Hoofdstuk 21 Lilian is ziek

29 3 0
                                    

Louis: POV:

Het is 02:00 en ik hoor Lilian huilen.Ik ga naar haar kamer om te kijken wat er aan de hand is.

Wanneer ik de kamer binnenkom zie ik dat ze heeft overgegeven.

Meisje toch, Zo erg is het niet.Ik til haar op en we gaan naar de douche.

Ik voel ondertussen ook even haar hoofd en die is behoorlijk warm.

Ik kleed haar in de badkamer helemaal uit en we gaan samen in bad om te ontspannen en dat is iets waar ze rustig van wordt.

Na een half uur hoor ik de deur van de badkamer open gaan en komt Harry in de deuropening staan.Wat is er met Lilian? vraagt hij.

Ze is denk ik ziek.Ik meld me voor deze week af, aangezien ik haar biologische vader ben.

Wil jij vandaag de les doen? dan zorg ik wel voor de boodschappen en het eten.Harry knikt.

Na 20 minuten is Lilian op mijn borst in slaap gevallen.Ik til haar rustig recht en droog haar af.

Omdat haar bed nog niet verschoond is neem ik haar mee naar onze kamer, waar ik haar op mijn borst neerleg.Ik heb echt met haar te doen.

Om 06.00 gaat de wekker en Harry gaat eruit.Hij wenst ons veel succes en maakt zich klaar voor zijn dag op school.

Het is 08.00 en de school is open.Ik meld me af en laat weten dat Lilian erg ziek is.

Pamela zegt dat het goed is en wenst Lilian beterschap.

Lilian slaapt nog, dus ik ga dan even haar kamer schoonmaken, want dat moet echt gebeuren, ik word zelf ook misselijk van die geur.Na 20 minuten is de kamer schoon en fris en heeft ze een schoon bedje, hoewel ik haar liever in ons bed heb liggen als ze ziek is.

Lilian heeft vanaf haar geboorte altijd bij mij op 1 gestaan.

Als Lilian wakker is wilt ze eten.Ik geef haar een cracker, omdat dat neutraal is en niet zo zwaar voor haar maagje is.

Harry POV:

Het is 02:15 als ik wakker word om naar het toilet te gaan.

Ik hoor Louis in de badkamer met Lilian.Ik doe een boxershort aan en ik zie dat hij samen met Lilian in bad ligt.Lilian ligt tegen Louis aan en hij troost haar.

Hij vertelt me dat ze ziek is en heeft overgegeven.

Ik vraag of ik het moet opruimen, maar hij verteld me dat ze bij ons in bed komt liggen en of ik deze week de les alleen kan doen.

Ik zeg dat ik het goed vind en ik ga nog wat slapen want om 06:00 gaat de wekker.

Als de wekker is afgegaan stap ik zo rustig mogelijk uit bed,zodat Lilian niet wakker wordt, de arme schat.

Als ik klaar ben met aankleden geef ik Louis een kus, die al wakker is geworden van de wekker.Om 07:00 word het tijd om te vertrekken, want ik moet nu dus meer doen dan normaal, wat niet erg is, maar ja het moet wel gebeuren.

Om 07:30 kom ik op school aan en ga gelijk naar het leslokaal, waar ik de eerste 2 uur les heb.

Ik laat alvast weten dat Louis niet komt,omdat onze dochter ziek is en meld ook meteen dat ik dus zijn lessen zou overnemen van de hele week.

Het is 08:45 en de klas komt binnen. Ze kijken rond en na een uur vragen ze waar Lilian en Louis zijn.Lillian is ziek en aangezien dat Louis de biologische vader is leek het ons beter om hem dan maar te laten oppassen.Ze wensen haar veel beterschap.

Opeens krijg ik een idee en zeg dat ik even moet bellen.

Harry- Louis:

Louis: Hey schat, met welke eer heb ik dit telefoontje verdient?

Harry: Nou, de klas had een vraag, namelijk of Lilian zin heeft om via de cam de les mee te doen?

Louis: Ik zal het haar vragen.

Louis: Nee, ze heeft geen zin om voor de cam te zitten en mee te kijken.

Harry: Nee, dat snap ik wel.Hoe gaat het tot nu toe?

Louis: Ze heeft net een cracker op en dat gaat prima, misschien dat ze zich van de week al beter gaat voelen.

Harry: Dat hoop ik ook. Als er wat is bel je me dan gelijk? dan kom ik naar huis.

Louis: is goed schat.Ga maar terug naar de klas, voordat ze de boel afbreken en hoor de klas lachen.

Harry: hahah ja, tot vanmiddag en ik bel in de pauze ook nog even.

Ik loop de klas weer in en ik zie iedereen hoopvol kijken.

Sorry, maar Lilian heeft er geen zin in en dat snap ik ook wel, maar wij gaan wel verder met de les, dus hier zijn jullie rekenschriften en ik schrijf de opdrachten op het bord en zelf ga ik verder met het werk wat ik nog moet doen voor de volgende les.

Louis POV:

Het is 12:00 en ik heb alle huishoudelijke taken al gedaan.

Ik ga naar boven en ik zie dat Lilian al aardig beter begint te worden.

Ik denk dat het een maag griepje is, dat gebeurt wel vaker, dus ik maak me totaal geen zorgen.

Hoe gaat het lieverd? vraag ik.Ze glimlacht en antwoordt dat het wel goed gaat.

Ik ben blij dat Lilian best snel is met haar spraak en lopen.

Het volgende wordt fietsen.

Papa, wat gaan we vandaag eten? vraagt ze. Ik denk dat we vandaag lekker soep met brood gaan eten, want dat is licht voor je maag. Wat voor soep wil je dan eten?

Kip zegt ze. Ik lach en zeg dat is goed schat, maar we moeten dan even boodschappen doen, want die producten hebben we niet in huis.Als we gaan ga ik je wel even lekker warm aankleden.

Ik trek een trui en lange broek aan en een dikke vest bij haar aan en uiteraard een sjaal.

Als ik haar dik heb ingepakt gaan we naar de auto om naar de supermarkt te gaan.

Ik ben blij dat we 2 auto,s hebben.

Na een half uur zijn we weer terug en bericht ik Harry dat we vanavond kippensoep zullen eten.

Lekker geeft Harry als antwoord terug.

Het is 17.00 en Harry komt thuis.Het eten staat al klaar en het stokbrood heb ik er ook al uitgehaald.

Lekker gewerkt Hazz?

Ja, zeker weten, de kinderen hebben jullie wel heel erg gemist.

Ze vinden jou beter dan ik zegt Harry. Hoezo dan wel zeg ik lachend.

Van jou mogen ze meer dan bij mij.zeggen ze.Ik lach en zeg tja ach, soms moet je een beetje losser zijn Hazz,dat vindt meneer Adams niet zo heel erg, als je een dag laks bent middenin het schooljaar.

Harry POV:

Ik kom thuis en ik ruik de kippensoep en stokbrood.

Het was vandaag een lange dag omdat ik alleen werkte en omdat de kinderen vandaag echt druk waren.Ik heb meerdere keren moeten waarschuwen, maar aan de andere kant, ze kunnen er niks aan doen dat ik beperkt heb geslapen.Ik hoop dat ze morgen wat rustiger zijn.

Het is 22:00 en ik ben erg moe dus besluit om naar bed te gaan. Louis en Lilian liggen op de bank en ik heb een deken om ze heen gedaan, want na het eten waren ze erg moe dus zijn ze lekker op de bank in slaap gevallen.

Ik geef ze beiden een zoen en ga dan maar alleen naar boven en kruip in bed.

My dream job as  school teacherWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu