hohihohiho .- #skip
*******.****Setahun berlalu dengan tenang ~
"Airel , sini!" Rafiq meletakkan Airel jauh sedikit darinya dan suruh Airel berjalan kearahnya .
Airel mula berjalan ..
"Ayuni , rakam!" Rafiq excited .
"Wahhh!" Ayuni merakam detik-detik Airel mula berjalan ketika umurnya hampir setahun .
" Pandai anak buah Ayah Ngah niii!" Pipi Airel menjadi sasaran untuk dicium oleh Rafiq .
"Erfffrhhh..." Airel merengek rimas . Rafiq membiarkan Airel bermain di sekeliling ruang tamu .
" Kau nak pergi mana ?" Rafiq tanya pada Ayuni yang sedang bersiap .
"Macam biasa laa .. and aku nak beli barang sikit for esok!" Ayuni melilit pashmina nya di kepala nya .
"Esok ? ouhh! okay :) btw , dah jemput our friends ?" tanya Rafiq .
" Dah , cuma Adam dengan Daniel je tak dapat datang . ye la , orang jauh kan ." Ayuni mengambil beg tangannya dan kunci kereta .
"jaga Airel okay ? bye!" Ayuni menyalami tangan Rafiq dan terus keluar .
"Airel!" Rafiq terus menyerang Airel .
tempat biasa ,
" Assalamualaikum Abang .." Ayuni masuk ke bilik Aqil dengan berhati-hati .
Aqil diam tidak berkutik .
"Abang feeling better today ?" Ayuni membetulkan selimut yang menutupi badan Aqil .
Senyap .
" Abang , esok Ayuni minta izin nak kacau bilik abang sekejap ye ? alaa , tak ramai pun yang datang :)" Ayuni menukar air di pasu bunga di sebelah katil Aqil .
Senyap .
"Abang mesti happy esok ? walaupun abang tengok dari dalam je .." Ayuni menepuk² tangannya . Ayuni duduk di sisi Aqil .
Senyap .
"Abang , dah hampir setahun . bila abang nak comeback ni ? asyik terperap je . rindu jugak nak tunggu comeback abang tu .." Ayuni mengusap-ngusap tangan Aqil .
"Ayuni dah rakam semua perkembangan Airel untuk abang tengok one day nanti . kalau abang nak tengok keletah Airel , abang kena comeback dulu .." Ayuni menggenggam erat tangan Aqil .
" Abang nak tahu lagi tak ? Kawan baik abang , Dr. Haris kan dia lagi 2 bulan dah nak nikah . abang mesti ada masa majlis dia nanti , dia kata . abang nak tahu dengan siapa dia nikah tak ? dengan Dr. Faiqah yang selalu tolong Ayuni tu .. secocok kan ? abang kena comeback cepat² so boleh kita attend majlis diorang .." Ayuni mencium tangan Aqil .
" I miss you , babe . I miss you so much . wake up , please .." Ayuni memandang Aqil dengan harapan .
sudah hampir setahun , Aqil dalam koma . doktor kata , Aqil masih dalam keadaan lemah untuk melawan keadaan dia sekarang .
" Abang , abang kena kuat tau! kena kuat untuk Ayuni , untuk Airel . Apa guna abang pergi gym kalau tak kuat ? abang kena kuat untuk lawan keadaan abang sekarang . kuatkan semangat ! Aqil , Fighting!" Ayuni membuat gaya fighting . dia harap sangat Aqil akan kuat untuk lawan sakitnya .
badan Aqil kelihatan semakin kurus berbanding tahun lepas .
"Hmm,, abang . Ayuni ada kena beli barang sikit untuk esok . esok Ayuni lawat Abang lagi eh ? tapi esok semua ada . doctor rawat abang pun ada . abang kena pastikan abang buat comeback okay ? I miss you ." Ayuni bangun dan mengambil begnya .
YOU ARE READING
My Hubby Is Non Kpoppers ✔
RomanceDisatukan hanya kerana ke-addicted-nya kepada Kpop? apa salah Kpop? Saat Ayuni leka di dalam dunia koreanya, datanglah Aqil sebagai penghalang keminatannya terhadap Korea atau Kpop. Disatukan dengan sepupu sendiri, Aqil yang juga seorang anti-fans...