Hoofdstuk 20 Lilian's verjaardag

36 3 0
                                    

Harry POV:

Het is 06:00 en we moeten werken. Lilian gaat zoals gebruikelijk mee, maar omdat ze jarig is maak ik eerst ontbijt voor ons en ook voor Louis,die al wakker is en is gaan douchen.Daarna kan hij Lilian aankleden.Ik trek alvast een zwembroek aan,omdat we natuurlijk niet helemaal naakt onder de  douche gaan staan. Wanneer het ontbijt klaar is gaan we met z'n tweeën naar haar kamertje en maken haar wakker.Goedemorgen schoonheid, Gefeliciteerd, je bent alweer 4 jaar.We hebben een ontbijtje gemaakt. Ze wrijft in haar oogjes en doet haar handen omhoog als teken dat ze opgehaald wilt worden, waarop ik zeg, eigenlijk kunnen kinderen van 4 jaar al heel goed zelf lopen, dat dat is niet meer nodig.Ze kijkt me boos aan en ik lach. Goed dan zegt Louis, die zijn handen heeft gespreid.Gezamenlijk lopen we naar beneden waar we het ontbijt lekker opeten.Daarna ga ik met haar naar boven. Ik zit er wel bij als Lilian  zelfstandig gaat douchen.

Ze weet dat we moeten werken en meestal mag ze dan  s,avonds nog lekker lang in bad zitten.

Als we alle drie omgekleed zijn en klaar zijn wordt het tijd dat we naar school gaan.

20 minuten later arriveren we bij school, we stappen uit en al onze collega's staan al bij de deur te wachten.(we hebben laten weten dat we onderweg waren en over 20 minuten zouden aankomen.)

Lilian kijkt haar ogen uit, want dit is de verrassing die w voor haar hebben gedaan. Gefeliciteerd met je verjaardag Lilian zeggen Niall,  Zayn en Liam in koor tegen haar.Ik moet glimlachen, maar Lilian vind het een beetje eng en gaat achter Louis staan, dat doet ze wel vaker wanneer ze iets niet leuk vind, of niet gewend is.

Louis POV:

We komen op school en al onze collega's feliciteren Lilian, maar omdat ze het voor het eerst echt bewust meemaakt is ze er nog niet zo in thuis en gaat achter me staan als bescherming.Ik wrijf geruststellend over haar rug heen.

Wanneer ze wat rustiger is en een beetje gewend,komt iedereen 1 voor 1 met cadeautjes, waar ze  echt heel erg positief op reageert.Ik ben zo blij dat iedereen hier aan mee heeft geholpen.

Na ruim een half uur gaat iedereen terug naar zijn of haar lokaal om de lessen voor te breiden.

Ik koos er maar voor om mijn  kleine meid de hele tijd bij me te houden.Zelfs bij het uitleggen van de lessen, wat iedereen wel schattig vond.Na 3 uur te te hebben gegeven besloot ik Lilian maar even op de bank neer te leggen om wat te kunnen slapen, want het is best een lange dag voor een 4 jarige.Ik vind het zo jammer dat haar moeder dit niet kan meemaken.

Het is 12:00 en dat houd in dat de lessen klaar zijn op de woensdag.

Omdat onze dochter jarig is gaan we vandaag ook lekker om 13:00 naar huis.

Gelukkig hebben onze moeders alles voor in huis al geregeld, dus we kunnen zo binnenkomen.

Net voor ik de auto in wil stappen gaat mijn telefoon. 

Schat, zou je willen opnemen? want Amber belt Tuurlijk schat en ik neem op:

Amber POV:

Vandaag is mijn dochtertje jarig en ik zit in de bak.

Ik heb gevraagd of of ik even mocht bellen, zodat ik toch nog een beetje met mijn dochter kan praten.Hopelijk doet Louis niet zo heel erg moeilijk, hoewel ik het wel snap.  

Gesprek Amber -Louis- Lilian:

Louis: Hallo.

Amber: Ja,met Amber, ik wil mijn dochtertje spreken en haar feliciteren.

Louis: Ze slaapt nu, je weet dat ze s middags slaapt,ook als ik haar meeneem naar het werk.

