Hoofdstuk 4 De beste dag van mijn leven

65 5 0
                                    

Harry POV:

Het is donderdag, mijn vrije dag samen met Niall.We hebben vandaag even de tijd om een gasfornuis te kopen, zodat we eindelijk kunnen koken. We besluiten om het via coolblue te doen en dan is het morgen ook in huis.Dat is wel erg fijn, omdat ik morgen maar een halve dag hoef te werken.Ik kan hem dan ook in ontvangst nemen.Niall neemt mijn middag lessen over, dus dat is wel fijn.

Louis POV:

Amber is al 2 dagen echt weg.Ze had niet eens zin om nog haar dochter te vertellen wat er eigenlijk aan de hand is en ze heeft zelf besloten weg te gaan.Lang voordat ik het wist was ze het al van plan.

Lilian is gelukkig weer lekker bij mij en ik neem haar mee naar mijn werk, gelukkig vind mijn baas dat geen probleem, want ik heb hem alles .uitgelegd, dat Amber en ik uit elkaar zijn en op dezelfde dag heeft ze per direct ontslag genomen.

Harry POV:

Ik word gebeld met de vraag of ik alsnog kan komen werken,omdat Louis het niet alleen redt met de klas.Gelukkig heb ik alle dingen al gedaan, dus dat kan prima.Ik pak de bus naar school en na 10 minuten ben ik op school aangekomen.5 minuten later kom ik de klas in en iedereen kijkt me vrolijk aan.

Wat is er aan de hand jongens? Meester, ik dacht dat u vrij was? Ja dat klopt zeg ik, maar ik werd gebeld of ik wilde inspringen voor meneer Tomlinson.Louis kijkt me onderzoekend aan en ik knik. Dus wat hebben we voor les zeg ik. Nou, we zouden gaan rekenen maar ik kijk Alex aan, uhm we wilden eigenlijk verder gaan met uw huiswerk zodat we die af zouden krijgen.

Ik kijk Louis aan en zegt: Als jullie dan heel stil kunnen zijn, dan mag dat best van mij en hij  loopt het lokaal uit met zijn dochter, waarna ik hem achterna loop.

Louis pov:

Ik loop samen met Lilian in de hand het lokaal uit richting de grote toiletten, zodat ik Lilian even kan verschonen en Harry loopt mee.

Wat was de reden dat ik moest komen vraagt hij.

Ik en Amber zijn uit elkaar en ik heb de hele voogdij over Lilian gekregen, dus ik ben vader en meester tegelijk totdat ik een crèche voor haar gevonden heb waar ze naar toe kan gaan op de tijden dat ik werk.Ik zou op haar kunnen passen als je werkt en ik ben 2 dagen in de week vrij en ik houd van kinderen glimlacht Harry.

Ik bijt op mijn lip en zeg oke, maar dan doen we het eerst voor een avond waar ik bij ben en als dat goed gaat dan kunnen we dat wel regelen. Dank je Harry.

Het is al goed, ga jij Lilian maar even verzorgen, dan ga ik terug naar de klas.

Harry POV:

Ik loop terug naar de klas en maak het werk af wat Louis niet kon afmaken, omdat hij daar de tijd niet voor kreeg.Ik heb echt respect voor hem dat hij de gehele zorg op zich neemt.

Stiekem vind ik hem ook wel leuk.Hij is niet zoals z'n ex vriendin  die alles moest weten.

Jongens, hoever zijn jullie al? vraag ik wanneer ik zie dat de tijd bijna voorbij is.

Iedereen zegt in koor dat ze het thuis wel af kunnen maken , ik glimlach en zeg dat ze hun spullen kunnen opbergen om voor de bel bij de deur te staan om naar het volgende lokaal te gaan.

Als de bel gaat komt Louis net binnen en groet de laatste leerlingen  waarna hij de deur dicht doet.

Harry mag ik je wat vragen?

Ik denk na en knik, ja tuurlijk dat mag je.

Zou je met mij vrienden willen worden?

Ik had het idee omdat Amber zo aan het pushen was dat je dacht dat ik ook zo zou zijn, maar ik ben iemand die een ander de ruimte gunt.(hij heeft wel gelijk dat Amber echt heel erg graag wil weten wat iemand zijn doen en laten is.) Ja, ik wil best vrienden met je zijn, ik heb niks tegen je en ook niks tegen Amber, maar het schrikt me af hoe zij is. Als je wilt en kan zou ik na school met je mee kunnen voor de oppas, dan laat ik het Niall wel weten.

Ja dat is een goed idee .

Louis POV:

Ik ben blij dat Harry vrienden met me wilt worden. We doen samen de lessen en spreken in de grote pauze ook met Niall. Hij vindt het prima dat Harry met mij meegaat naar huis.

Het is 16.00 en de laatste les is afgelopen.We lopen samen de klas uit.Ik neem Lilian mee en ga naar de auto.We brengen eerst even Niall naar huis en dan rijd ik naar mijn huis.

Harry, ik moet nog even boodschappen halen want heb niks in huis.Omdat normaal gesproken Amber dat doet, maar aangezien die weg is moet ik even kijken wat kan maken, want ik kook zelf maar kan het niet echt geweldig .in dit mijn ooghoeken zie ik Harry lachen.

Wat is er zo lachwekkend? vraag ik, Het feit dat je vader bent en niet kan koken is zeker grappig maar ook weer niet, maar weet je ik zal dan wel de kok zijn. Wat eet je graag? Lasagne, nou prima dan doen we dat.

Harry POV:

Tijdens dat ik het eten maak geeft Louis Lilian te eten en brengt haar daarna naar bed.

My dream job as  school teacherWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu