enjoyyy! ehem , rasanya drama ni dah nak habis , tapi takk tahu lah bila . tapi nak habiskan before next year ><
*******-*******" Aqil! " Ayuni menjerit kecil nama Aqil dan terus bagi Airel kepada Rafiq .
Ayuni mendekati Aqil . dia lihat sendiri , jari-jari Aqil bergerak !
" Aqil , lawan Aqil!" Ayuni memberi kata semangat pada Aqil . dia tahu Aqil cuba untuk mencelikkan matanya .
Finally ,!
Aqil membuka matanya perlahan-lahan .
Asyraf segera memanggil Dr yang merawat Aqil ." Abang , you're awake!" Ayuni memeluk Aqil .
AQIL POV
Ayuni! aku dengar suara Ayuni! ramai , ramai dekat sekeliling aku . menyanyi lagu ?
aku ingin cuba buka mataku . susah! sakitt! aku menggerakkan jariku .
nyanyian berhenti . suara Ayuni!
" Aqil!" Yes , itu Ayuni! 100% Ayuni!
"Aqil , lawan Aqil!" Ayuni memberiku kata semangat .
aku cuba lawan , finally!
aku membuka mataku perlahan-lahan .
silaunya!
aku cuba tutup mata kembali , then buka semula .
Semua ada . Ayuni is hugging me!
aku memeluknya kembali .
" Aqil , awak dah sedar .." Ouh , ni bukan ke Dr. Farid ?
dia mencheck aku dan dia berkata ,
"Alhamdulillah .. awak dah melepasi koma .." Dr. Farid berkata .
aku koma ?
" Puan , Alhamdulillah , Your son is okay now . dia dah melepasi tahap koma . cuma kita krna pantau dia for 2-3 hari lagi untuk pemeriksaan lanjut . so , boleh teruskan majlis . haha" Dr. Farid terus keluar bersama nurse-nurse .
Majlis ?
"Aqil! mama rindukan Aqil tau tak!" Mama terus memelukku erat .
papa menaikkan katil ku supaya aku bersandar .
" alhamdulillah anak papa dah sedar .." papa menepuk bahuku .
" Dah lama ke Aqil koma ?" tanyaku .
" Setahun , Qil ." kata Haris .
Setahun ? Wow! lamanya !
Aku lihat Ayuni berada di sebelah kiriku hanya diam . aku memberi arahan mata supaya mereka semua keluar dahulu .
" Okay semua . kita keluar dulu jap jom . ada hal suami isteri ni kena settlekan ~ okay jommm!" Rafiq menolak semua keluar . hehe^^
Ayuni masih diam tidak berkutik . hanya tunduk .
AQIL POV - END -
Ayuni masih lagi diam buat 3 minit selepas mereka semua keluar dan Aqil masih merenung Ayuni .
" Hmm , awak okay ?" Ayuni memecahkan kesunyian .
Aqil mengangkat kening seperti menunjuk yang macam-ni-je-lah-keadaan-aku
" Do you need something ?" tanya Ayuni . dia masih kekok dengan Aqil setelah setahun .
" I need you ~" kata Aqil . dah mula dah kenakalan dia .
" main-main pulak" Ayuni cuba untuk cover blushingnya .
" Mana ada main²" Aqil membuat muka serius padahal dalam hati , rasa macam nak ketawa je tengok muka Ayuni .
" Awak.." Ayuni belum sempat habiskan katanya ,
" Abang ." Aqil membetulkan nama panggilan dirinya .
" ehem.. Abang .. "
"kan sedap panggil macam tu.." Aqil tersenyum kecil .
" Abang , actually ... Ayuni nak minta maaf..pasal...semuanya..." Kata-kata Ayuni dipotong sekali lagi oleh suaminya yang terchentaaa .
" Shhh..." Aqil meletakkan jarinya di bibir Ayuni .
" Abang dah maafkan semua kesalahan Ayuni pada Abang .. Abang dah halalkan semua dan abang nak hidup baru dengan Ayuni.." kata Aqil dengan romantiknya .
" Abang , nak tanya" kata Ayuni .
" tanya laa.."
" abang mimpi apa masa koma ?" Ayuni bertanya .
" eh ? apasal pulak?"
" ye lah , romantikk terlebih kenapa ? haha" Ayuni mengenakan Aqil . dah lama dia tak usik Aqil .
" Pandai isteri abang kenakan abang eh!" Aqil cuba menggeletek Ayuni .
" thanks for maafkan Ayuni... sayang abang!" Ayuni memeluk Aqil .
" welcome and apa semua ni ?" Aqil menunjuk pada majlis yang tak berapa jadi sebab dia tersedar .
" bacalah banner tu~"
" ouh faham!"
Ayuni keluar bilik dan memanggil mereka masuk untuk sambung balik acara tadi .
Kaki Aqil masih lagi lemah jadinya , Ayuni berdiri di sebelah Aqil sambil mendukung Airel dan kek dipegang oleh Rafiq .
"Happy birthday to you , happy birthday to you , happy birthday to Aqil and Airel , happy birthday to you !!" semua menyanyikan lagu itu .
Aqil meniup kek itu memandangkan Airel masih kecil .
" ahaha , thanks korang semua , buat birthday party ni . special sangat sebab buat dalaam hospital . thanks kepada yang sabar jaga Aqil selama setahun ni . Mama , papa , Ayuni , Rafiq , Ibu Ayah and lain-lain . thanks a lot yang bagi semangat dekat Aqil masa Aqil koma ." kata Aqil sambil memeluk Airel di pangkuan .
majlis diteruskan dengan happy .
3 Hari Kemudiannnn
"Sayang , tolong ambilkan beg tu.." Aqil berkata kepada Ayuni yang sedang melipat kain baju Aqil selama di hospital .
Ayuni mengambil beg itu . Aqil memasukkan baju² yang dah dilipat kedalam beg itu .
" Abang nak balik mana ?" tanya Ayuni .
"Rumah kita la " kata Aqil .
"er... balik rumah mama dulu eh?" Ayuni tergagap . hehe
"kenapa ?" Aqil mengangkat kening .
" hehe , actually.... Ayuni belum kemas rumah lagi... sejak aku balik sini , x jejak kaki lagi kt rumah kita..." kata Ayuni jujur..
" laa.. xpelah.. nnt kita upah orang suruh kemaskan .. tugas Ayuni jaga abang je:)" Aqil tersenyum .
"Eleh , mengada!" Ayuni .
Akhirnya , aku dan Aqil pulang ke rumah mama and papa Aqil .
---------
drama menghampiri penghabisan *-*
YOU ARE READING
My Hubby Is Non Kpoppers ✔
RomanceDisatukan hanya kerana ke-addicted-nya kepada Kpop? apa salah Kpop? Saat Ayuni leka di dalam dunia koreanya, datanglah Aqil sebagai penghalang keminatannya terhadap Korea atau Kpop. Disatukan dengan sepupu sendiri, Aqil yang juga seorang anti-fans...