Hoofdstuk 19 Voorbereiding Lilian,s verjaardag

37 3 0
                                    

Harry POV:

Het is 09:00 en ik ben zoals elke dinsdag en vrij.

Louis heeft Lilian mee naar school genomen, zodat ik het een en ander voor morgen kan regelen, want morgen is haar verjaardag.

Ik ben zo blij dat Lilian al minder aan me is gehangen, want na het ongeluk wilde ze echt niet bij me weg.Zelfs haar eigen vader mocht de eerste dag niet bij mij in de buurt komen.

Ik vind het zo erg dat ze dit op jonge leeftijd mee moest maken en ik hoop in de toekomst dat ze het kan verwerken. Vorige week is ze al een keer flauw gevallen, wat raar is want ik was alweer thuis. Vanaf dat moment ben ik verplicht te komen als ze naar me vraagt.

Ik heb dus maar 2 uur om alles te regelen en daarna word ik opgehaald door Niall,die na 1 lesuur even geen klas heeft.

 Louis POV:

 De les is begonnen en Lilian is rustig op een stoel naast me gaan zitten.

Morgen wordt ze 4 jaar en omdat Harry nog veel moet regelen heb ik haar vandaag meegenomen, maar straks komt hij alsnog op school, want anders heb ik de rest van de dag een gestresst kind.

Oke jongens, we beginnen met hoofdstuk 9 pagina 200. Daar doen jullie opdracht 12 tot 18 en als jullie dat af hebben kunnen jullie kijken of jullie nog wat voor een ander vak kunnen doen, maar pas nadat ik het gezien heb oke?

Iedereen knikt en ze gaan aan de slag.Ik ga bij Lilian zitten en die vraagt waar Harry blijft.

Ik zeg dat het misschien wat langer kan duren .

Na 20 minuten komt Harry rustig de klas binnen en zodra Lilian hem ziet springt ze op en rent naar hem toe.Harry tilt haar op.Heb je me zo erg gemist? Ze knikt en ik lach, Ja mevrouw vond dat je er te lang over deed.

Harry POV:

Ik loop het lokaal binnen en Lilian rent naar me toe zodra ze me in de gaten heeft.

Hey, heb je me zo erg gemist? ze knikt en verbergt haar hoofdje in mijn hals en ik loop samen met Lilian in mijn hand naar mijn bureau en ik zet Lilian op mijn schoot.De klas weet dat ik nu alle dagen van de week op school ben.Op de dinsdag ben ik op school alleen speciaal voor Lilian.

Dan wordt mijn naam geroepen: Meneer Styles, Hoe gaat het nu met u, heeft u nog klachten?

Nee Erik, het gaat heel erg goed, maar Lilian is een beetje overbezorgd door wat er allemaal gebeurd is 2 maanden geleden.

Erik loopt naar Lilian en zegt :

Lilian, waarom ben je nog zo bezorgd? het gaat toch al weer helemaal goed met meneer Styles?

Jawel zegt Lilian maar ik heb papa heel erg gemist. 

Dus je bent de tijd aan het inhalen? vraagt Monica.

Ik kijk op, want dit wist ik dus eigenlijk niet. Ja zegt ze dan en ze gaat weer op mijn schoot zitten en speelt verder met de blokjes.

Als de bel gaat omdat het pauze is, roep ik Erik en Monica uit de rij en wacht totdat iedereen weg is, ook Lilian en Louis.

Dank jullie wel,wij wisten niet dat Lilian dat aan het doen was, we vonden het vreemd, maar nu snappen we haar beter.Dankjewel nogmaals en ga nu maar pauze houden.Ze glimlachen en lopen samen naar de deur richting het schoolplein.Als ik het lokaal uit ga zie ik dat Lilian bij de deur is blijven staan en dat Louis naar de lerarenkamer is gegaan.

Wat is er lieverd vraag ik?

