chap lepas hmbar ek ? hehee okay i'll try .
-----------
NO ONE POV
sebaik sahaja Dr. Faiqah sampai di bilik Ayuni , ayuni terus sahaja memeluknya dan menangis .
"Dah .. dah .. kenapa ni ? shh .." Dr. Faiqah cuba tenangkan Ayuni .
Ayuni menangis kira-kira 10 minit .
"kenapa ni , Yuni ? apa dah jadi ? story dekat akak meh .." pujuk Dr. Faiqah .
dia perlu tahu apa masalah pesakitnya , baru boleh tolong .
"semuanya salah Ayuni .." mengadu Ayuni , lirih .
"Ayuni salah .. kalau Ayuni tak ambil Ubat tu mesti Aqil tak mengamuk mcm ni .. Ayuni salahh.." Ayuni menepuk² dadanya kuat untuk menyakitkan diri sendiri kerana dia mempersalahkan dirinya .
"ubat ? ubat apa Ayuni ambil ?" tanya Dr. Faiqah .
Ayuni tak jawab . dia hanya diam dan tunduk .
"Ubat apa , Ayuni ? Ubat tidur ?" teka Dr. Faiqah .
Ayuni menggeleng .
"Pil ... pencegah kehamilan .." kata Ayuni perlahan tetapi boleh didengari oleh Dr. Faiqah .
Dr. Faiqah agak terkejut tetapi dia sabar .
"pil pencegah kehamilan ? Aqil tak tahu Ayuni ambil ubat tu ?" tanya Dr. Faiqah .
Ayuni mengangguk .
"Laa .. Ayuni nak merancang ke , sayang ?" tanya Dr. Faiqah lembut .
Ayuni menggeleng .
"dah tu ?"
"saya bukan merancang .. saya ... belum bersedia .." terang Ayuni .
"Hmm macam tu .." Dr. Faiqah menggangguk faham .
"Awak nak tahu ? adik saudara saya , dia doktor jugak tau . tapi bahagian kehamilan dan kesuburan. dia selalu cerita kat saya pasal satu pasangan ni tau .." kata Dr. Faiqah .
"nak dengar cerita tu tak ?" tanya Dr. Faiqah .
Ayuni menggangguk perlahan .
"Pasangan ni , diorang dah kahwin 7 tahun tapi still takda zuriat tau . diorang dah usahakan banyak kali , tapi terap takda rezeki . selama 7 tahun tu lah diorang pergi ke hospital² untuk check kesuburan mereka dan tahao kesihatan mereka . tapi , semuanya elok je . cuma takde rezeki je .
lepas tu ade sorang doktor tu tanya , masa mula² kahwin , ada tak mereka merancang ? lepastu , pasangan tu angguk . Doctor tu dapat tahu yang si isteri makan ubat pil pencegah kehamilan masa mule2 kahwin . rupanya , pil pencegah kehamilan ni kadang² boleh menyusahkan kita dapat anak bila kita dah tak merancang . so lepas buat melalui ujian IVF , baru mereka dapt anak . lepas tu si isteri disahkan tak boleh mengandung dah . mereka pun jaga je lah sorang anak tu .. tengok ? ada pasangan yang susah dapat anak walaupun nak sangat²" cerita Dr. Faiqah .
"Cahaya mata ni , anugerah Allah kepada kita . supaya kita jadi lebih bertanggungjawab dan matang . kalau Allah nak beri , dia boleh beri bila² dia nak . kalau dikatakan makan pil tu pun , Kalau Allah kata nak bagi , bagi jugak . Cahaya mata ni pengerat silaturrahim" nasihat Dr. Faiqah .
"tapi ..." Ayuni memberhentikan katanya ."saya tahu , Ayuni .. I can read from your eyes .. " Dr. Faiqah .
"Hmm .. tapi dia taknak dengar penjelasan saya.." Ayuni .
"Tu salah dia .. dia yang taknak dengar yang sebenarnya .." kata Dr. Faiqah selamba .
"Tapi dia curang ..." kata Ayuni .
"tu pun salah dia . walaupun besar mana salah awak , dia tak patut lari dan curang macam tu . dia patut siasat yang sebenar ." Dr. Faiqah .
