Tahir yatağının kenarına kendisini bırakırken Zühre'de yaşlı gözlerle merdivenleri iniyordu. Dediklerinin pişmanlığı ve ağırlığı omuzlarının düşmesine, yüreğinin ağrımasına sebep olması bir yana genç adamı da yıktığını görmek tamamen, manevi anlamda çöküş noktası oldu.
Birkaç saniye sonra ağrıyan ve kızaran gözlerle aşağı kata inen genç kadının karşısına dört kişi geldiğinde, herkes Tahir'in haklı olarak reddettiğini anlamıştı ve Şehrazat dudaklarını birbirine bastırarak arkadaşının yanına gelip tek elini Zühre'nin sırtına bıraktı.
"Umarım aranız düzelir, ben senin dışında yenge istemiyorum."
Genç kadın tekrardan ağlamaya başladığında ileri de Tahir'in başka biriyle olma ihtimalini gözünün önüne getirip yüzünü ekşitirken, üç yetişkinden sıkıntı nefesler yükseldi.
Şehrazat saniyeler sonra arkadaşına yandan sarılırken Zühre ağlamasını yavaşlatıp burnunu çekti ve birkaç kere göz kapaklarını kapatıp açtı.
"Eski evde görmüştüm, Tahir'in senle ve Şahin amcayla olan fotoğrafını" diyen genç kadın Nevin hanıma bakarak Şehrazat'tan ayrıldı ve tamamen ağlamasını durdurdu. "O fotoğraf şimdi nerede biliyor musun Hülya teyze."
Nevin hanım hangi fotoğraf olduğunu anımsamaya çalışarak düşünceli gözlerini yere indirirken Zühre de acaba mı diyerek ıslak gözlerle orta yaşlı kadına bakıyordu ve birkaç saniye sonra Nevin hanım hangi fotoğraftan bahsedildiğini ve nerede olduğunu hatırlayıp yerde olan gözlerini genç kadına çevirdi.
"Salonda olması lazım da neden sordun."
Zühre dudaklarını birbirine bastırıp tekrardan yaşaran gözlerle ve acıyla gülümsedikten sonra "Görmek istiyorum sadece" deyip göz yaşlarını sessizce bırakarak salona doğru yürümeye başladı.
Mine hanım Nevin hanımla göz göze geldiğinde iki kadın anlamamış bir vaziyette birbirlerine baksalar da Şehrazat'ın da genç kadının peşine düşmesi ile üç kişi de salona çevirdi yönlerini.
Birkaç saniyede geniş salona dönen Zühre etrafa bakınarak yürümesine devam etti ve üzerinde sıra sıra fotoğrafların bulunduğu konsolun önünde durup akan göz yaşlarıyla fotoğraf çerçevesini eline aldı.
"Şahin amcanın göz rengi mavi miydi."
Fotoğraf eski ve yıpranmış olduğu için net belli olmuyordu ve Şahin bey her fotoğrafta güldüğü için gözleri kısıktı ama az da olsa ikinci kez baktığı fotoğraftan göz renginin mavi olduğunu anladı.
Nevin hanım Orhan beyle aynı anda hüzünlü nefes alırken Mine hanım anlamayarak kızına bakıyordu ve üç kişi Zühre'nin arkasında durduğunda Şehrazat'ta arkadaşının yanında dolan gözlerle babasının fotoğrafına bakıyordu.
"Evet" diyen orta yaşlı kadın Zühre'nin boşta kalan yanına aynı hüzünle geçtiğinde genç kadın akan yaşlarla ve işaret parmağıyla Tahir'in pantolon askılıklarını gösterdi.
"Bu askılıklar bana geçecek haberin olsun" diyen Zühre gözlerini yukarı doğru kaldırıp acıyla gülümsedi.
Dört kişinin anlamayan bakışlarla genç kadına bakarken Nevin hanımın gözleri aynı zamanda da kısıktı.
"Hâlâ durduğunu nereden biliyorsun."
Zühre hızlandırdığı yaşlarla gözlerini tekrardan fotoğrafa çevirirken acabasına tutunmuştu.
"Hem sana niye geçiyor onu anlamadım."
Birkaç saniye sonra genç kadın kırık tebessümle bakışlarını Nevin hanıma çevirdi.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Ağır Darbe
General FictionÖlen sevgiliye benzeyen Zühre, Tahir'in sevgisine inanır ama genç adam ilk görüşte Zühre'ye aşık olduğunu kaybederken fark eder... Zühre ise aldatılmanın acısını içinde yaşarken Tahir'in her konuda yalan söylediğini fark eder ve öldü dediği sevgili...