Amber: Alsjeblieft, Ik wil haar spreken, gun me dat op zijn minst,je weet dat je alle macht hebt.

Louis: Hoe kwam dat denk je?

Amber: Ik weet dat ik geen goede moeder ben en ja ik heb het verkloot, maar laat me alsjeblieft met mijn dochter praten oké?

Louis: Prima, ik zal haar wakker maken.

Lilian: Mama?

Amber: Meisje, gefeliciteerd met je verjaardag.

Lilian: Waar ben je mama, kom je ook vanavond?

Amber: Mama kan niet komen schat, hoe graag ik dat ook zou willen.

Lilian: Je geeft dus niks om mij, anders zou je wel komen en niet bij papa zijn weggegaan.

Louis: Waarom huilt mijn dochtertje?

Amber: Omdat ik niet op haar verjaardag kan komen en nu denkt ze dat ik niet om haar geef,maar dat doe ik wel.

Louis: Dat ze zo over jou denkt is geheel aan jezelf te wijten.

Amber: Ja, ik weet het, maar ik belde ook om iets anders.

Louis: En dat is?

Amber: Ik word volgende week wegens goed gedrag vrijgelaten,maar ik heb een verblijfplaats nodig, ook omdat ik met een privéjet terug naar Engeland wordt gevlogen en ik wilde vragen of........

Louis: Stop maar, en het antwoord is nee.

Amber: Je weet niet wat ik wilde vragen.

Louis: Dat weet ik wel, dat zou huisvesting zijn en daar begin ik niet aan.Vind je het zelf ook niet een beetje raar, na wat je allemaal gedaan hebt?

Amber: Ja, dat wou ik vragen inderdaad, waar moet ik anders heen?

Louis: Geen idee, maar je verzint er wel iets op.Sorry, maar mijn dochter is jarig en deze dag laat ik niet verpesten. Doei.

Met die woorden hangt Louis de telefoon op.

Ik leg de telefoon op de hoorn en ga weer terug naar mijn cel.

Het ergste is dat ik het hem niet eens kan aanrekenen, ik verdien ook niks.

Harry POV:

Ik parkeer de auto voor het huis en het valt me op dat het heel erg druk is in de straat.

Als ik de voordeur open doe valt het op dat ik niet de enige ben die verbaasd is, namelijk Lilian, want Louis wist het kennelijk al. Ik moet van Louis verplicht de voordeur open doen samen met Lilian dus ik til haar op.

Louis: POV:

Gefeliciteerd met je dochtertje hoor ik als ik de deur dicht doe.Het zijn Gemma en mijn moeder en Anna.

Hazz, dit heb ik voor jou en Lilian geregeld toen jullie een dag weg waren en ik dus vrij baan had.

Gemma komt naar me toe en zegt dankjewel dat je zo goed op mijn broertje let en dat je hem lief hebt en steunt en we willen zeker Lilian bedanken die hem zo goed beschermd heeft.Ik lach  en zeg ja, dat was wel een hele kost om die van hem af te houden.Ze is meer trouw dan haar eigen moeder.

Ja, hoe gaat het met amber? vraagt Anna

Kunnen we daarover praten in een andere kamer? Ze knikt. en we lopen naar mijn kantoor.

Ik zucht en begin te praten.

Amber zit zoals je weet in de bak,maar wegens goed gedrag wordt ze eerder vrijgelaten.

Ze heeft huisvesting aan me gevraagd, maar die heb ik geweigerd.Niet alleen omdat ze ontrouw is geweest,maar ze heeft ook ruzie met mensen die met drugs te maken hebben en ik wil Harry en mijn dochter niet in gevaar brengen door haar, vandaar dat ik geweigerd heb.

Wanneer wordt ze vrijgelaten?

Volgend jaar pas zucht ik.

Dat is nog 365 dagen en hoe reageert Lilian er dan op?

Zij denk dat haar moedr haar haat en dat is het niet.

Laten we maar naar binnen gaan en het gezellig maken schat.

Samen lopen we weer naar binnen.

My dream job as  school teacherWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu