menelan air liur. Sebelum ini, dia tidak pernah tunjuk pun yang dia kisah dengan Erina. Sebab dia tahu, keluarga angkat Erina di Malaysia itu boleh menjaga anak perempuannya dengan baik. Chaerim mengeluh perlahan.
"Kak... Erina dah kahwin tau?"
Chaehyun menoleh. Lama sudah dia berfikir tentang ini. Tentang pernikahan anak daranya. Ketika dia sedang mengandungkan Erina, banyak perkara yang dia terfikir.
Lagi-lagi masa hadapan anak di dalam perutnya itu. Kadang-kadang dia takut. Takut jika satu hari nanti, dia akan berpisah dengan anaknya.
YOU ARE READING
Takdir | KTH
Fanfiction"Kalau awak kata takdir kita memang dah ditetapkan sebelum kita lahir lagi, macam mana pulak dengan orang-orang yang bunuh diri tu?" - Taehyung "Takdir dan qada' qadar sama maksud. Qada' dan qadar terbahagi kepada dua. First, qada' dan qadar yang m...