Hoofdstuk 41 Een dagje met papa opstap

20 2 0
                                    

Louis POV:

Het is 09:00 als ik wakker wordt gemaakt door mijn lieve dochter.

Papa,ik kan niet meer slapen,kunnen we ontbijten? vraagt Lilian zachtjes omdat Luke nog slaapt.

Ja lieverd,dat kan.Dan moeten we wel eerst gaan douchen,maar ik denk dat jij in bad wil glimlach ik.Uhm,ja,heel erg graag zegt ze.Nou,dan gaat papa even zorgen dat het bad vol is oke?

Ze knikt en we lopen samen naar de badkamer. Lilian gaat alvast in bad zitten.

Ik glimlach en zeg dat het water wel koud kan zijn,omdat de leidingen koud worden,als die lange tijd niet gebruikt worden.Als het water warm genoeg is gaat ze zitten en is ze heel erg blij.

Ik ga naar de douche en ga mezelf douchen.Wanneer ik klaar ben kleed ik mezelf snel aan en pak een handdoek voor Lilian.

Kom je eruit lieverd? We gaan eten zeg ik na 20 minuten.Ja papa en ondertussen glijd Lilian uit.

Ik kan haar net op tijd opvangen.Hey,rustig aan schat anders moeten we voor jou nog naar het ziekenhuis en kunnen we niks leuks doen zeg ik.Ze krijgt tranen en ik zet haar op mijn schoot.

Schatje,je hebt niks gedaan,ik ben gewoon heel erg voorzichtig met je,dat is alles.Kom we gaan je afdrogen en daarna mag ik ook weer iets droogs aantrekken zeg ik met een glimlach en ook Lilian lacht weer.

Na 20 minuten zijn we beneden en gaan we eten. Ik doe voor Lilian 2 broodjes kaas en voor mij een broodje ham en een broodje met nutella.

Als we bijna klaar zijn met ten komt mijn moeder en ik vertel dat ik even een dagje weg ben met Lilian,even een vader-dochter moment zeg ik erbij,om duidelijk te maken dat ik alleen met Lilian wil wezen,want ik merk dat ze een dag alleen met mij wilt zijn.

Als we beiden klaar zijn stappen we in de auto en gaan ervandoor.Lilian mag voorin zitten.

Waar wil je heen schat? Ik wil vliegtuigen kijken zegt ze met een glimlach.Dan gaan we naar een spottersplek voor vliegtuigen en we rijden naar het vliegveld.

Papa, mis je mama soms wel eens?

Ja lieverd,die mis ik wel.Vooral omdat ik niet alles van vrouwen dingen snap,maar ik ben mama heel erg dankbaar,ondanks de pijn die mama ons heeft gegeven.Maar ik ben superblij dat ik samen met mama jou heb.Ik zal er alles aan doen om jou gelukkig te maken.

Mama zei dat opa niet zo lief was voor jou.Ik glimlach,dat klopt.Opa was niet zo blij toen hij hoorde dat ik op mannen en vrouwen viel en behandelde mij heel erg slecht,maar Mark is heel erg lief.Wat vind je van de nieuwe opa? Ik vind opa heel erg lief,hij is net zo lief als mijn super papa.Ik glimlach en ik ben blij op mijn lieve dochter waar ik elke ochtend naast wakker mag worden.

Papa,soms mis ik Harry heel erg zegt Lilian ineens.Ik slik.Ja,hij is heel erg lief voor je he zeg ik dan.Ja maar wat vind je van Luke? vraagt ze mij.

Hij is heel erg lief en liever dan Harry.Hij begrijpt mij meer en vind het alleen maar leuk dat ik bij je in bed mag slapen.Ik denk dat hij je leuk vindt zegt Lilian.Ik lach en antwoord: Ja,dat weet ik maar ik durf niet een nieuwe vriend te nemen. Waarom niet papa?

Omdat niemand merkt dat jij s nachts nachtmerries hebt en als je bij me slaapt heb je ze misschien wel,maar als je mij dan ziet ben je ook snel weer stil en slaap je verder,dat is de reden dat je bij mij slaapt.Ik hoop dat die nachtmerries ooit voorbij gaan,je hebt ze sinds die auto mij aanreed. Ik wil niet dat je denkt dat ik je ga verlaten of dat je door iemand alleen moet slapen en als ik mijn nachtrust aan de kant moet zetten om jou te troosten dan doe ik dat, jij bent de belangrijkste persoon ter wereld lieverd,vergeet dat niet.

My dream job as  school teacherWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu