bilalah drama swasta ni nak habes ><
-------Sudah masuk 3 minggu aku di Malaysia . pelajaran aku di London , aku dah tak tahu apa jadi .. takpelah bukan rezeki aku nak graduate dekat sana .
Daniel dah balik London lepas 3 hari dia teman aku di sini . biarlah , Daniel pun ada life sendiri , takkan dia nak skip class dia hanya untuk aku ? tak berbaloii .
" Ayuni , baliklah dulu . biar mama jaga Aqil pulak . dah seharian Ayuni jaga Aqil .. pergi balik uruskan diri dengan Airel sekali tu , okay ?" Mama Aqil menegurku .
aku hanya mengangguk perlahan dan mengambil beg aku untuk pulang ke rumah .
aku pulang ke rumah ibu dan ayah je sebab aku tak ready lagi nak balik rumah dekat Tearra tu .
tiba-tiba iphoneku menjerit ,
"Hello" Aku menjawab lemah .
"Hello , Ayuni . Siti ni .." kata pemanggil itu .
" Hah Siti .. ada apa ?"
"jumpa jom? aku free ni.." Siti mengajak .
" hmm okay . Tempat biasa..." aku mematikan panggilan .
Street X Cafe
"Siti ,.." aku menegurnya dulu .
"Ayuni!" Siti memelukku . aku rindu dia . lepas aku ke London , aku tak pernah jumpa dia lagi .
"Kau dah kurus! cengkungnya muka kau!" Siti meneegur perubahanku . hmm sejak Aqil muncul , selera aku semakin kurang . lagi² sejak tahu yang Aqil ... sakit.
"biasa jela.."
"Kau macam mana sekarang?" Siti .
"Macam nilah..."
" be strong okay ? janganlah lemah macam ni..." Siti menasihati ku .
"i'm trying tho..."
"aku rasa kalau Aqil tahu kau macam ni , mesti dia tak suka .." Siti berkata .
" hmm ..."
"hmm kau ni kan ,.. Airel mana ?"Siti
" dekat rumahlaa... kau dengan Asyraf macam mana ?" aku bertanya perihal mereka .
"macam tu laa .. cuma he's a bit naughty these day .. you know what ? aku dah berjaya tackle dia~" Siti excited . wahhh .
"congrats beb .. berjaya jugak cinta kau niii hahha bila langsung ?"
" hmm next year kot . Asyraf kata taknak tunggu lama² , takut aku kena kebas hhaah" Siti tergelak bila cerita tentang Asyraf .
"Asy dari dulu tak berubah haha..."
" Aku harap kau tabah eh , Yuni .. aku tahu kau kuat .. Aqil takkan senang² menyerah macam tu je .." Siti memberi kata semangat .
" hmm i try .. Siti , apa cerita semua kawan² kita eh ? aku dah lost dah .." Ayuni membetulkan kedudukannya .
" Mcm mana tak lost , asyik lari je . hehe"
"ye la .. cerita jelaa.." kata Ayuni tak sabar .
" Mula dengan Nik eh ? kau tau kan dia kat UIA .. dia dah berubah skg .. dh pakai tudung labuh semua . alhamdulillahhh!"
"Alhamdulillah .. dia kpoppers lagi ke?"
"Yes , tapi not very obses mcm dulu la .." Siti .
"Apa kisah dia dengan Adam ? setahu aku , Adam dah balik England kan ?" Ayuni cuba mengingati semua perkembangan rakan²nya.
"Ha ah , diorang dah clash .. takda jodoh katanya .." kata Siti . hmm dah clash ? dulu bukan main lagi sweet .
" laa ye ke ... Habis , single lah dia ni ?"
"nope ~ dah ada penggantiii~~~" Siti menggedik sikit .
"wow , amboi cepatnya!"
"takla cepat sgt .. lepas 6 bulan dia clash dengan Adam , ada sorang mamat ni asyik usha dia je .. now , dah couple ." Siti .
" Siapa nama laki tu ?"
"Khairul Thaqif . budak course English." Siti memberitahu Ayuni .
"Okay , Hana pulak ?"
" Hana ? takpayah cakap! Dia dari dulu sama je , ganas sikit tapi abang ko tu still suka dia" Siti mereportkan tentang Rafiq .
" Lahai... takpela.. bila Hana fly ?"
"next year kot ." kata Siti .
"Adam takda cerita dari dia ke ?" tanya Ayuni.
"Dia still in our group , and dia okay je dengan Nik , btw dia dh ada girlfriend gak ."
"Ouh, bagus semua . hmmm aku chow dulu lah.. nanti turn aku jaga Aqil.. nanti bila free , kita jumpa .." Aku terus salam dengan Siti dan terus blah .
HOSPITAL PUTRAJAYA
[ * Mohon dengar lagu Song for You by EXO sekiranya ada * ]"Abang , bila abang nak sedar ?" Ayuni bercakap ketika dia sedang mengelap badan Aqil .
"Abang tahu tak? Ayuni rindu dengan abang . rindu dengan semua kerenah abang , dengan manja abang , dengan gurauan abang .. Ayuni rindu semua tentang abang .." Ayuni tersenyum apabila dia teringat moment dia dengan Aqil dulu ..
"Abang , kalau abang sedar , Ayuni janji yang Ayuni akan dengar cakap abang je . Ayuni akan lupakan kpop kalau itu permintaan abang .. Ayuni akan selalu dengan abang.." Ayuni hampir menangis .
"Ayuni rindukan abang .. Airel pun sama.. Abang fight untuk sedar okay ? Ayuni sentiasa untuk abang .. I'll stay beside you forever .." Ayuni memeluk lengan Aqil .
" Abang nak tahu tak ? Asyraf kan , dia dah nak kahwin tahun depan .. dia yang derma darah dekat abang .. abang nak balas budi dia tak ? abang kena sedar cepat-cepat .." Ayuni mengelap air matanya .
" Abang nak tahu ? Airel kan dah boleh meniarap .. dia comel sangat macam abang.. mata dia dengan telinga ikut abang tau! abang mesti nak tengokkan perkembangan Airel ? abang kan dah lama tertunggu² kehadiran Airel .. abang tak boleh baring je macam ni..." Ayuni berkata lagi sambil merenung Aqil .
Ayuni terus bercerita macam-macam pada Aqil walaupun Aqil still terbaring tidak sedarkan diri .
kadang-kadang dia membawa Airel melawat papanya . Ayuni sentiasa mengharap yang Aqil akan sedar secepatnya ..
---------
Drama swasta akan diteruskan di bab seterusnya • • •
YOU ARE READING
My Hubby Is Non Kpoppers ✔
RomanceDisatukan hanya kerana ke-addicted-nya kepada Kpop? apa salah Kpop? Saat Ayuni leka di dalam dunia koreanya, datanglah Aqil sebagai penghalang keminatannya terhadap Korea atau Kpop. Disatukan dengan sepupu sendiri, Aqil yang juga seorang anti-fans...