Now ? Yes!
_____________
NO ONE POV
Malam itu , Ayuni , Rafiq , Encik Firdaus dan Puan Aisyah pergi bersama-sama ke restoran kegemaran Ayuni dan Rafiq .
Ketika mereka sampai , mama papa Aqil jugak telah tiba . cuma Aqil sahaja tiada .
Semua telah duduk di meja makan .
"Ayuni , kan Ayah dah suruh call Aqil ?" tanya Encik Firdaus kepada Ayuni .
"Dah call , yah . tapi tak angkat . Ayuni dh mesej . hmm rasanya dia busy kot . Semalam dia ada cakap , dia sibuk harini ." tipu Ayuni kepada Encik Firdaus .
"takpelah .. Aqil tu memang macam tu . Kerja tak tentu masa . takpelah , kita celebrate kita² je" kata Papa Aqil .
Malam ni semua menu kegemaran Ayuni dan Rafiq .
Grilled Lobster and Kambing golek pun ada!
"Congrats menantu mama sebab dapat 11A+. Congrats too , anak buah Maklong , Rafiq :) Aqil must be proud of you , Ayuni :)" puji mama Aqil .
"Rafiq dengan Ayuni nak apa ? Nanti paklong belikan . sebut je!" offer Paklong Rafiq a.k.a papa Aqil .
"takpelah pa .. i don't need anything .. hehe i just want to continue my studies" kata Ayuni yang telah berangankan universiti impiannya .
angan-angannya mati apabila telefon bimbit mama Aqil berbunyi .
"Excuse me .. sorry" kata Mama Aqil dan rerus menjawab call di situ jugak .
semua meneruskan makan .
"ya saya ibu kepada Muhd Aqil . kenapa ye ?" kata Mama Aqil .
.
."APA ?! TAKMUNGKIN!" jerit mama Aqil .
semua di meja memberhenti makan dan fokus kepada Mama Aqil .
"Hah .. baik lah Encik .. saya akan ke sana segera .." kata Mama Aqil dan memutuskan talian .
"nape ma ?" tanya Ayuni .
Mama Aqil diam .. air matanya dh hampir tumpah .
"ma ? kenapa dgn Abang Aqil ?!" tanya Ayuni lagi .
.
."Aqil .. Aqil ... Aqil kena tangkap khalwat ..." Kata Mama Aqil dan terus menangis .
"apa ma ? tak lah .. mama salah dengar kut . mama salah dengar kan ma ? Abang Aqil takkan buat macam tu kan ?" kata Ayuni mengharapkan yang mama nya hanya salah dengar . tak mungkin Aqil macam tu .
"betul sayang .. mereka ade dekat pejabat agama sekarang" kata mama Aqil .
AYUNI POV
"Aqil .. Aqil ... Aqil kena tangkap khalwat ..." Kata Mama Aqil dan terus menangis .
Apa ? tak mungkin lah !
"apa ma ? tak lah .. mama salah dengar kut . mama salah dengar kan ma ? Abang Aqil takkan buat macam tu kan ?" kata Ayuni mengharapkan yang mama nya hanya salah dengar . tak mungkin Aqil macam tu .
"betul sayang .. mereka ade dekat pejabat agama sekarang" kata mama Aqil .
Dengar sahaja kata tu ... aku terasa seperti batu berat telah menghempap kepalaku .
AQIL !
"Apa salah Ayuni , ma sampai abang Aqil buat macam tu .. tak mungkin kan maa!!!" aku menjerit meroyan seperti ibu hilang anak .
YOU ARE READING
My Hubby Is Non Kpoppers ✔
RomanceDisatukan hanya kerana ke-addicted-nya kepada Kpop? apa salah Kpop? Saat Ayuni leka di dalam dunia koreanya, datanglah Aqil sebagai penghalang keminatannya terhadap Korea atau Kpop. Disatukan dengan sepupu sendiri, Aqil yang juga seorang anti-fans...