Kkkkwppp .
Wonpil Day6 hensem :)
Hahaha okay okay . Teruskan baca .----
AYUNI POV
"Ayuni , right? Aqil's wife?" Tanya doctor lagi sorang .
Macam ku kenal muka nii . .
Ahah!
"Doctor Haris ?! Kan?" Aku meneka . Aku rasa ni Dr . Haris . Doctor yang rawat aku time aku masuk hospital .
"Ingat pun .. hahaha jumpa lagi kita ." Dr. Haris menegur .
"Ha ah . Doctor buat apa kat sini ?" Aku menanya soalan bodoh sebenarnya .
"Of course nak rawat patient . Harraz Asyraf is my patient ." Dr. Haris tergelak kecil dengan soalannku .
"Hmm so kenapa ada 2 doctor ?" Aku bertanya pada Dr. Haris . Ye lah menyibuk je si doctor lagi sorang .
"Banyak tanya lah kau ni , Ayuni . Doctor nak rawat Raf pun tak senang" sindir Rafiq yang sedang memerhatikan kami . Eleh . Sibuk je .
"Hahah its okay , man . Ni la husband you ni , gatal nak ikut I check patient sini . Lagipun after this , I ada lunch dengan dia . So what are you doing here ?" Dr. Haris tanya pada aku sambil mengecheck Asyraf .
"I lawat ni kawan baik I . Your patient , Asyraf . I ingat dia accident teruk padahal setakat patah kaki je." Aku mencebik .
"Ko tak ikhlass kann lawat aku .. siann aku ." Asyraf berpura-pura sedih .
Aqil pulak aku tengok hanya memerhatikan adegan kami .
Rafiq menuju ke arah Aqil dan membawa Aqil keluar .
"Ouhh ingat U ada dengan your husband. Ingat macam I mengacau pulak!" Dr. Haris berkata .
"Taklahh . Lagipun after this sbnrnya I ada kelas tambahan . I kan budak SPM . So study hard ! Hihihi . My husband balik nnt boleh jumpa." Aku membuat fake smile .
Asyraf bermuka kelat . Aku tahu dia menahan perasaan nya . Aku minta maaf , Asy .
"Okay lah . Harraz , keadaan awak semuanya okay . Rasa nya lusa boleh discharge . Tapi saya akan buat beberapa appointment untuk check up your leg okay ? Rasa nya kalau awak tak aktif sangat maybe 3 minggu , baru boleh pecahkan simen tu . Kalau awak degil , sebulan ." Kata Dr. Haris sambil menulis sesuatu pada rekod kesihatan Asyraf .
"Saya takkan biarkan dia ni nakal doc . Relax ." Aku berkata dengan bangga .
"Elehh kau siapa nak kawal aku ?" Asyraf mencebik . Ishh dia ni kan .
"Aku kawan baik kau . A bestfriend suppose to take care of the other bestfriend , right ? jangan harap kau nak nakal depan aku!" Aku berkata . Betul kan aku cakap ??
"Haha ada ada je awak ni , Ayuni . Okay lah saya nak tengok patient lain . Jumpa lagi , Ayuni :)" kata Dr. Haris dan keluar dari bilik itu bersama nurse .
"Weii ni kunci motor kau . Aku balik dengan adam tau . Dia ajak hang kat jusco . Hihi " Nik membuat peace ✌
"Hang tak ajak . Sian orang sakit kat sini" kata Asyraf .
"Eleh kau . Ni Ayuni teman kau , mesti kau suka kann ?" Kata Adam mengusik .
"Ehh kau gila ?! Laki dia dengar nnt , kena buku lima kat muka macam aku" kata Asyraf dengan wajah seram kononnya .
"Hahah okay taknak taknak . Okay ar aku blah dulu . Jom Nik ;)" ajak Adam .
"Selamat berdatingg!" Aku menjerit ketika mereka hampir keluar .
"Banyak kau punya dating! Diorang mana boleh couple" kata Asyraf pada aku .
Aku mengambil tempat duduk di sebelah Asyraf .
"Kenapa ?" Aku memandang pelik kepada Asyraf . Ntah ntah mereka ni gay . Euwww . Gross !
"Kau jangan fikir bebukan . Adam dia dah ada tunang lah" kata Asyraf .
"Seriuss ahh ?" Aku terkejut . Ehh ?! Sejak bilaa pulak .
"Serius la . Dah 2 bulan . Tapi Adam bukan suka pun tunang dia tu . Tunang dia tu gedik , dia kata . Tu pun arrangement family . Sienn kan?" Asyraf .
