SPICE ROUTES , HEMMINGWAY ( 3PM )
AYUNI POV
Aku sedang menunggu Iana sambil aku melayari internet . melihat perkembangan dunia . dan stalk K-Idolsss .
Yeah! EXO will comeback soon . Oh My Sehun and Kai!
aku scroll ke bawah lagi..
"EXO Chen has already showed up his abs!"
"All the 7 EXO members has already showed up their abs , just Baekhyun and Chanyeol left . EXO-L will be going crazy one day with their sixpack"
Chen , Chen .. ikut langkah leader kau pulak ye? leader kau pun satu , pergi tunjuk abs apahal ? mesti EXO-L going crazy now .
Hahahaha .. ni kalau Aqil tahu aku stalk abs K idols mesti dia merajuk and mengamuk .
Hmm.. AQIL ..
tiba-tiba bahuku di tepuk kuat! auch!
"Auch!" aku melihat siapalah manusia yang baik hati sangat ni bagi penampar kat bahu kesayangan aku ni ╰_╯
"IANA!" Aku menjerit kecil . Omo!
"Hi Ayuni! Wahhhh !" Iana memelukku . Yelah! dah 2 tahun sejak aku last jumpa dia . Rindu!
"I Miss You!!" kataku .
"Miss you too!" Iana membalas .
aku mempelawanya duduk .
"So .. What are you here in Cardiff ?" tanya Iana sambil melihat menu makanan .
belum sempat aku jawab , pelayan dah datang .
"hmmm .. give me a curry rice . and kiwi juice!" order Iana .
"Fried curry rice and orange juice please." kataku pada pelayan itu . pelayan itu pun pergi .
Iana memberi ku pandangan 'jawab-soalan-aku'
"OUH! haa .. aku dapat tawaran sambung study dengan University of Warwick ." kataku selamba .
"Warwick ?! Are you crazy , girl ?! susah tu nak dapat sana!" kata Iana excited .
"I got 11A+ then dia email aku . so aku rushing ke sini terus ." kataku .
"Tapi .. kan Warwick kan dekat Coventry . apa kau buat dekat sini ?" Iana mengangkat kening sebelah .
"Ouh . saja nak jumpa kau . aku ada a month before my A-Level Class start ." kataku .
"Ada sebulan lagi tuu . kira kau duduk sini sebulan lah kan ? wahh!" Iana ni memang tak reti control volume ke ? malu wei!
"slow sikit volume tu . ha ah .. aku saja nak lepak² dekat Cardiff dengan kau." aku memberitahunya .
"So , mana kau punya handsome husband ?" tanya Iana . dan makanan pun tiba .
aku minum air dahulu .
banyak² soalan , soalan pasal Aqil jugak kau tanya ."Kt Malaysia lah" aku menjawab sambil makan makananku
"Malaysia ? dia kasi pulak kau pergi sini ? nanti dia rindu" kata Iana sambil menyumbatkan sesudu nasi kari ke dalam mulutnya .
"Dia taktahu pun.." kataku selamba .
"dia .. tak tahu ?! kau gaduh ek dengan dia ?" Iana serkap jarang . Minah ni ada kuasa psikik ke ? -.-
"Iana , aku datang sini , nak tenangkan fikiran . so please stop talking about that man okay ?!" aku dh mula lah ni nak naik angin . aishh aku dah lah lately ni emosi tak boleh kawal sangat .
"tahu lah nak tenang . at least ceritalah dekat aku what happen . dengan kawan sendiri pun nak rahsia . merajuk ah!" Iana ni kan .. sabar je lah .
"okay fine! tapi after makan . nanti kau bawak aku pergi jalan dekat Cardiff Bay , okay ?" kataku . aku nak makan pun tak senang .
akhirnya Iana berhenti merajuk dan senyum lebar hingga ke telinga .
CARDIFF BAY
"so citer la" kata Iana tak sabar .
"Haih .. aku dah start gaduh dengan dia sejak kitorang honeymoon dekat Korea .." aku memandang sekeliling taman yang cantik di sini ..
