Chapter 65

5.1K 239 8
                                    

hahaha gambar atas tu kira macam gambar Airel Aqeef eh ? walaupun sebenarnya bukan . tapi bayangkan je tu Airel :) gambar tu anak sedara saya ><

------

" Ayuni , in...inhaler abang...dalam jack..jacket.." kata Aqil bersusah payah .

" Abang , relax . breath in , breath out .. don't panic . duduk tegak ." kata seseorang yang menolong Aqil itu .

Aqil mengikut kata seseorang itu .
Ayuni mengeluarkan inhaler dari jacket Aqil dan menghulurkan pada Aqil .

Aqil menyedut gas itu dengan gopoh .
lama-lama keadaan Aqil makin tenang .

Ayuni dah mengeluh lega .

" nampaknya suami akak ni ada sesak nafas .." kata seseorang itu .

" Malaysia ?"

" ye lah kak .. saya cakap ngn akak ni bahasa melayu lah ni . hahaha" kata seseorang itu lagi .

" oh . akak tak tahu pulak dia ni ada sesak nafas . menyesal pulak ajak pergi konsert ni.. aigo.." Ayuni menyesal tindakannya .

" Its okay , kak . rasanya abang ni dah okay sikit . saya hantarkan akak dan abang balik ye ?" pelawa seseorang itu .

" Takpelah menyusahkan je .." tolak Ayuni baik .

" takpe kak . jomlah . saya tolong papah abang ni ."

" nama awak siapa ?" Ayuni bertanya pada orang itu .

" ahh lupa pulak . nama saya Kim Ian , 20 tahun , pelajar jurusan music dekat Universiti Korea ." kata Ian memperkenalkan diri .

" ahh , nama saya , Ayuni . kita sebaya lah . takpayah panggil akak . nama abang ni , Aqil" kata Ayuni sambil memandang Aqil yang kelihatan lemah di papahan Ian .

Ian menghantar kami pulang ke hotel . kata dia kalau ada apa-apa hal call je dia . dia sempat beri number telefon .

" Abang , Ayuni minta maaf eh . kenapa abang tak cakap awal-awal yang abang ada sesak nafas .. kalau tak Ayuni tak ajak abang ." kata Ayuni ketika menyalin baju Aqil .

" Untuk sayang abang .. anything . kalau tak ajak abang , awak nak ajak siapa ? Niel ?" Aqil memandang Ayuni .

" takda la .."

" ah , siapa nama lelaki yang tolong Abang tadi ?" tanya Aqil .

" nama dia Kim Ian , baya Ayuni . budak music dekat universiti korea .." kata Ayuni .

" Kim Ian ? korean ke ? tapi rasanya dia cakap bahasa melayu tadi" Aqil .

" Ntah la biarlah.." Ayuni tidak ambil peduli lagi .

"So , are you happy today , my dear ?" tanya Aqil .

" of course . except masa Lay nangis .. ∪ˍ∪" jawab Ayuni sambil bersiap-siap untuk tidur .

" Hahaha takpela .. so lepas ni tunaikan janji ye ?" Aqil memandang mengadap Ayuni .

" Tengoklah dulu >_<"

" Ayuni ..." Aqil dh masam muka .

" okay macam ni lah abang . kalau bab barang kpop , Ayuni takkan beli lagi . kalau bab konsert , Ayuni takkan pergi lagi . tapi kalau bab padam memori pasal kpop , i'm sorry . Ayuni tak boleh" jujur Ayuni pada Aqil .

" hmm ..." Aqil berfikir .

" okaylah daripada takda.." Aqil tersenyum .

" sayang abang punya pasal lah ni .. kalau tak , Ayuni takkan buat macam tu!" rungut Ayuni .

My Hubby Is Non Kpoppers ✔Where stories live. Discover now