↓↓↓↓↓↓↓
mama.mwave.me/vote
___________AQIL POV
Aku tahu aku dah janji dengan ayah yang aku akan buat Ayuni tak minat pada kpop .
Ayah asyik mempersoalkan , kenapa aku setuju dengan cadangan Ayuni untuk ke Korea ?
dan jawapan aku yang selalu ayah tak puas hati ,
"biarlah Ayuni nak happy² sikit dengan minat dia . at least dia tak kempunan bila dh tak minat kpop .." tu jawapan mengarut aku .
Aku ada plan sendiri . takpe .
Anyways , aku sayangkan dia . so , apa kata kita tunaikan kemahuan si kesayangan dahulu .
chaaaa ! harini Woojun and his girlfriend , Soo Ah bawa aku dan Ayuni ke Garosugil . Jalan² , shopping² .
"Abang , you know what ? Ni kah tempat selalu artis KPOP datang untuk beli belah tau!" kata Ayuni padaku . KPOP IDOL lagii .
"ohh ye ? habis , diorang tak kena serbu dengan peminat ke ?" aku hanya melayankan sahaja .
"diorang menyamar . pakai mask and cap , jacket tebal , mcm orang menyamar ." terang Ayuni .
"Eish kalau abang lah , tak kuasa nak berlemas-lemasan pakai tebal² tutup muka . rimas!" aku berkata . boleh bayangkan aku pakai macam tu . arh! merimaskan sungguh .
"abang! kat sini kan sejuk ? so taklah peluh² nanti" Ayuni menampar lembut tanganku .
tengok! tengok! sebabkan KPOP IDOL dia , aku kena pukul .
"Aish .. abang pulak yang kena !" aku menggosok tempat ditampar .
"A..AB..ABANG!" Ayuni memanggil ku .
"Yes ?" aku melihat di mana arah mata Ayuni pandang .
WHAT ?!
ASYRAF POV
"Raf , kau serious ke nak move on ?" tanya rakanku , Qashfi .
"serious lah ? kau asal ?" tanya aku balik . pelik ke aku nak move on ?
"takde lah . kau kan dh bertahun suka kan Ayuni tu , tiba² nak move on . boleh ke ?" kata Qashfi sambil minum air nya . .
"Memang confirm lah aku kena bolehkan move on . sebab dia kan wife orang . taknak aku jadi watak jahat dalam rumah tangga orang lain ." terang aku .
Qashfi ni pun satu , dah memang sah lah haram kalau cintakan isteri orang . dosa tu .
"Ayuni ?! dah kahwin ?! kau biar benar !" Qashfi terkejut . Eh ? mamat ni tak tau ke ? kanddah heboh satu sekolah dulu , masa dapat kad jemputan kahwin Ayuni .
"kau takkan tak tahu , ngok ?!" tanya aku .
"dia wedding bila ?" tanya Qashfi .
"Bulan 12 masetu , asal ?" jawabku .
Qashfi mengetuk kepalaku .
"Kau ni nyanyuk eh ? kan bulan 12 aku ada tournament badminton dekat Sarawak!" Qashfi berkata .
"ha ah lah aku lupa ! hhihi" aku menggaru kepalaku yang tak gatal .
"habis kau nak move on kat sape ? dh ada calon kaa ?" Qashfi ni macam polis pencen je takda kerja dok soal siasat orang .
"Aku bagi chance dekat perempuan yang dah minat aku sejak form one ." kataku selamba .
"minat kau sejak form 1 ? kau biar betul ?!" Qashfi sekali lagi terkejut .
YOU ARE READING
My Hubby Is Non Kpoppers ✔
RomanceDisatukan hanya kerana ke-addicted-nya kepada Kpop? apa salah Kpop? Saat Ayuni leka di dalam dunia koreanya, datanglah Aqil sebagai penghalang keminatannya terhadap Korea atau Kpop. Disatukan dengan sepupu sendiri, Aqil yang juga seorang anti-fans...