"KOREA ? Wahh sampai jugak kau kan dekat sana , kpoppers !" kata Iana menepuk bahuku .
"Wei , kau ada terfikir nak rasa tapak kasut saiz 61 tak ? takpun , terasa nak kena hempuk dengan kuali D.O ?" tanyaku geram .
Iana hanya tersengih macam kerang busuk yang dia lebih busuk -.-
"Time tu aku dekat Cafe apa ntah sebab aku ternampak 2 mamat Korea yang familiar gila" sambungku .
"kau jangan cakap yang kau pergi ngorat mamat tu pulak ?" Iana menyampuk .
"Mulut kau ni memang nak kena sumbat dengan stokin busuk Kai eh ?" geram aku dengan Iana ni . menyampuk je keja . lepastu menyampuk benda bukan² pulak tu .
"aku tinggalkan Aqil then pergi approached mamat 2 ekor tu . rupanya mamat tu memang aku dah falling in love lama dah .."
"CURANG EH KAU!" Iana menyampuk lagi . aku menghempuk dia dengan beg aku yang berhampiran ketika tu .
"Auch!"
"Shut up and listen" aku berkata tegas .
"E.X.O EXO Kai dengan Sehun . diorang tu yang aku jumpa tengah minum bubbletea dekat cafe kesayangan sehun tu . aku talk talk lah dengan dorang then selfie² , and one of them hug me . Bila KaiHun tu da blah , aku pergi kat Aqil . dia marah . aku ingat dia jealous . memang dia jealous tapi , ada benda lain yang buat dia marah amat" story ku panjang lebar .
"Benda lain ? apa benda ?" tanya Iana .
"Dia jumpa pil pencegah kehamilan dalam beg aku.." aku berkata perlahan .
"Nok! kalau aku jadi laki kau , memang aku bengang lah wei!" Iana mula nak marah aku!
"Tapi masalahnya aku baru 17 years old faham tak?! aku try to explain to him tapiddia taknak dengar . dia tak anggap aku wujud lepaa tu kau tahu tak ?! sampai lah aku dapat result , time tu ada orang call cakap suami aku kena tangkap basah dengan perempuan lain ?! kau rasa ?! hati aku sakit tau tak!" aku menangis di depan Iana .
"Okay .. faham ... Aqil salah .. hmmm sorry lah aku buat kau story benda ni.." Iana feeling bad and minta maaf .
"no its okay .. at least lega sikit aku.. thanks beb.." kata ku .
"No prob .. jom aku hantar kau balik rumah" pelawa Iana . aku hanya mengangguk .
AQIL POV
IT'S HAS BEEN 2 DAYS ! Mana isteri aku!
aku dah tanya Rafiq , tanya ayah , tanya ibu tapi masing² taknak bagitahu!Ayuni !! mana awakk ! I Need You !!
Even aku gila mencari Ayuni , kerja menyelamatkan nyawa orang tidak aku abaikan . aku dah upah orang suruh cari satu MALAYSIA .
tolong Ayuni ... Kembali pada saya .. saya nak dengar penjelasan awak .. tolonglah ..
"bos , kitorg dh cr satu Malaysia tapi takjumpa jugak.." kata orang suruhan ku .
itu je ayat yang aku selalu dengar !
argh!AYUNI !
-------
adohai.. makin hambar cerita ni.. nanti lah saya buat best2..
BTW , GUYS !
Saya nak promote book by @nik_pcy61 yang bertajuk KAWAN JADI SUAMI ??
dan book tajuk KETENTUAN by @snsyf78 .
saya jamin best!
YOU ARE READING
My Hubby Is Non Kpoppers ✔
RomanceDisatukan hanya kerana ke-addicted-nya kepada Kpop? apa salah Kpop? Saat Ayuni leka di dalam dunia koreanya, datanglah Aqil sebagai penghalang keminatannya terhadap Korea atau Kpop. Disatukan dengan sepupu sendiri, Aqil yang juga seorang anti-fans...