I'm update while listened to Call Me Baby by EXO ^•^
---RAFIQ POV
"Ayah .. ibu ? Macam mana nie ? Dia dh merajuk " aku berkata pada ibu bapaku . Pada mulanya aku pun tak setuju akan cadangan ibu ayah ku tetapi semua demi kebaikan Ayuni .
"Keputusan ayah muktamad . Ayuni mesti kahwin dengan Aqil . Ayah taknak dia asyik lalai dengan dunia korea dia ! Ayah nak dia fokus pada bende selain tu . Dan aqil boleh jaga dia ! Aqil setuju pon kan ? Rafiq kamu pujuklah ayuni tu . Buat smpai dia setuju ." Kata ayah lalu pergi ke atas .
"Ibu ?" Aku meminta pendapat ibu .
"Kamu pujuk ya , rafiq ?" Kata ibu dn berlalu pergi.
Ni lagi satu . Hal memujuk semua serah dekat aku !
Aish -.-Aku naik ke atas dan ke bilik ayuni .
Tuk..tuk .. tuk ..
"Ayuni .. ni Rafiq ni .. buka pintu , dik .. " aku berkata .
Dan dia membuka pintu dan terlihat mukanya yang sembam akibat menangis .
Aku masuk dan dia terus memelukku .
"Sabar ya ayuni .. jgn nangis mcm ni ..." aku menenangkan dia yang menangis di dada ku .
ayuni .. aku pun taknak kau kahwin dulu ..
Ayuni aku still nak manja dengan kau ..Setelah dia sedikit tenang ..
"Kenapa ayuni yang kena , rafiq ? Ayuni muda lagi.. ayuni tak sedia ... kenapa ayah tak faham ayuni .." dia berkata sambil menangis perlahan .
"Ayuni .. ayah mesti ada sebab tersendiri kenapa dia nak ayuni dengan Aqil . Ayah nak yang terbaik untuk ayuni . Sebenarnya Rafiq pun taknak Ayuni kahwin dulu sebab rafiq masih nak manja2 nak gurau dengan ayuni .. nnt klo dh kahwin , ayuni mesti kene fokus pd suami ayuni .
Rafiq nnt mesti rindu ayuni . Tapi nak buat mcm mna. Kita sebagai anak terima je apa yg ibu ayah kita nak kita buat . Pasti ada kebaikannya ." Aku memujuknya."Rafiq mengada eh .. ayuni tahu ayah mesti kahwinkan ayuni sebab ayuni ni over fangirling tp wajar ke buat semua ni . Dan Abg Aqil. Dia mesti ada pilihan sendiri .
rafiq tolong ayuni .." dia memohon kepada ku ."Maafkan rafiq tp rafiq x boleh tolong . Ayuni ..
Seeloknya kita ikuti permintaan mereka selagi mereka masih ada . Ayuni terima ya sayang ? Ayuni syg ayah dan ibu kan ?" Kata aku ."Haih .. ayuni stress lah. Ayuni muda lagi . Ada impian . Kenapa ayuni kena kahwin dulu .. :(" Aku kesin jugak . Sabar ya ayuni .
"Ayuni kena jumpa abang aqil dulu .
Nanti ayuni decide . Nanti ya . " syukurnya dia masih ada perasaan nak terima .
Hmm"Okay dik .. nanti bgtahu ayah ye ?" Aku mencium dahinya dan keluar .
Sabar ayuni .. semua pasti ada jalan keluar dan penyelesaian nya .
Tiba2 telefon ku berdering .
OTP 3 orang
Nik : Yuni ! Ayunii~~
Me : Assalamualaikum .
Siti And Nik : Waalaikumussalam .
Me : lain kali pape hal bagi salam .
Siti : ye lah ustazah . Ni hah !
Me : nape ..
Nik : kau kenapa takda mood ka ? Period ?
Me : manadaa . Ada lah hal sikit . Kenapa ?
Siti : baik kau bgtahu kitorg kenapa kau bad mood ? Kalau tak aku sekeh kepala kau esok dengan kuali d.o .
Me : -.- esok je lah aku citer . Napa ?
Nik : EXO !!!
Me : °•° Hah ! Hah ! Kenapa dengan EXO ?!
