mama.mwave.me/vote______________
AYUNI POV
aku pulang ke guess house tetapi Aqil takda . argh! mana dia ni . . dia kena dengar penjelasan aku dulu .
aku nak keluar cari dia tapi dh dekat malam , lagipun aku kat korea .Ya Allah . . kenapa kat sini jugak Aqil nampak benda tu .
Aqil , maafkan saya!
AQIL POV
Ayuni berjumpa K-IDOL  ̄ˍ ̄
lantak lah . happynya lah dia .
sakitnya la hati ni .aku ternampak beg yang dia tinggalkan di sebelah aku . curious , apa dia letak eh dalam tu ?
sedang asyik Ayuni dengan k-idol dia , aku membongkar beg nya .
girls thing ~ Bedak , Dompet , Powerbank , Cermin , kunci , buku , lipbalm , 'benda' private girls , and ... ada benda tersorok di celah zip beg dia .
"boy , it's not nice to peeking into someone private things . even your wife bag" tegur Soo Ah yang tidak selesa melihat aku selongkar beg Ayuni .
"it's okay . she used to this everyday ." aku membalas .
aku mengambil something di celah zip beg dia..
Sepapan pil ? Pil apa ? dia sakit apa ?
ada description sekali .aku membaca description tu .
APA ?! Ya Allah . . aku tak sangka . .
dia ambil pil pencegah kehamilan !
patutlah tak lekat sampai sekarang .
aku kecewa sangat dengan dia . lagi² si K-Idol tu peluk dia ! argh !! aku meletakkan pil and description atas meja kafe tu dan setelah k-idol tu blah , dia terus peluk aku . suka tu suka . tapi hati aku dah tawar .
aku melepaskan pelukan dia dan terus blah . hati aku sakit sangat .
aku taknak balik ke guest house tu dulu .
mana-mana je lah asalkan bukan depan Ayuni . terngiang-ngiang tulisan decription pil tadi .
aku kecewa sangat ! teruk sangat ke mengandungkan anak aku ?! ARGH !
AYUNI POV
Aqil .. mana awak .. Aqil ...
aku menghubungi Woojun suruh dia mencari Aqil . mujur Woojun ingin membantu .Aqil .. maafkan saya .. Aqil .. baliklahh .
tiba-tiba terdengar pintu utama dibuka .
aku cepat² ke pintu utama . Aqil! Alhamdulillah !
"Abang! penat Ayuni tunggu abang balik ! abang pergi mana?!" aku memegang lengannya .
dia menepis . haih ..
"Abang , kenapa ni ?" aku bertanya risau . padahal aku dah tahu pasal apa .
"pack baju , malam ni balik Malaysia" Aqil berkata dingin .
"balik ? kan kita ada lagi beberapa hari ?" kataku tak puas hati . aku tak puas lagi dekat Korea :(
"bukan bermakna lagi pun honeymoon kita kalau kau makan ubat tu ." Aqil berkasar .
"Ubat ? ubat apa ?!" aku berpura tak tahu .
"kau jangan buat tak tahu lah! kau makan pil pencegah kehamilan sebab kau taknak mengandungkan anak aku kan ?! punya lah aku berharap aku akan jadi ayah tak lama lagi , kau hancur kan hrpn aku dengan benda tu! dah lah !" Aqil terus masuk ke bilik .
aku mengikutinya dari belakang . Aqil pack baju .
"Abang ... dengar dulu penjelasan Ayuni .." aku cuba menenangkan Aqil .
Ya Allah , aku buat bersebab ..
Aqil mengendahkan aku dan terus mengemas barang .
aku hanya mampu mengikut . dia tak benarkn aku terangkan .
M A L A Y S I A
Aqil drive dengan laju . kecut perut aku tengok dia drive 160 km/s .
Aku berdoa semoga tak jadi apa-apa .Sampai je di rumah , dia menurunkan aku dan terus blah .
Ya Allah , semua salah aku .. apa lah kau dah buat Ayuni ? macam mana kau nak pujuk Aqil ? benda ni serius .
ajak Nik pergi coffeebean lah .. tenangkan fikiran plus nasihat dia .
COFFEEBEAN
"ASSALAMAUALAIKUM !" Nik tiba² menyergah ku dari belakang .
kus semangat ! nasib baik aku takda sakett jantung .
"kau ni kan ! Waalaikummussalam" Aku menjawab salam .
"Hohoi kawan ! bukan patot kau ada kat Koreaaa ke ?" tanya Nik sambil menyedut coffee latte ice dia tuu .
"hmm . panjang cerita ... " aku merenung taman di luar kafe .
"pendekkan !" Nik ni memang .
"Aqil marah dekat aku" Kataku .
"marah ? pasal ? kau menggatal dengan mamat korea eh ?" Nik serkap jarang je keje.
"heshh kau! manada lah ." pintasku ."hbess ?! cerita la!" Nik ni sabar boleh tak ? mentang-mentanglah kasi aku news and lagu Lightsaber dari EXO .
"aku jalan dekat Garosugil . tiba-tiba , aku terjumpa 2 mamat familiar . aku pun pergi lah dalam kafe yang ada mamat tu . aku tinggalkan beg aku dengan Aqil . aku pergi approached mamat tu dengan tour guide kami . after done semua , aku pergi kt Aqil balik , dia dh muka mcm cuka , terus blah . awek tour guide tu cakap Aqil mula mcm marah bila nmpk something ni dlm beg aku" aku stop untuk minum air .
"Haa ? something ? pebenda ?" Nik .
"ubat aku . dia baca description ubat tu .." aku menelan air liur je bila teringat description apa .. aigooo ..
"ubat apa smpai dia mrh gila kt kau ? description apa ?" Nik menyoal ku .
"Pil pencegah kehamilan .." aku tunduk .
tiba-tiba , Nik hentak meja dengan tangan dia . mak ai ...
"kau ! gila ke ?!" Nik memarahi aku .
"kau ni .. tak yah over sangat .." aku berkata .
"camna tak over ? kalau aku Aqil pun , aku marah gegila kat kau!" Nik terus memarahiku .
aku hanya merenung ke luar tingkap .
"Kau buat tu salah , Ayuni . Nampak macam kau tak sudi langsung nak mengandungkan anak dia . mestilah dia kecewa . " kata Nik .
betul jugak cakap dia .
"Pasal apa kau makan ubat tu ? kenapa kau elak daripada mengandung ? kenapa kau merancang ?" tanya Nik bertubi-tubi .
"biarlah aku sorang je tahu kenapa .." aku menjawab datar .
"kau ni kan .. kau teranglah dekat Aqil kenapa kau makan ubat tu .. kau terang kt dia leklok and minta maaf . kut² dia lembut hati .." cadang Nik .
aku memang lah nak terang kt dia , tapi dia taknak dengar ..
Aqil .. saya minta maaf sangat!
sayang .. aku hanya mampu cakap dalam hati je .
__________
hohoi! habes lah Ayuni lepas ni . camne nak pujuk Aqil ?
okay guyss see yaa on next update!
YOU ARE READING
My Hubby Is Non Kpoppers ✔
RomanceDisatukan hanya kerana ke-addicted-nya kepada Kpop? apa salah Kpop? Saat Ayuni leka di dalam dunia koreanya, datanglah Aqil sebagai penghalang keminatannya terhadap Korea atau Kpop. Disatukan dengan sepupu sendiri, Aqil yang juga seorang anti-fans...