camna lah nak baikkan dorg berdua ek ? adoyai sorry lah klo mengarut .
---3 Bulan kemudian ,
Mummy menasihati Aqil supaya tidak memunculkan diri selama Ayuni dalam pantang kerana mood Ayuni agak tidak stabil , takut meroyan nanti . Kini tempoh pantang Ayuni dah habis .
" Airel ~" Ayuni mendukung Airel yang telah terjaga dari tidurnya .
Ayuni mengagah Airel . walaupun masih kecil , Ayuni tetap bermain-main dengan Airel .
"Airel , meh sini dekat papa Niel pulak " Daniel mengambil Airel ditangan Ayuni .
Ayuni menyerahkan Airel pada Daniel . Daniel bermain-main bersama Airel yang sudah berumur 3 bulan lebih .
"Awak still takboleh maafkan Aqil ?" Daniel bertanya hati-hati .
"Hmm ntah lah .."
"Awak cintakan dia lagi ?" tanya Daniel .
"I don't know , Niel"
"Awak masih isteri dia , Ayuni . dia tetap suami awak" Kata Daniel .
"Saya tahu"
"Dia tetap papa kandung Airel" Daniel
"Saya tahu , Niel . tapi saya tak boleh senang-senang maafkan dia .." Ayuni terbayang lagi peristiwa lama .
"So , your studies here ?"
"Saya akan sambung .. Airel saya minta mummy jagakan boleh ?" Ayuni memandang Daniel .
"Boleh semestinya ." Daniel tersenyum . dia tak mahu terus-terusan mendesak Ayuni .
"Assalamualaikum .." seseorang memberi salam di pintu rumah . that's means , orang tu tahu , ni rumah muslims .
Daniel pergi membuka pintu manakala Ayuni sedang bermain-main dengan Airel .
"Ayuni and Airel , you've guest ." kata Daniel .
Ayuni menoleh kearah pintu then senyuman dia terus lupus melihat manusia yang muncul itu ."Okay , Niel naik atas dulu okay , Yuni ? bye!" Daniel melarikan diri .
"Apa awak nak lagi datang sini ?" Ayuni bertanya dengan dingin .
"abang datang nak jumpa anak isteri abang pun tak boleh ke ?" Aqil berkata . dia mendekati Airel yang sedang meniarap .
"Airel , anak papa !! i miss you so much !" Aqil mendukung Airel dan mencium pipi Airel .
Ayuni terlihat beg besar di hadapan pintu rumah mummy .
" Apasal awak bawak beg besar tu ?" tanya Ayuni .
" Abang ada kursus dekat sini 3 minggu . so i'll stay here" kata Aqil selamba . sebenarnya dia dah talk to mummy Daniel dah .
" What ?! " Ayuni terkejut besar .
" Yes , Ayuni . Aqil dah cakap dengan mummy dah .. takpe lah tak luak pun kalau Aqil stay here ." tiba-tiba Mummy muncul dan menyampuk .
" what mummy ? but .. bilik mana cukup , mummy !" Ayuni membantah .
" manada tak cukup ? cukup , ayuni .."
" bilik mana ? kan satu bilik Niel , satu bilik Airel , satu bilik Ayuni then bilik abang Niel , pastu bilik mummy . mana ada bilik available dah ?" Ayuni berkata tegas .
" Eh Ayuni ? Takkan kamu dengan Aqil nak tidur asing ? korang kan husband-wife . taksalah pun kan tidur sebilik ?" Mummy berkata .
" tapi mummy ... Ayuni....tak biasa..." lambat-lambat Ayuni balas .
" Apa yang tak biasa ? habis , macam mana Airel tu boleh keluar kalau korang tak tidur sekali ? " Mummy pelik .
" err .. ter.. kot" Ayuni ni ada je alasan supaya Aqil tak tidur sebilik dengannya .
" apa ter-ter ? no no no , Aqil tidur bilik Ayuni okay for this 3 weeks ? takpa , kalau Ayuni degil , marah je . kalau nak buat Airel jadi abang pun takpa . okay mummy nak naik dulu . dah malam ni :)" Mummy terus naik ke bilik .
"No Choice .. okay saya naik dulu .." Aqil meletakkan Airel di tilam baby dan terus naik ke bilik Ayuni .
Ayuni dah mendengus kasar .
