enjoy .
-----" SAYANG! " Aqil menjerit memanggil Ayuni yang sedang masak di dapur .
Ayuni terkocoh-kocoh ke ruang tamu apabila namanya di jerit oleh Aqil .
" Ada apa , bang ?" Ayuni menanya pada Aqil .
Dia lihat tiada yang kecemasan pun ." Airel busuk .." kata Aqil mencebik . Ayuni lihat Airel bermain keseorangan di ruang mainannya .
" Ya Allah , Aqil!" Ayuni menepuk dahinya! dah kenapa pulak dengan si Aqil ni !
" Dia baru mandi la .. apa yang busuk? abang ni kenapa ?" Ayuni menggeleng kepala .
" Pi lah mandikan sekali lagi .." pinta Aqil .
" abang lah mandikan dia ..." Ayuni segera berlalu ke dapur untuk meneruskan pekerjaaannya yang tergendala .
15minit kemudian ,
"Sayang..." tiba-tiba Aqil mula menggedik dengan Ayuni yang sedang menghidangkan makanan di atas meja .
" kenapa , abang ?" Ayuni pelik dengan perangai Aqil dua tiga hari ni .. pelik semacam , manja semacam .
" Abang nak makan banana puff handmade by sayang boleh tak ?" pinta Aqil yang sedang menggedik mcm kucing dengan Ayuni .
" Abang , boleh tu boleh .. tapi lain kali eh?" jawab Ayuni .
" alaa , abang nak sekarang ...." Aqil mencebik bibirnya . fikir comel lah ?
" Abang , Ayuni penat laaa ... lagipun bahan-bahan takda.." kata Ayuni . penat sungguh dia harini melayan kerenah Airel dengan Aqil .
" Abang boleh beli barang! nanti abang tolong Ayuni buat okay ? janji asal abang dapat harini .. pleasee...." Aqil memujuk Ayuni .
Ayuni dah buat muka -.-
" suka hati abanglah .. jom makan dulu.." kata Ayuni .
"Yes! sayang , sayang abang!" Aqil mencium pipi Ayuni .
"kenapa lah dengan hubby aku harini ?" Ayuni menggeleng kepala dan mengambil Airel untuk memberinya makan .
kesian Airel harini . asyik main sorang-sorang je sebab papa dia kata dia busuk .
" Airel , kenapa dengan papa eh ?" Ayuni berkata sambil menyuap bubur nasi pada Airel yang berumur 2 tahun .
" Molla...[tak tahu]" jawab Airel dengan pelat bayinya .
" Nado... [ saya juga..]" kata Ayuni lagi .
Si Airel ni sejak suka tengok The Return of Superman , pandai dah vocab² hangul . pastu dia layan lagi cerita Oh My Baby . tahu je channel berapa!
ikut mama lah tu !Aqil pulang dari supermarket selepas 1 jam keluar beli barang membuat banana puff .
" sayang , dah beli! jom buat!" ajak Aqil excited .
" Ye la..."
setelah 3 jam berperang dengan Aqil di dapur , akhirnya banana puff permintaan Aqil siap .
Aqil makan dengan begitu berselera! habis 10 puff dalam masa 20 minit!
" Abang ni kenapa pelik eh skang ?" tanya Ayuni pada Aqil .
" ntah la sa..."
" UWEKK!" Aqil memuntahkan balik puff yang ke sebelas yang di kunyahnya . Aqil muntah dengan banyak .
" Ya Allah , bang..." Ayuni menepuk dan mengurut belakang Aqil . kesian melihat suami yang sedang menahan loya .
" Abang selalu sangat muntah sekarang . salah makan ke ? kita pergi klinik eh?" ajak Ayuni .
YOU ARE READING
My Hubby Is Non Kpoppers ✔
RomanceDisatukan hanya kerana ke-addicted-nya kepada Kpop? apa salah Kpop? Saat Ayuni leka di dalam dunia koreanya, datanglah Aqil sebagai penghalang keminatannya terhadap Korea atau Kpop. Disatukan dengan sepupu sendiri, Aqil yang juga seorang anti-fans...