Ik wilde op jou wachten,papa. Ik pak haar  op en samen lopen we naar Louis,die aan tafel zit een boek te lezen.

Louis POV:

Als de les voorbij is gaat iedereen de klas uit, alleen houdt harry Erik en Monica even tegen.

Ik kijk op en hij geeft me een knipoog.Ik snap hem en ik loop met Lilian het lokaal uit en Lilian begint in opstand te komen.

Wat is er schat?  Ik wil op papa wachten zegt ze.

Ik zucht en zet haar neer, want ik weet dat ik dit ga verliezen van haar.

Goed, maar je blijft wel bij het lokaal.Als ik haar heb neergezet ga ik naar de lerarenkamer en pak een tijdschrift en begin die te lezen.Na 10 minuten komt Lilian met Harry de lerarenkamer binnen en geeft me een zoen.

Hey hazz, zeg ik en ga verder met lezen.Lilian is lekker aan het tekenen op de schoot van Harry.Wanneer het pauze is gaan we met z'n drieën terug naar het lokaal en wachten op de nieuwe leerlingen  voor de laatste 2 uur van vandaag.

Omdat we nu weten wat er aan de hand doen we beiden geen poging meer om haar bij me weg te halen en dat is dan ook maar goed.

Gelukkig voor Louis heeft hij wel 4 dagen werk, in plaats van 5 dagen, want als ik vrij ben, ben ik verplicht mee te komen als mevrouw besluit om met Louis mee naar school te gaan.

Het is 16.00 en we kunnen eindelijk naar huis.Als we bij de auto zijn  kan ik gelukkig weer voorin zitten, zover zijn we al.

Louis POV:

 Wat gaan we eten? vraag ik Harry.

We gaan vandaag wel wat bestellen, want  ik heb niet zoveel zin om te koken, tenzij jij dat wilt gaan doen? ( Ja je hoort het goed, ik kan koken.Niet zo lekker als Harry, maar kan het wel.)

We geven Lilian wel de keuze, ze is morgen jarig en dan mag ze sowieso kiezen.

Lilian?  Ja, papa,s zegt ze.

Wat wil je vandaag eten? Let op wat je kiest, want het is vandaag ongezond of morgen, maar niet beide dagen oke?

Ze denkt na en uiteindelijk zegt ze, doe maar vandaag gezond en morgen frietjes zegt ze lachend.

Dan gaan we taco,s eten zegt Harry. Lekker zeggen Lilian en ik tegelijk.

Als ik wil vertrekken wordt er aan mijn been getrokken. Ikke mee zegt Lilian.

Ik kijk naar beneden en naar Harry, die ondertussen een briefje is gaan schrijven.

Wil je dan niet bij Harry blijven? vraag ik.

Ja, zegt ze, maar jij hebt hulp nodig. Ik glimlach en til haar op. Schat, Lilian en ik zijn boodschappen doen. Is goed zegt Harry en geeft me het briefje.

Na 20 minuten zijn we weer thuis en kan er aan het avondeten worden begonnen.

Omdat Lilian ook mee eet maakt Harry het eten niet al te scherp, omdat ze daar niet tegen kan. Na het eten is Lilian zo moe, dat ik haar maar naar bed breng.Slaap lekker mijn kleine schat.

Als ik weer beneden ben is Harry al bezig met het versieren  van het huis met slingers en ballonnen.  Ik kijk mijn ogen uit, wauw , dus dit hebben jij en Niall allemaal gehaald in het uur dat Niall vrij had.

Hij knikt en vraagt onzeker of ze het mooi gaat vinden?  Ik glimlach en zeg nee, ze gaat het super geweldig vinden, want dat vind ik ook stel ik hem gerust.

Wanneer alles klaar is gaan we naar boven.

Slaap lekker, hazz.

Slaap lekker Boobear.

We geven elkaar nog een tongzoen en vallen in slaap.

My dream job as  school teacherWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu