Hoofdstuk 12 Telefoon uit Nederland

34 3 0
                                    

Louis POV:

Ik ben net met de les bezig als ik privé wordt gebeld:

 Louis - Politie:

Louis: Hallo, met wie spreek ik?

Politie: Met de politie. Kent u mevrouw Petersen?

Louis: Ja, dat is mijn ex vriendin, wat is er met haar?

Politie: Mevrouw Petersen heeft vannacht een ongeluk gehad en vervolgens zijn er 3 pakken cocaïne  bij haar aangetroffen, waar ze voor wordt gestraft.Naar schatting  zit ze de komende  10 jaar vast voor het dealen.Ook wil ze haar werkgever niet noemen, wat erop lijkt dat ze samenwerkt.

Louis: Dat is nogal wat.Waarmee kan ik u van dienst zijn? Ik weet niet waar ze mee bezig is, maar ze wilde ook al dat mijn dochter naar Nederland zou komen.Ik ben blij dat het nog niet zover gekomen is.

Politie: Ik denk dat u rekening moet houden dat mevrouw uit de ouderlijke macht  wordt gezet.

Louis: Ik ben de enige die de voogdij heeft over onze dochter.

Politie: Oh,dan denk ik dat het wel goed gaat komen.

Louis: Bedankt voor uw telefoontje, ik ga weer terug naar de les.

Politie: Dan wens ik u nog een fijne dag toe meneer Tomlinson.

Ik hang op en loop weer terug naar het lokaal waar de les nog bezig is.Omdat Harry en ik vandaag beiden werken doet hij de les verder,zodat ik alleen het nakijkwerk nog hoef te doen.

Als het 12:30 is heb ik een uur pauze. Tijdens de pauze bel ik de rechtbank en vertel dat Amber in de drugs zit en dat de politie in Nederland vindt dat ze uit de ouderlijke macht moet worden gezet, maar dat ze me daarover later zouden contacteren.

Na het telefoongesprek is de pauze om en begin ik verder met lesgeven.

Omdat het vandaag vrijdag is en vele leerlingen nog best veel huiswerk hebben besluit ik dat ze deze 2 uur voor het huiswerk mogen gebruiken, zodat ze niet het hele weekend nog moeten leren.

Wanneer het 15:30 is  vraagt Harry of er nog vragen zijn. In koor zegt iedereen dat ze het snappen en ik moet daarom lachen.Nou kinderen, dan kunnen we ons klaar gaan maken om weekend te vieren.

Als iedereen weg ruimen Harry en ik  het lokaal op en omdat niemand ons ziet geef ik hem een zoen. Schat, we moeten ons klaarmaken want we moeten Lilian weer bij je moeder gaan ophalen. Ik denk dat we straks ook even moeten praten schat.

Ja is goed zegt Harry terug, maar geen idee waar het over gaat.

We komen bij mijn moeder en vraag of ze even de tijd voor ons heeft.Natuurlijk mijn kind zegt ze.We lopen naar het kantoor van mijn vader.

We gaan zitten en ik begin te vertellen:

Ik werd net voor de pauze gebeld door de politie in Nederland en die vertelde dat Amber is opgepakt met 3 pakken cocaïne met een straatwaarde van boven de 3300 euro.Ook hebben ze gezegd dat ik moet zorgen dat Amber het gezag kwijt  raakt,omdat het nu geregeld is bij de wet, dus wil ik vragen of je het goed gaat vinden dat Lilian voortaan Tomlinson - Styles  gaat heten.Harry kijkt me en zegt, dan moet ik je dochter gaan erkennen, maar misschien wil ze dat helemaal niet en ze is nog te jong om zich dat te realiseren. 

Mijn moeder zucht en zegt uiteindelijk: Als Harry dat ook wil, kan je dat aan de rechter voorstellen.

 Harry POV:

Ik zou dat heel graag willen en ze is al best gek op me, dus dat zou best kunnen.

Dan gaan we naar een advocaat en regelen dat. 

Omdat Amber al haar voogdij aan mij heeft gegeven is haar toestemming niet meer nodig zegt Louis.

We stemmen er mee in en we bellen een advocaat die hierover gaat.

Een week later krijg ik een brief van de rechtbank binnen:

Geachte heer Tomlinson en heer Styles,

Uit de brief die uw advocaat heeft geschreven hebben we het volgende besloten:

Vanaf heden mag Lilian Tomlinson nu Lilian Tomlinson -Styles gaan heten en dat mevrouw Petersen uit de ouderlijke macht wordt ontheven.Hierover krijgt mevrouw Petersen nog een brief over.

My dream job as  school teacherWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu