[2 Weeks Later]
AYUNI POV
[ School ]
Sedang aku syok syok belajar tetiba Siti kawan terbalik baik aku ni mengacau ..
"Weii cemane ek tu ? Aku x fhmmmm " - Siti
" Kau nii tadi cikgu ajar kau tidor kah ? Aduhai sini lah .. nasib baik cikgu nak keluar .." aku merampas buku dia dan mula mengajar satu persatu .
Dan tiba-tiba lagi ..
"Ayuni ! You have a guess !!" Ketua kelas ku memanggil namaku . Guess ? Siapa lahhh mengacau time aku belajar ni . Nk mampuih kah ?
Aku berjalan keluar dan rupanya mamat tenyekk ni nk jumpa aku . Nasiblah kau abang aku -.-
"Awak nak apa ya Encik Muhd Riez Rafiq ?" Aku menggunakan bahasa baku sambil membaca namanya di nametag yg terlekat dibaju biru tua nya . untung pengawas~
"Saya memanggil Cik Nurul Riez Ayuni kerana Encik Firdaus ingin mengambil cik dan kembar cik yang tersayang ni pulang je rumah ." - Rafiq .
"Adoii ayah nak apaa ? I tgh syok nk blajar nieh " aku sedikit merungut .
"Mu pikir aku tahu ? Pi kemas brg mu , aku tunggu diluar ni ! 2 minit or tinggal ! " aku segera berlari masuk kedalam kelas dan mengemas barangku .
"Ayuni . Nak g mana ?" tanya farhana kepada aku .
"Ni .. Mamat tenyek panggil aku td . Bpk aku suruh balik sekarang lak -.- btw mlm nnt update kt aku pasal EXO kay ? Muah bye !" Aku meninggalkan mereka .
Aku lihat Rafiq sudah berjalan di hadapan dulu.aku berlari ke arah dia dan pukul di tengkuk nya ."Suka hati chen troll kau je nak tinggalkan aku ! Aku panggil tao wushu kau nanti baru kau tahu ! -.-" AKu membebel kat dia . Dia mula menutup telinga dan ..
"Kau jgn mengada nk tutup telinga . Aku buat suara exo vocal line nanti.. pecah gegendang telinga kau. sini kau punya tangan ! " aku amik tangan dia dan pegang sekuat hati .
Eleh apa kisah ? Abang aku kut ! Hehehe .."Kau ni membebel mcm mak nenek lah . Cepatlah jalan sesenyap . Takhabis2 kpop -.- " dia berjalan dengan berlagaknya .
Sakai lah Rafiq .[HOME SWEET HOME]
"Home sweet home .. i'm bac....... Ehhh ?!" Aku menyanyi ketika masuk rumah dan nyanyian ku terhenti apabila Aku terlihat sebuah family yang ... huhuhu ..
"Assalamualaikum Maklong .. Paklong .. err.. Abg Aqil.." aku menyalami tangan maklong paklong ku . Abang aqil ? Gila nak salam ? Bukan muhrim woo..
"Ayuni .. sini duduk sebelah ibu .. rafiq kamu duduk dengan ayah . " kata ibuku . Ada apa semuanya berkumpul di rumah ku ya ? Ada event kah ?
"Sebenarnya kami saja je nak datang melawat .." kata maklongku . Eh ? Klo sje dtg melawat , iya tak perlulah aku balik sekolah awal -.- kan dah terlepas mata pelajaran Add Math akuu :'(
"Ayah .. knape smpai amik ayuni dr dekolah ... :(" aku mengadu kt ayahku .
"Ada perkara lain jugak yaa.." Paklongku sampuk.
Apa lagi ??"Straight to the point lah abang long , kak long.." ibu ku berkata. Hah pandai pun ibu ! Straight to the point please -.-"
" sebenarnya ....."
----
"Ibu !!! tKnak !!! Ibu !!!! Ayah !!! Taknak !! Kenapa ayuni !! Kan Rafiq kan abang ayuni !!! Kenapa ayuni yang kena ?!" Aku sedikit tinggikan suara. Mana taknyaaa .. buat arrangement without aku tahu pun !
"Rafiq tu lelaki ! Dia kalau ayah campak dalam hutan pun , dia hidup lagi ! Kamu je ! No bantahan ! " ayah berkata tegas .
"Ibu ....." aku meraih simpati ibuku tetapi apakah daya .. tiada lagi gunanya .. :(
"Abang Rafiq .... tolong ayuni ... " Aku membust muka sedih serta memanggil Rafiq dengan gelaran 'Abang' kerana dia agak lemah dengan panggilan itu.
"Maaf ayuni .. rafiq pun tak boleh nak cakap apa2 . Terima je lah ye .. ? Dia baik lah .." Rafiq memujukku.
"Kenapa semua tak faham Ayuni ! Kenapa Ayuni yang kena ?! Ayuni masih ada cita-cita !!! Semua tak sayang ayuni !!" Aku berlari naik ke tingkat atas dan masuk ke bilikku .
[Flashback]
"Sebenarnya .. kami datang sini hajat nak satukan Ayuni dan Aqil . Kak long rasa Daus dah setuju kan ? Aisyah pun dh setuju kan ?"
.
.
.
WHAT ?! Satukan aku dengan Aqil ?! Ayah ni serius ke ?! Aku masih SPM !"Yaa saya dan semua dah setuju. Cuma ayuni dia memerlukan masa sedikit lagi . Rasanya aqil setuju kan ?" Ayah ku menyambung cakap. What ?! Ayah dan ibu dan setuju ? Rafiq pun ! Apa semua ni !
Takkan aku nak kene kahwin ?! Ayah ni pun zaman novel kene kahwin paksa lah ayah ! Ayuni masih muda ! ayuni taknak kahwin dengan abang Aqil ! Kalau ye pun jangan lah Abang Aqil ! Huwaaa !
[END FLASHBACK]Kenapa semua nak paksa aku kahwin dengan aqil ?!
Apa lebihnya dia ! Aku tak suka aqil ! Tolonglah .. kenapa ibu ayah rafiq setuju ! Harini kan 27 Mei lah bukan 1 April ! Jgnlah nak kena kan ayuni !
Huwaaa taknak kahwin dengan Aqil ! Nooo !!----
Haigoooo penat . Nanti saya update lagi !
YOU ARE READING
My Hubby Is Non Kpoppers ✔
RomanceDisatukan hanya kerana ke-addicted-nya kepada Kpop? apa salah Kpop? Saat Ayuni leka di dalam dunia koreanya, datanglah Aqil sebagai penghalang keminatannya terhadap Korea atau Kpop. Disatukan dengan sepupu sendiri, Aqil yang juga seorang anti-fans...