14 ☾

195 12 2
                                    

September 2019

Tteokbokki diambil dan terus dibawa ke ruang tamu. Hari ini Erina cuti. Bukan. Bulan ini dia cuti kerana bangtan tiada apa-apa aktiviti pada bulan ini. Dan disebabkan itu lah dia bersantai tengok movie di rumah. Chaerim terpaksa kerja kerana tugasan mereka lain-lain dan Erina hanya mampu gelak sahaja. Jahatkan Erina?

Telefon di sisinya berbunyi menandakan ada panggilan masuk. Movie di televisyen diberhentikan lalu Erina menjawab panggilan itu. Panggilan daripada sang buaya.

"Pahal?"

"Uish garangnya. Buat apa tu?"

"Tengah syok tengok movie tiba-tiba ada buaya call"

"B-buaya? seriouslah Rin panggil Aniq buaya?"

"Diri saya sukahati saya lah. Dah lah b- "

"Eh nanti! sabarlah Rin nii. Aniq nak ajak Rin pergi makan kat luar so sila siap sekarang"

"Taknak"

"You have no reason. Aniq tau Rin tak kerja hari ini so sila siap ya"

"Awak stalk saya ke apa?"

"Kalau Aniq cakap yes? dah pergi siap sekarang"

Talian diputuskan. Erina menjeling telefonnya sendiri dan membaling ke atas sofa. Bekas makanan yang kosong dibuang, televisyen ditutup dan dia terus berlalu ke biliknya untuk bersiap.

Setelah mengunci pintu, Erina terus turun ke lobi dan di situ terdapat Aniq sedang menunggunya sambil bermain dengan telefonnya

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Setelah mengunci pintu, Erina terus turun ke lobi dan di situ terdapat Aniq sedang menunggunya sambil bermain dengan telefonnya. Apabila menyedari kehadiran Erina, Aniq terus tersenyum.

"Jom! teksi dah sampai" Aniq memegang lengan baju Erina dan terus berjalan. Erina sudah semestinya tidak selesa dengan itu jadi dia terus menarik tangannya sendiri lalu berjalan dengan cepat meninggalkan Aniq. Setelah mereka masuk ke dalam teksi, pemandu terus meneruskan perjalanan.

                                     🍽🍽

Setelah memesan makanan, pelayan itu pun ke belakang bagi menyediakan makanan. Tiada sesiapa yang memulakan perbualan antara mereka. Akibat cuaca yang agak panas, Erina menanggal jaket yang dipakai dan mengikat rambut dengan agak longgar. Kekok. Itu perkataan yang sesuai sekarang.

"Rin macam mana sekarang?" akhirnya Aniq memulakan perbualan.

"Alhamdulillah sihat" jawab Erina pendek.

"Macam mana boleh sampai sini? Rin dapat sambung belajar kat sini ke?" Erina tersentak. Daripada dia jujur, baik dia menipu. Adik-adik jangan ikut, babap kang.

"Haah"

"Tak sia-sia Aniq bagi Rin fokus belajar dulu"

"Hah? maksud awak?"

Takdir | KTH Where stories live. Discover now