Louis POV:
Het is vandaag maandag en Harry is al de hele week niet te bereiken.
Ik weet wel dat hij veilig is aangekomen, maar verder wilde hij geen contact hebben.Ik heb er vrede mee.
Het is 08:00 en om 12:00 hebben we afgesproken bij het vliegveld.Ik heb dus nog ruim 4 uur om me klaar te maken. Als ik klaar ben ga ik weer naar de kamer waar Lilian slaapt.(mijn kamer)
Lieve meid van me, word je wakker?
We gaan vandaag lekker op vakantie met oma, opa en je neefje en nichtjes, kom je mee met papa?
Ze wrijft in haar ogen en kruipt op mijn schoot.
Ik til haar op en help haar met uitkleden. Papa, kunnen we in bad? Ja hoor, dat kan vandaag wel even. Dit is juist de reden dat ik vroeger op ben gaan staan, juist om alles te kunnen doen en zodat ze even in bad kan spelen. Na een half uur is ze klaar in bad en gaan we ons samen afdrogen.Omdat ze het nog niet zo goed kan help ik Lilian even, ook omdat ze anders schimmel kan krijgen en dat is niet zo fijn.Wanneer we zijn aangekleed loopt Lilian achter mij aan naar beneden, mocht ze zich verstappen, kan ik haar nog opvangen.
Wat wil je als ontbijt Lilian? Ik wil croissants eten papa.Dat heb ik nu niet, dus het wordt broodje kaas , maar je mag als we op het vliegveld zijn terwijl we wachten om te vertrekken wel op het vliegveld een croissant.Afgesproken? Ze lacht. Mooi, dat is dan geregeld.Ik pak de benodigdheden en ik maak 2 broodjes kaas voor haar en voor mij klaar.
Het is 10:00 uur en dat betekent dat we een beetje moeten opschieten.
Ben je klaar of moet je nog naar het toilet, want we moeten bijna gaan, anders gaat het vliegtuig zonder ons weg. Nee ik wil met jou en opa en oma mee zegt ze.
Ik lach. Schatje, ik zou je nooit maar dan ook nooit alleen laten, jij bent het belangrijkste in het leven, zelfs belangrijker dan Harry, ook al mis ik hem wel, maar hij heeft deze keuze gemaakt.
Het is 11:45 en we zijn bij het vliegveld. Mijn ouders zijn er ook al.
Oma roept Lilian en mijn moeder draait zich om.
Omdat Lilian zelfstandig kan lopen houd ik enkel haar handje vast en met de andere hand onze koffer.De spullen van Lilian heb ik in een reistas er bovenop gedaan, zodat we daar ook bij kunnen.
Lottie komt naar ons toe en vraagt of ze Lilian mag optillen. Uhm, doe maar niet, de laatste tijd mag alleen ik haar nog optillen, bij anderen gaat ze huilen of wordt ze boos, dus doe maar niet schat.Zelfs mam mag het niet.
Lilian, mag ik je optillen? vraagt Lottie toch. Nee, alleen papa geeft ze als antwoord en ik doe mijn schouders omhoog.
Nou, wat willen jullie eten? vraagt mijn moeder. De eerste die antwoord heeft is Lilian.
Ik mag van papa een croissant, waarop mijn moeder me aankijkt. Ik knik, ja dat mag ze van mij.
Heb je al wat van Harry gehoord? vraagt mijn moeder. Ik schud nee, het is ook uit. Ik wil een vriend hebben die weet dat ik ook een verantwoordelijkheid heb en niet gaat mekkeren dat een kind meer aandacht krijgt dan hij of zij.
Ik snap het schat, maar je moet toch toegeven dat het erger is na dat ongeluk?
Ik weet het, maar hoe moet ik dat oplossen, ze is bang me te verliezen. Het komt goed lieverd.
Kom we gaan de koffers en tassen alvast inchecken.
Ik lach, dat is een goed idee. Lilian, kom je mee schat? Ze komt naar me toe. Papa, mag ik op je schouders? vraagt ze. Ja, is goed, momentje dan zak ik even door de knieën en ik zet haar op mijn schouders.
Samen lopen we naar de hal waar de bagage naar het vliegtuig wordt gebracht.
Nou, nu heb ik 2 handen vrij lach ik waarop gelijk Lottie en Phoebe naar me komen, echt niet zeggen ze.Nou dat klopt, ik moet mijn dochtertje vasthouden en 1 hand is vrij.
Lilian mag blij zijn met zo een vader. Ik glimlach en doe mijn best.
Na 2 uur kunnen we het vliegtuig in en Lilian gaat op mijn schoot zitten tegen mijn borstkas aan. Gelukkig zit ik aan de kant van het raam met Lottie naast me.
Nadat iedereen is ingestapt gaat het vliegtuig taxiën naar de opstijgbaan en Lilian zit geconcentreerd te kijken totdat we opstijgen. Papa, we vliegen zegt ze en ik glimlach.Ja, dat is zo schat en we landen in Spanje.
Halverwege valt ze tegen mijn borst in slaap.
Wat een makkelijk kind heb ik toch en mijn moeder komt even kijken.
Awha, slaapt ze thuis ook zo bij jou? ja antwoord ik.
3 uur later landen we op Barcelona.
Damen en heren: over enkele minuten gaan we landen.
Engels: Ladies and gentlemen, we will be landing in a few minutes.
Als we zijn geland klapt iedereen als teken van een goede landing.
Als de deur opengaat til ik Lilian op en houd haar tegen mij aan, zodat ze met haar hoofd op mijn borstkas kan blijven liggen en loop rustig het vliegtuig uit.
Wanneer we compleet zijn lopen we naar de bagageband om onze koffers en tassen te pakken.
Ik doe Lilian deze keer in de buggy, zodat ik de tas en koffer makkelijker kan meenemen.
Gaat het wel? vraagt een jongen achter mij. Ohh ja hoor, dank je wel.
Wie was dat? vraagt Lottie. Uhm geen idee, hij vroeg of het ging.
Wanneer we bij het hotel aankomen is het al 17:00 uur.
JE LEEST
My dream job as school teacher
Fiksi PenggemarInleiding: Louis is 24 jaar en net klaar met zijn opleiding als docent muziek. Tijdens zijn studie heeft hij een vriendin leren kennen, namelijk Amber, waar hij nu al 5 jaar gelukkig mee is.Ook is uit hun liefde een dochter geboren, genaamd Lilian...