don't worry .
------
" Ceraikan saya , Muhd Aqil"
Aqil terkejut kerana ayat keramat itu keluar dari mulut Ayuni sekali lagi .
" Are you crazy ?!" Aqil membidas kata-kata Ayuni .
" Yes ! saya gila . saya gila dengan attitude awak , Aqil !" Ayuni crying . nampaknya kesabaran Ayuni dh tipis .
" No way ! saya takkan ceraikan awak sampai saya mati !" Aqil menyinga sekali lagi .
" You are so selfish!"
" You are selfish ! not me ! awak tak fikir pasal Airel , pasal saya dan pasal perasaan keluarga kita !" Aqil lagi mencurah minyak keatas api .
" Saya selfish ?! habis , awak tak pernah selfish ?! awak datang sini tiba² then nak rampas Airel dari saya ?! oh no way ! awak tak fikir pun perasaan saya sebaik sahaja awak muncul secara tiba² !" Api Ayuni jadi lagi semakin marak .
" saya datang sini nak bawak awak , bawak Airel balik Malaysia ! duduk dengan family kita balik ! happy balik mcm biasaa , tapi awak refuse . awak selfish . awak tak fikir perasaan Airel !" Aqil dah terlupa nasihat Rafiq yang api tidak boleh dilawan dengan api.
" then , divorce me !" Ayuni menjerit .
" I won't !"
" I hate you , Aqil ! buat lah apa yang awak suka !" Ayuni terus berlari keluar daripada bilik itu dan masuk ke bilik Airel .
kelihatan Airel sudah tidur dan Daniel di sisi Airel . Daniel dah terdengar semuanya pergaduhan Ayuni dan Aqil .Daniel terkejut melihat Ayuni memunculkan diri di dalam bilik itu .
Ayuni yang ternampak Daniel terus memeluk Daniel . Daniel tergamam .
" saya benci dia ! saya benci Aqil , Niel ..." Ayuni menangis di dalam pelukan Daniel .
Daniel mengusap² bahu Ayuni untuk menenangkan dia .
" shh .. slow sikit . Airel tengah tidur .." Daniel bisik kepada Ayuni .
Ayuni berterusan menangis di dalam dakapan Daniel .
pada masa sama , Aqil seperti baru tersedar yang dia telah menyemarakkan lagi api Ayuni , dia terus mengejar Ayuni . dia tahu Ayuni akan ke bilik Airel .
" ay......" Aqil tak sempat menghabiskan katanya , Aqik terlihat Ayuni sedang memeluk Daniel sambil menangis .
Api cemburu telah marak dalam hati Aqil . Aqil terus menutup pintu dan dia give up .
malam itu jugak , Aqil kemas barang-barang dia dan berpindah dari situ .
'dia lagi sakit kalau aku ada dekat sini..' getus hati kecil Aqil yang sedang sedih .
Keesokan paginya , Ayuni tersedar dari tidurnya . dia didalam bilik Airel .
Ayuni teringat peristiwa malam tadi . sakit . sakit sangat . daripada hal kecil , terus hal itu diperbesarkan .Ayuni lihat Airel masih sedang tidur .
" maafkan mama , Airel .." Ayuni berkata sambil mencium pipi Airel .
Ayuni pergi masuk ke biliknya . Kosong .
beg besar Aqil pun tiada di situ ." he's gone .." Ayuni berkata perlahan .
Ayuni terus bersiap untuk ke kelas .
.
" Ayuni , Aqil mana ?" tanya mummy yang sedang menuang air dalam cawan .
YOU ARE READING
My Hubby Is Non Kpoppers ✔
RomanceDisatukan hanya kerana ke-addicted-nya kepada Kpop? apa salah Kpop? Saat Ayuni leka di dalam dunia koreanya, datanglah Aqil sebagai penghalang keminatannya terhadap Korea atau Kpop. Disatukan dengan sepupu sendiri, Aqil yang juga seorang anti-fans...