Continue .
-----AYUNI POV
Dah sampai pun rumah ibu .
Nampaknya mama and papa dah sampai .
"Assalamualaikum" aku masuk ke rumah ."Waalaikummussalam!" Sambut salam dari orang dalam .
"Eh Ayuni dh sampai !" Kata Rafiq .
"Ye i'm here!" Kataku .
"Sorang je ke , Ayuni ? Mana si demam tu ?" Tanya mama .
"Orang merajuk dengan dia . Orang tinggalkanlah dia . Degil sangat lah , ma . Sakit pulak hati ni ." Kataku .
"Haha dia pulak merajuk dah . Tapi kenapa pergi tinggalkan dia pulak . Kamu ni!" Kata Ibu yang baru muncul dari dapur .
"Ibu!" Aku peluk ibu . Huwaa rindu !
"Ye sayang ibu ni .." ibu mencium pipiku .
"Kamu tinggalkan dia ? Bertuah punya isteri . . Macam mana dia nak datang sini dengan demam nya ?" Kata mama .
Hihi sorry maa . Lupa pulak dia anak mama .
"Alaa nanti dia sampailah tu . Kalau tak pun , tidur dekat rumah . Kita celebrate orang baru habis SPM je okay ?" Kataku . Hihi .
"Pandai lah , Ayuni ni . Apa punya isteri dah .." ayah menggeleng kepala melihatku .
Aku pun mengambil makanan . Ada sate yang ayah and papa and rafiq bakar .
Kuah kacang and nasi impit dengan kuah lodeh , mama and ibu masak . Aku ? Datang makan je >•< hahaha .Aku mengambil beberapa cucuk sate dan kuah kacang . Nasi impit nnt aku amik .
Aku duduk sensorang di gazebo tepi rumah ibu . Selalu gazebo ni aku and Rafiq main² , belajar , tempat gaduh hahaha . Teringat zaman kecik² .
Sedap betul melayan angin sepoi² bahasa malam ni .
Huuu . Sejuk je .
Tiba² someone duduk di sebelah ku di gazebo .
Ish . Sejak bila dia sampai ? Suka sangat mengganggu ketenanagn aku time waktu cemni tau!
Aku diam aja . Kan tengah merajuk . Kena lah buat cara merajuk .
"Ehem" dia berdehem .
Aku buat tak tahu aja .
"Ehem" kali kedua dia berdehem .
Lalalaala . Tak kesah .
Aku habis makan then cepat² masuk ke dalam rumah .
Tinggal situ sensorang .
"Eh Ayuni . Dh jumpa Aqil ?" Tanya Rafiq .
"Dia ada ke ? Tak tahu pulak . Biarlah!" Kataku .
"Jom semua duduk sini!" Kata papa mengajak kami duduk di ruang tamu di beranda luar rumah ibu and ayah .
Semua berkumpul .
Then , someone tu melabuhkan punggungnya di sebelahku .
Aish . Ada saja .
Aku tak hiraukan dia .
"So .. Yuni , Rafiq . Camne SPM ?" tanya ayah .
"Okay je ayah . Hopefully full mark lah" kataku .
"Okay je . Tawakkal je pada Allah" kata Rafiq .
"Hmm bagus . Kami semua doakan kamu berdua . So kalau dapat pergi oversea , nak pergi mana ?" Tanya papa .
YOU ARE READING
My Hubby Is Non Kpoppers ✔
RomanceDisatukan hanya kerana ke-addicted-nya kepada Kpop? apa salah Kpop? Saat Ayuni leka di dalam dunia koreanya, datanglah Aqil sebagai penghalang keminatannya terhadap Korea atau Kpop. Disatukan dengan sepupu sendiri, Aqil yang juga seorang anti-fans...