Chapter 26

4.5K 244 3
                                    

No Caption ^•^•^
Tapi saya skip .
------

[2 Minggu Kemudian]

AYUNI POV

S E K O L A H

"Ayuni .. kau dengan Asyraf dah okay?" Nik tanya sambil mengemas barang sebelum pulang .

"Haihh .. tu satu masalah . He still avoiding me .. " Aku mengeluh .

Sehari lepas kejadian tu , Asyraf dan Aku bergaduh besar . Actually tak besar sangat pon .

Flashbackk and flashbackk ~~

"Ayuni awak tak cakap pun awak daa kahwin !!" Asyraf datang kepadaku dan hampir menengking ku ..

"Saya minta maaf .. asy ..." aku tak habis cakap lagi -.-

"Maaf ?! Awak! Saya rasa berdosa sangat tahu tak ! Kenapa awak tak bagitahu saya awak dah kahwin ? And that your abang sepupu is your HUSBAND ?! Ya allah .. dah banyak kali kita terserempak dengan dia kan ?
Saya rasa berdosaa sangat .. awak .." Asyraf seperti merintih .. aku mula rasa bersalah . Memang bersalah pun .

"Saya bukan taknak bagitahu awak .. tapi saya taknak memperbesarkan hal ni .. saya .. saya .. saya terpaksa kahwin dengan dia . Awak tak faham perasaan saya .. saya masih form 5 dan saya ada tanggungjawab besar . Saya bukan nya suka pun kahwin awal . Siapa suka kan ? Faham lah saya , Asy .. saya bukan berniat taknak bagitahu awak .. " aku bersungguh² menerangkan kepada nya .

"Dah lah Ayuni .. Saya silap .. saya silap sebab saya dah 'ter' cinta kan isteri orang .. maaf kan saya . Saya kena buang perasaan ni dulu .. saya taknak jumpa awak buat masa skrg " asyraf berlalu pergi .

Haih ..

END THE FLASHBACKKK !

Hah macam tu lah kejadiannya berlaku . Masa tu aku dekat lokar aku (bajet je konon² sekolah kat malaysia ni ada lokar sendiri) and no one can hear sebab lokar ku tersembunyi sikit .

"Woii termenung kau! Cepat kemas!" Nik mengacah ku dan sekaligus menyedarkan ku daripada berflashback.

Tetiba ada bunyi tapak kaki seperti berlari di koridor kelas .
Menuju ke sini .

"AYUNI!" Adam ! Ishh budak ni .. asal lah termengah-mengah nii ?

"What's wrong ?" Aku bertanya sambil kemas barang masuk dalam beg .

"Asy..asyraf .. Asyraf accident !" Adam menyampaikan berita buruk .

Pencil case di tanganku terjatuh .
Aku .. kaku . What ?! Accident ??

"D..dia...dia kat mana..sekarang?" Aku bertanya dengan gagap .

"Hospital Putrajaya .." Adam memberitahu .

"Aku segera menarik tangan Nik dan pergi ke tempat parkir motosikal .

Rafiq di situ menunggu ku .
Dia lihat aku yang sedang tergesa-gesa .

"Nak pergi mana ?" Rafiq tanya .

"Hospital ." Aku start enjin motosikal . Aku suruh Nik memboncengku di belakang .

"Jumpa Aqil ?" Apa kena mengena Aqil dengan Hospital ? Arhh lantak kau lah Rafiq .

"Asyraf Accident lah!" Aku terus memecut laju ke arah Hospital Putrajaya .

'Ya allah kau selamatkan lah Asyraf! Aku tidak sempat memohon kemaafan dari nya .. Ya Allah !' Doa aku di dalam hati .

RAFIQ POV

My Hubby Is Non Kpoppers ✔Where stories live. Discover now