" Airel , papa Airel ni memang tak makan saman eh ? geram pulak mama tengok !" Ayuni berkata dengan Airel yang tidak mengerti satu apa pun lagi . Airel hanya terkebil-kebil memandang mama nya .
" Jom lah Airel , kita tidur .. Airel pun macam dah ngantuk .." kata Ayuni sendiri dan terus membawa Airel ke bilik baby Airel .
Daniel terserempak dengan Ayuni .
" Eh ? Airel dah nak tidur ? meh lah saya tidurkan dia . awak pergilah rehat .." Daniel pelawa dirinya untuk menidurkan Airel .
Ayuni hanya mengangguk dan menyerahkan Airel kepada Daniel . memang selalunya Daniel yang menidurkan Airel . Airel ni , kalau dengan Daniel , cepat je tertidur . kalau dengan Ayuni , hmmmm sampai 2-3 jam tak tidur² .
Ayuni masuk ke dalam bilik . dia berpusing then ..
"Arghhhhh!!" Ayuni terjerit . Aqil segera meluru ke arah Ayuni dan menutup mulut Ayuni .
" Shhhhhh ... apa ni jerit²" Aqil sedikit marah kepada Ayuni .
Ayuni menepis tangan Aqil . dia pusing menghadap pintu .
"awak ni tk reti pakai baju ke hah ?!" Ayuni memarahi Aqil . dia tak sanggup tengok Aqil dengan keadaan 'terseksa' tu .
"hahhaa relax lah .. Abang suami awaklah" Aqil tergelak .
" suami tak suami , pergi pakai baju !" Ayuni menyuruh dengan tegas .
"okay dah" Aqil berkata . Ayuni pusing kembali mengadap Aqil ,
"AQIL !!!!!!!" Ayuni menjerit dan memukul Aqil dengan bantal .
"haahaha gurau je sayang ... dah lama tak tengok sayang marah abang macam ni.. comel" kata Aqil dan terus memakai baju .
"Diamlah !" Ayuni terus keluar bilik dan menuju ke bilik Airel . kelihatan Daniel sedang mendodoikan Airel .
" Aik ? tadi kata nak tidur ?" Daniel menegur Ayuni yang bermuka masam .
" Tidur dengan alien tu ? tak hingin!" Ayuni mencebik .
" haha patutlah jerit kuat tadi ye .. hahaha" Daniel gelak halus .
"gelak , gelak . hmm asal Airel tak tidur lagi ? selalu nya dah tidur waktu camni ?" Ayuni melihat Airel yang matanya semakin segar-bugar .
" Ntah laa .. puas saya dodoi , buat cara selalu tapi degil tak mahu tidur " Daniel .
" Airel , tidur okay ? sian papa Niel penat .." Ayuni berkata lembut kepada Airel yang didukungan Daniel .
Aqil kebetulan ingin mencari Ayuni , terlihat Ayuni rapat dengan Daniel . malahan , Airel di pangkuan Daniel , nampak seperti .. a happy family .
Aqil malas nak kacau nanti mesti Ayuni lagi marahkan dia , tapi sakit dalam hati tu semakin terasa .
"hmm apa kata kita susahkan papa Airel nak ? biar dia tahu , penat macam mana papa Niel nak tidurkan Airel . kejap ye sayang .." Ayuni bingkas bangun dan menuju ke bilik .
kelihatan Aqil sedang duduk termenung di atas katil .
" Tolong tidurkan Airel . penat Niel tidurkan , tapi tak tidur² jugak . cuba awak tidurkan pulak ." Ayuni berkata .
Aqil hanya diam dan keluar bilik untuk ke bilik Airel .
" Aik ? apasal pulak mamat ni tiba-tiba ?" Ayuni menggaru kepalanya yang tidak gatal .
Ayuni mengambil tilam toto dan bantal jugak selimut , ayuni bentang di lantai .
For Aqil .
jangan harap nak tidur dengan aku !
--------
lalalala ~
see yaa on the next update ^^
YOU ARE READING
My Hubby Is Non Kpoppers ✔
RomanceDisatukan hanya kerana ke-addicted-nya kepada Kpop? apa salah Kpop? Saat Ayuni leka di dalam dunia koreanya, datanglah Aqil sebagai penghalang keminatannya terhadap Korea atau Kpop. Disatukan dengan sepupu sendiri, Aqil yang juga seorang anti-fans...