"sekarang ni awak kene kuat dan cuba raih perhatian dia untuk dengar penjelasan awak . kena sihat dulu and try it !" kata Dr. Faiqah.
"Thanks Doctor .." Ayuni .Dr. Faiqah hanya senyum .
RAFIQ POV
Aku dpt satu mesej . a picture ..
what?! what?!
"Aqil memang nak kene!" aku segera bangun dan memecut ke hospital dimana Ayuni ada .
HOSPITAL
"Nurul Riez Ayuni !" aku terus menyeru namanya sebaik sahaja aku tiba di biliknya .
dia sedang termenung .
"Kau okay?" tanya ku . manalah tahu dia meroyan lepas tengok gambar tu .
Ayuni hanya bagi aku pandangan kosong . tiba-tiba dia mengeluarkan sesuatu dari beg di sebelah dia .
dia menyerahkan kepadaku .
"Kau nak aku buat apa dengan benda ni ?" aku mengerutkan dahi . pahal kasi aku pulak .
"buangkan" suruh Ayuni .
aku terus memusnahkan benda tu di dalam tong sampah . benda tu yang buat rumah tangga adik aku goyah .
"Rafiq , tunggu masa nak pecah je kan ?" Ayuni bertanya padaku sambil tersenyum hambar . fake smile one , sis .
"pecah ? pecah apa ?" tanyaku balik . ada je Ayuni . suke mengelirukan orang .
"my marriage . it's almost done .. dah retak , Fiq .. tinggal kan pecah je kan ?" tiba-tiba air mata Ayuni mengalir laju di pipinya tetapi dia tetap tersenyum .
aku terdiam .
"kan Fiq ? Semua salah aku kan , Fiq ? kalau lah aku tak ambil benda bodoh tu kan .." Ayuni merenung ke luar tingkap .
"Ayuni , result kita akan keluar kurang dari seminggu .. are you excited ?" aku mengubah topik .
"Hmm of course . Rafiq ... kau dah dapat tawaran mana² ?" tanya Ayuni yang menyeka air matanya .
"ada! aku lupa nak bagitahu! aku dapat tawaran ke UM!" kata ku . cuba menceriakan Ayuni .
"wah .. congrats .. so nak UM ke ?" tanya Ayuni .
"Tengok dululah after result .. kalau dapat oversea , confirm aku terima :)" kataku .
"hmm .." Ayuni kembali murung .
"hey hey ? kenapa sedih ni ?" tanyaku .
" kalau kau pergi oversea , aku sorang² je nanti .." kata Ayuni hambar .
" Alaa .. kau bukan tak boleh jumpa aku pun .. takpun jom pergi tempat sama ? nak ?" kataku .
"nak tu nak .. tapi aku ada tempat impian :) aku dah mohon .." kata Ayuni .
"Takpe lah . kita boleh facetime , contact lagi .. " kata ku mengurangkan sedihnya .
"btw , discharge nanti balik rumah ibu ayah okay ?" pintaku .
"takyah lah . aku duduk rumah aku je lah" tolak Ayuni .
"aku taknak kau sakit lagi lah .. cukuplah Aqil buat kau macam tu .." kataku . aku tak sanggup jikalau Ayuni sakit lagi . aku cukup risau apabila dia banyak masuk wad tahun ni .
"Tempat aku dekat sisi suami , Fiq .. seteruk mana dia , syurga aku dekat dia .." kata Ayuni lirih . aku tahu dia sedih .
"Aku tahu apa Aqil buat belakang kau .. kau sabar ye ? one day he will know the truth .." pujukku .
Ayuni termenung lagi .
Argh! Aku tak suka Ayuni jadi pendiam !
___________
ye ye saya tahu dah lama tak update ..
busy sikit .
sorry lah kalau bosan hambar and seangkatannya .mianhae , yeorobun ~
YOU ARE READING
My Hubby Is Non Kpoppers ✔
RomanceDisatukan hanya kerana ke-addicted-nya kepada Kpop? apa salah Kpop? Saat Ayuni leka di dalam dunia koreanya, datanglah Aqil sebagai penghalang keminatannya terhadap Korea atau Kpop. Disatukan dengan sepupu sendiri, Aqil yang juga seorang anti-fans...