AYUNI POV
Siti meluncur ke arah ku dan membisik.
"Ayuni , aku rasa aku nampak hubby kau tadi tengah skate" - Siti .What?! Takmungkin lah! Dia tengah buat kerja dalam bilik dia lahh ??
"Maldo andwae (*takmungkin*) . Maybe kau salah nampak kut?" - Aku
"Ayuni aku rasa aku pun nampak hubby kau tadi" - Nik datang kearah ku .
"Ehh?! Korang dua nampak ?!" Ya Allah! Aqil ikut aku sampai sini ke ? Dia tak percayakan aku ?!
Tapi aku rasa dia nampak aku .
Arghh!"Ha ah . Lepas tu hubby kau terus blah bila nampak kau dengan Asyraf tadi." - Siti
"Serious lahh?! Adumakk!" - aku dah gelabah .
" rileks .. nanti balik kau tanya lah dia" - Siti
"Now jom ajak dua namja tu keluar ." - Nik
"Hmm jomlah aku nak pergi POPULAR." - Aku .
SKIP .
(R U M A H)
Aku rasa Aqil takda kat rumah . Ninja Merah dia takda luar tu .
Aku masuk bilik kerja Aqil ..Bersepah atas meja dengan kertas kerja dia dan fail-fail semua .
"Bersepah nya .. Aqil ni aku ingat doktor selalu pengemas . Tapi ni bersepah ." - Aku membebel dan mengemas meja kerja nya .
Tiba-tiba pintu bilik kerja Aqil terbuka dan muncul lah tuan empunya bilik .
Masam jea muka . Macam cuka ."Oh awak dah balik . Awak pergi mana?" - Aku menegur Aqil .
"Awak?" Dia berkata . .
"Awak pergi mana tadi?" - Aku
Aqil diam .
"Awak buat apa dalam bilik saya? Keluar!" Aqil sedikit menjerit .
Aku terkejut . Takda angin , takda ribut , nak mengamuk.
Aku keluar . Confirm lah dia marah sebab dia nampak aku dengan Asy tadi .
Err .. nak pujuk ke tak ?
Mesti marah sangat . Kalau nak diikutkan ni kali ke berapa ntah dia tangkap aku dengan Asy .Tiba-tiba pintu bilik kerja Aqil terbuka. Tu hah dah siap pakaian doctor dia .
"Nak pergi mana ?" - Ayuni
"Tak nmpk ke saya pakai baju apa?" - Aqil jawab dengan mendatar .
"Harini kan ahad ?" - Ayuni
"Ada on-call . Dah tak payah tunggu or masakkan utk saya . Saya on-call sampai pukul 6 petang esok . Saya tidur kuaters malam ni" - Aqil
"Lama nya .. " - Ayuni . Tetiba rasa takut nak duk rumah sensorang .
"Jangan pergi mana-mana . Saya tak izinkan awak keluar rumah. Saya pergi dulu" - Aqil keluar dengan beg bimbit dia dan aku hanya terkedu .
Nampak marah benar Aqil nii ..
Kenapa lah aku rasa tak sedap hati harini ?
Urhh . Pedulikan , Ayuni !Dh nak maghrib dah ni .. baik aku mandi-mandi , siap semua . Order pizza je lah ..
M A L A M
Pukul 1 pagi , Sedang aku bermain iPad , terdengar seperti pintu rumah sedang cuba dibuka .
Aku letak iPad dan turun perlahan-lahan sambil membawa phone .
Takkan Aqil balik ? Dia cakap dia on-call sampai esok petang .
YOU ARE READING
My Hubby Is Non Kpoppers ✔
RomanceDisatukan hanya kerana ke-addicted-nya kepada Kpop? apa salah Kpop? Saat Ayuni leka di dalam dunia koreanya, datanglah Aqil sebagai penghalang keminatannya terhadap Korea atau Kpop. Disatukan dengan sepupu sendiri, Aqil yang juga seorang anti-fans...