Siti : sabar fanatik fans ! Ni hah dorang nak buatt concert Tour ! Katanya bulan 7 ni nak round Malaysia ! (*ehem bukan betul pun ya*)
Me : Whatt ?!!! Yaaaa !!! Jinjja ?!!
Siti Nik : Yessssss Ayuni !!!
Me : Omo sesangiii !! Huwaaaaaa wajib pergi ! Kau orang prgi tak ?!
Siti : ofcourse pergi lah pun !!! Bulan Depan start jual tikett !
Nik : yes aku pergi ! Mama aku kasi !
Me : okay muktamad ! Siti nanti kau tempahkan tiket online VVIP tau ! Nanti guna num akaun bank aku je !
Siti : eh kau nak belanja ke ?
Me : hmm yes lah pun !!
Nik : yeahhh ada orang belanjaaa tiket harga RM800 sorang !!
Siti : Serious kau nak habiskan RM2400 untuk kita semua ? Serious ?!
Me : yes i am serious cumaaa .. ada syarat !
Nik : dah agak .. apa dia cik adik sayang ?
Me : Janji kau belanja aku makan kat Meat N Grill and janji korang akan jadi kawan aku paling setia dan takkan khianat aku ?
Siti : cik ayuni sayang ~ mesti lah saya akan jadi kawan baik a.k.a terbaikk untuk mu~ hahaha
Nik : yes nanti aku and siti belanja kau eh . Sian duit kau hilang RM2400 . Tu boleh beli IPhone5s lagi satu tau !
Me : hek eleh .. kau dh pakai Iphone5s dh pun nik .. siti lak pakai IPhone 6 . Cukup dah ~
Nik : okay esok kau citer apa masalah kau eh ?! Tau tau ! Kalau tak aku sembelih kau ~
Me : berani nak sembelih aku , takmau belanja karang!
Siti : eh takda mne de sembelih .. hehehe kk lah ayuni! Mak aku dh membebel nii . Bye bye
Nik : Kk bye Ayuni .. sayang kau !
Me : bye assalamualaikum .
Nik and Siti : Waalaikummussalam .
End Call
Urhh .. Ahhhh !! EXO Concert ! Setelah sekian lama aku menunggu pakwe2 kuu dtg ke malaysia .
Yes !
Aish tapi kene pikir pasai hal Aqil tu .
Huhuhu .
MESSAGE AQILFrom : Ayuni
To : Abang Aqil- abang aqil , jumpa ayuni esok petang dekat Jusco , boleh ?
Aku mesej dia . Apa lagi kalau bukan tujuan untuk berbincang . Aku taknak hampakan ibu dan ayah . Tapi ni soal masa depan aku .
Tiba2 IPhone 6+ aku berbunyi menandakan mesej masuk .From : Abang Aqil
To : Ayuni- okay . After sekolah ? Nak abang amik ke ?
Hmm menyusahkan dia pulak . Dah lah university dia bukan sehaluan dengan jalan sekolah aku . Tak payah kut .
From : Ayuni
To : Abang Aqil- tak perlu kut . Susahkan abang je . Nanti ayuni pergi sendiri dengan kawan2 .
2 minit kemudian .. masuk lagi mesej .
From : Abang Aqil
To : Ayuni- okay lah kalau ayuni dah cakap cemitu . K esok jumpa kat Secret Recipe . Bye .
Aku terus menutup henfon ku dan baring untuk menenangkan fikiran ku .
Kenapa nasib aku mcm ni ?
Kena kahwin paksa before SPM ?
Ya allah .. kenapa semua ni terjadi ..Aku memikirkan sekali lagi dan akhirnya aku tertidur . Nasib baik takda homework .
---
Huiii update again ~_~ heheh
Teruskan baca tau !
YOU ARE READING
My Hubby Is Non Kpoppers ✔
RomanceDisatukan hanya kerana ke-addicted-nya kepada Kpop? apa salah Kpop? Saat Ayuni leka di dalam dunia koreanya, datanglah Aqil sebagai penghalang keminatannya terhadap Korea atau Kpop. Disatukan dengan sepupu sendiri, Aqil yang juga seorang anti-fans...