ok . teruskn baca :) Tapikan , saya skip okay ? cerita makin panjang >_<
------7 Bulan kemudian ,
AQIL POV
It has been almost a year ! where you have been for all this time , Nurul Riez Ayuni !!
"Ya Allah..." aku meruap mukaku dengan tapak tanganku .
Aku dah cari satu Malaysia , tapi apa dapat ? takda apa !!
aku dah hired PI dekat Korea , takda jugak !
puas aku tanya Ibu Ayah Rafiq and kawan-kawan Ayuni , semua kata tak tahu .Ayuni sayang , mana awak pergi ? abang perlukan sayang ..
"Aqil .." Seseorang menepuk bahuku .
"Kau masih tak jumpa dia ?"
Aku hanya menggeleng . aku dah hampir putus asa .
"kau dah godam email dia ?"
"tak boleh .. dia dah tukar alamat email.." kataku . kalau itu cara terbaik , aku dah buat dah .. tapi itulah masalahnya ..
"Sabarlah , Qil .."
"Almost a year , Ris . kau tak rasa apa aku rasa .. almost a year!"
"Aku faham , Qil .. aku ni kawan baik kau sejak kita first semester dekat kolej .. aku kenal kau . kau tak mudah putus asa kan ? usahakan lebih Qil .. doa pada Allah banyak²" Nasihat Haris .
"Ya Allah .. aku dah tak tahu nk buat apa lagi nii.."
"Aqil , kau kena percaya dekat Allah . one day , dia akan balik jugak . sampai bila dia nak lari ? kau kena kuat semangat dan jangan putus asa!" Nasihat Haris lagi .
aku hanya mampu mengeluh.. tolonglah.. aku kena jumpa Rafiq . aku tahu dia tahu dekat mana Ayuni berada!
RAFIQ POV
malam itu , Rafiq berskype dengan Ayuni di ruang tamu rumah ibu bapanya. Rafiq tidak tahu Aqil akan datang ke rumah ibu bapanya .
"ayuni ? kau sihat ?" Rafiq skype dengan Ayuni .
"sihat . baby pun sihat" Ayuni melaporkan kesihatannya kepada Rafiq .
"Hmm kau betul² okay ke dekat sana ?" aku bertanya risau akan keadaan dia disana . dah lah tengah pregnant .
"aku okay .. Mummy dengan Niel jaga aku elok je . don't worry okay ?" Ayuni tidak mahu Rafiq risau dan susah hati .
"kau serius ke taknak bagitahu Aqil , kau dekat mana ? kau mengandung anak dia kan? dia berhak tahu .." Rafiq .
"Takpayah la.. aku elok sendiri dekat sini .. Niel ada sebagai pengganti Aqil disini . takpa" Ayuni .
"Aqil dah macam orang gila cari kau laa .. kesianlah dekat anak kau bila dia lahir takda papa .." Rafiq masih memujuk Ayuni .
"Takpayah Fiq .. Niel boleh jadi papa angkat anak aku .." Ayuni .
"Kau nak tahu cerita sebenar tentang penangkapan Aqil dengan Lyana dulu?"
"takpayah .. aku sakit hati nak dengar.."
"Kau kene dengar jugak! Lyana perangkap Aqil . ada bukti . Dr. Haris nampak semua yang Lyana buat pada Aqil malam tu . Aqil taksalah. dah lama kes ni selesai ." baru harini Ayuni tahu tentang kebenaran disebalik cerita Aqil dan Lyana . selama ni dia berkeras takmahu tahu tentang itu langsung .
"WHAT?! Kau biar betul ?!" Ayuni terkejut gila .
"Yes . that is the truth . so ?" kata Rafiq .
YOU ARE READING
My Hubby Is Non Kpoppers ✔
Storie d'amoreDisatukan hanya kerana ke-addicted-nya kepada Kpop? apa salah Kpop? Saat Ayuni leka di dalam dunia koreanya, datanglah Aqil sebagai penghalang keminatannya terhadap Korea atau Kpop. Disatukan dengan sepupu sendiri, Aqil yang juga seorang anti-fans...