Sejujurnya saya tak rancang endingnya lagi . Dan akan panjang lagi cerita ni . Mungkin .
Saya nak sangat update cepat tapi .. masa tiada lah .
Btw teruskan baca .-----
AYUNI POV
Aku stop crying and keluar bilik .
Aqil dah keluar bilik .
Mata aku swollen !He can't see me with this swollen eyes :(
Dia tak kerja ke ?Aku keluar bilik .
"Tak kerja ke ?" - Aku bertanya tapi tak pandang muka dia . Aku ingin menuju ke dapur .
"Tak .. Ayuni . Stop ." Aqil memberi arahan .
Aku dengan ketidakrelaan stop secara mengejut (*ayat tunggang langgang*)
"Nak pergi mana ?" Aqil bertanya ."Pergi ... " tak habis lagi aku cakap ,
"Cakap dengan suami kena pandang suami . Nak jadi isteri derhaka ke ?" Aqil berkata .
Aku dengan ketidakrelaan lagi memusingkan badan menghadap Aqil . Aish no ways . He can see my swollen eyes .
"Nak pergi buat sarapan .." kata aku dengan perlahan .
"Tak payah . Siap cepat kita sarapan dekat luar ." Aqil memberi arahan . Lagi .
"Takpayah lah . Membazir . Kat rumah ni banyak makanan . Kejap je saya masakkan . Kejap tau" aku berfikiran untuk membuka beberapa langkah untuk ke dapur , tetapi . . .
"NURUL RIEZ AYUNI !" Aqil menyebut nama penuh ku . Haih . Ni lemah lutut ni . Tajam je mata nya memandang aku .
"Fine . ." Aku melangkah ke bilik dengan linangan air mata . Sebaik sahaja pintu bilik ditutup , air mata terus mengalir laju .
Aku adalah manusia yang akan menangis bila kena tengking atau kena marah atau kena paksa atau perkara sedih .
Aku terkejut . Kenapa Aqil berubah dengan mendadak ? Semalam baru kami berbual mesra , bergurau senda , tapi harini ? Jujur lah aku rindu sikap Aqil yang caring .
Aku teresak sedikit sambil memakai cardigan dan tudung . Arh ! Habis mata swollen balik . Aku memakai bedak sikit untuk menutup swollen eyes .
K E D A I M A K A N
aku hanya memesan satu set roti bakar dan secawan milo suam . Aku tak ada selera nak makan berat pagi ni .
Aqil berselera makan 2 keping roti canai dan secawan teh tarik ."Abang nak Ayuni ikut cakap abang lepasni ." Aqil membuka bicara setelah selesai makan .
Aku hanya diam .
"Dengar ke tak , abang cakap ni ?" Aqil memandangku .
"Dengar . . " aku menjawab perlahan . Arh Ayuni ! Sejak bila kau penakut depan dia .
Sabar Ayuni . . Demi Arwah Abang Rayyan ."Abang taknak Ayuni hang after sekolah dengan kawan² Ayuni lagi . I Means Hangout at Jusco or mall . Kalau nak study , ajak diorang datang rumah atau abang boleh hantar dan amik Ayuni dekat library or rumah diorang ." Aqil menerangkan .
Hey wait . He is controlling me now , right ? -,-
"Are you controlling me now ?!" Aku memberanikan diri bertanya . Aku memang tak puas hati bab ni .
"Yes i am cotrolling you because i am your husband" Aqil berkata .
Arghh ! Sebal !
AQIL POV
YOU ARE READING
My Hubby Is Non Kpoppers ✔
RomanceDisatukan hanya kerana ke-addicted-nya kepada Kpop? apa salah Kpop? Saat Ayuni leka di dalam dunia koreanya, datanglah Aqil sebagai penghalang keminatannya terhadap Korea atau Kpop. Disatukan dengan sepupu sendiri, Aqil yang juga seorang anti-fans...