54. Fejezet - Anna Sandrelli

155 14 0
                                    

Anna szemszöge (2054. július)

Izgatottan pakoltam be egymás után a fényképész táskámba a gépem tartozékait az imolai lakásomban. A GT kategória versenyzői másodjára látogatnak Olaszországba. Ez az ötödik futamhétvége a tizenhárom versenyből álló sorozatból. A Scuderia Italy két pilótája vezeti a tabellát jelenleg, de hátra van a két a legnehezebb verseny a Le Mansi és Spai huszonnégy órás futam, amely során váltva versenyeznek a pilóták. Egy háromórás, egy hatórás, egy sprint és egy nyolcórás futam van a hátuk mögött. Ugyanazokon a pályákon, amin a Forma 1-es pilóták versenyeznek, de másmilyen autóban, így a terhelés jobban el van osztva, ami a pilótákat éri és így van lehetőség hosszabb futamokat is szervezni. A Scuderia Italy az ötven éves évfordulóját ünnepli ezen a hétvégén, így minden szem rájuk szegeződik. Főként az olasz sajtó részéről, akik mindig is nagy figyelemmel kísérték a Scuderia Ferrari cég csapatait különböző kategóriákban. Az egész hétvégét a csapattal fogom tölteni, ami zavart keltett a belsőmben, mivel újra huzamosabb időt kell eltöltenem Nickolas Leclerccel, akit próbáltam kerülni a paddockban. A nálam pár hónappal idősebb pilóta zavart keltett bennem és érdekes hatással volt rám. Többször álmodtam vele és vettem magam észre, hogy a gondolataimban ő jár, pedig csak egyszer találkoztunk. Most viszont nem tudok előle menekülni, mint ahogy korábban tettem az elmúlt négy futamhétvége során. Tetejébe a nagybátyám tájékoztatott, hogy valószínűleg kilátogat a hétvégére Nickolas családja is. Az édesapjával egyszer futólag találkoztam a paddockban, mikor Spában rendezték a versenyt. A fiával gyalog járta körbe az egész pályát és teljes átéléssel magyarázott neki. A Netflix stábja pedig szusszanásnyi időt sem hagyott nekik. Mindenki tudja, hogy Spa a szíve csücske Charles Leclercnek. 2019 – ben, mikor először nyert Belgiumban egy alapkövet rakott le, majd azt követően zsinórban hétszer nyert. 2035-ig a visszavonulásáig összesen tizenkét futamgyőzelmet zsebelt be Belgiumban. Szerintem, ha álmából felébresztették volna, akkor is csukott szemmel végigmenne a pályán a mai napig. Nickolas pedig ahogy láttam őket a pályán sétálni, úgy hallgatta az édesapja szavait, mintha szentírás lenne. Nickolas Leclerc mély benyomást tett rám az első találkozásunk alkalmával, amely során véletlenül elbuktattam a bokszutcában. Úriemberként viselkedett és megvédett a nagybátyám leszidásától, aki mindig próbál mindig a munkámban kivetni valót találni, mióta áttértem az autósport fotózására. Mindig igyekeztem neki bizonyítani, hogy itt a helyem még azután is, hogy egy csípős megjegyzésével próbált belém szúrni.
- Évekig modelleket fotóztál. Ez nem a kifutó, itt állóképességnek is kell lennie. Fel kell másznod egy kordonra és ha szükséges a legvégsőkig el kell menned, hogy ideális szögből fényképezd le a száguldó autókat. Nem fognak neked egy helyben megállni.
Második évemet tapostam a szakmában és már az első évben kitüntettek, amikor TLGT52LMGT053-as Toyotát lefényképeztem, amit Elijah Cole vezetett az utolsó szezonjában, amikor a nagybátyám kihozott az első GT futamhétvégémre. Az első évben ahogy otthagytam az Italyan Voguet még a Formula E-ben fotóztam, de ahogy részt vettem az első GT hétvégémen úgy éreztem, hogy haza értem és megtaláltam a számításaimat. A fényképezőgépemet egy pillanatra sem akartam letenni. Sokat lógtam a kordonon és másztam be a pálya elkerített részeire, ahová a legmerészebb fotósok tették csak be a lábukat. Így sikerült lefényképeznem a Toyotát is. Felfoghatatlan büszkeség és öröm töltött el, amikor átvettem a díjat, de a nagybátyám ezután sem ismerte el a munkámat. Lehet azért, mert neki nem sikerült és inkább mikrofont ragadott és riporter lett a több évnyi fotózás után, amelyben nem ismerték el a munkáját. Riporterként azonban hatalmas nevet szerzett magának hasonlóképpen, mint Scott Veyres, aki a Sky Sport riportere volt és tíz éve a Netflixen futó Drive to Survive sportkommentátora volt és ő osztotta meg a bennfentes információkat a pilótákról és a csapatokról. A Forma 1 nagyágyúja a riporterek körében és minden futamhétvégén részt vesz. A nagybátyám ugyanilyen színtérre lépett a GT kategóriában. Néhány Forma 1-es futamhétvégén is részt vett, de azok főként kimerültek a hazai olaszországi versenyekben. Neki akartam megfelelni, bizonyítani. Apám szerepét ő töltötte be az életemben.

Túl a csúcson - Az új generációWhere stories live. Discover now