"Aku lagi kesian" aku saja mengusik Asyraf .
"Eleh dia yang kahwin taknak bagitahu" jeling Asyraf .
"Btw start today , aku nak kita berpanggil 'AKU-KAU' ek ? Sebab aku lebih selesa macam tu . Biar aku anggap kau kawan aku je . Okay?" Asyraf berkata .
"Okay je . Hmm kau suka aku ek ? Sorry arr , Asy ." Aku rasa bersalah .
"Alaa relax lah . Aku dh okay . Sekarang cerita pasal kau punya perkahwinan koboi tu ?" Asyraf .
"Malas ahh .." aku malas nak rewind balik .
"Alaaa .. pleaseee ^~^" Asyraf membuat muka comel pulakk . Ishhh !
"K fine!" Aku mengalah .
"Okay cepat citer" Asyraf membetulkan kedudukannya di atas katil .
"Aku kena kahwin paksa dengan Abg Aqil sebab ayah paksa aku . Ayah kata biar aku tak berfangirling over sangat . Ayah kata Aqil boleh jaga aku dengan baik kononnya lah . Kau tahu tak? Aqil tu haters . Dia non kpoppers .
Tu yang aku liat nak setuju . Tapi aku terpksa jugak kawin dengan dia . ingat tak time aku dengan kau g jj tu ? 2 kali kan terserempak dengan dia ? Ke byk kali ? Aku lupa . time tu aku baru kahwin dengan dia .
So dia banyak jealous . Aku penat lah . Tapi aku rasa aku banyak dosa dengan dia . Aku kurang ajar dengan dia . Aku nak mengalah tapi ego aku tinggi . Serta bukan dia yang aku cinta .
Kalau bab kawan rapat , aku selesa dengan kau . Kau selalu faham aku .
Dia selalu jealous kau dengan aku . Aku pun takfaham lah .
Tengoklah . Sampai sekarang dia marh dengan aku . Siap taknak duduk dengan aku and hantar aku duduk balik dengan my parent .
Dia ibarat gantung aku tak tertali . Siapa tak sakit hati ,Asy?" Aku bercerita dengan wajah sugul ."Aku simpati dengan nasib kau . Aqil pun ada ego as a man . Aku tahu sebab aku lelaki . Apatah lagi , kau isteri dia . Dia nak protect kau . Kalau aku dekat tempat dia , mungkin aku tak boleh sabar . Aku harap kau faham dia . Aku rasa dia macam baik even dah tumbuk aku . Pedihh gak . Tapi siapalah aku .
Cuma manusia biasa yang lemah .. huhu" berlakon Asyraf . Erhh dia ni ."Hahah mengada lah kau." Aku menampar bahu dia .
"Ehem" Rafiq menegur kami .
"Yes my lovey dovey ?" Aku mengusik Rafiq .
"Your lovey dovey sweet bunny manly honey hubby nak jumpa dekat taman dekat tingkat 1" kata Rafiq .
"Urgh don't say that again . Rasa nak muntah je tau dakk . Ish dia yang takmau tengok muka kite , sekarang nak jumpa buat hapa ? Malaihh lah" aku still duduk .
"Kau pergi jumpa dia atau aku cakap pada ayah yang kau ...." Rafiq ni mengugut je ! Ishhh !
"K fine !" Aku bangun dengan kasar .
Aku menuju ke lif untuk ke tingkat 1 .
Hurhh .Mana taman nyaa .
Ahah! Jumpa ponn .
Eleh konon²hero drama sangat . .
Padahal duk atas buaian macam budak kecik plus main smartphone -.-"Nak apa jumpa ?" Kata aku dengan dingin .
"Abang ...." Aqil memberhentikan katanya .
Dia mengeluh sebelum menyambung percakapannya .
"Suka cerita pasal rumah tangga kita dengan orang lain ?" Kata Aqil dengan sinis .
------
Hahaha hanging . Sorry morry lorry curry .
Nanti saya sambung kalau rajin .Push me to update fast .
:) see yaa on next update .
YOU ARE READING
My Hubby Is Non Kpoppers ✔
RomanceDisatukan hanya kerana ke-addicted-nya kepada Kpop? apa salah Kpop? Saat Ayuni leka di dalam dunia koreanya, datanglah Aqil sebagai penghalang keminatannya terhadap Korea atau Kpop. Disatukan dengan sepupu sendiri, Aqil yang juga seorang anti-fans...