Back to the story :)
_____________
NO ONE POV
Aqil terkejut melihat Ayuni yang pengsan di ruang tamu .
"Ya Allah , Ayuni!"
bukan Aqil yang berkata itu . tapi Rafiq yang sedari tadi mengintai apa masalah Aqil dan Ayuni .
Aqil hanya kaku di tangga .
Rafiq terus mengangkat Ayuni dan membawa Ayuni pergi . Rafiq menghiraukan Aqil kerana dia cukup marah apabila Aqil berkasar dengan adiknya .
"Rafiq!" panggil Aqil untuk menghentikan pergerakan Ayuni .
"Kau tak payah ikut , tak guna!" Rafiq terus berlalu pergi dengan keretanya .
RAFIQ POV
Aku bukan pergi balik betul-betul pun . aku sembunyi sedari tadi kerana aku nak tahu kenapa Aqil berubah seperti tu dan Rafiq dapat merasakan mereka ada masalah .
Percakapan Aqil kepada Ayuni !
Kasar Gila! Kurang ajar kau Aqil !!
tiba-tiba aku dengar something jatuh . eh takkan mamat tu pukul adik aku ?!
aku mengintai dari pintu , ..
"Ya Allah Ayuni!" Aku terus membuka pintu rumah Ayuni dan menerpa kepada Ayuni .
aku lihat Aqil hanya kaku di tangga . kau memang tak berhati perut , Aqil !
aku mengangkat Ayuni dan ingin membawanya pergi .
"Rafiq!" mamat tak guna tu panggil aku .
"kau tak payah ikut , tak guna!" Aku memberi amaran keras dan terus blah dari situ .
H O S P I T A L
Ayuni di dalam wad emergency . kalau jadi apa-apa dekat Ayuni , aku takkan maafkan kau , Aqil ! Tak Akan !
aku mundar-mandir di hadapan pintu wad .
Ayah dengan Ibu pulak balik kampung dekat Johor . jauh sangat tu . aku taknak ayah dengan ibu risau .
tiba-tiba doktor keluar dari wad tu .
"doc , macam mana adik saya ?" aku terus menerpa ke arah doctor itu .
"Puan Ayuni tidak ada apa-apa yang serius cuma dia terlalu lemah dan demam dia mencecah 42° darjah celcius . selain tu , dia nampak kekurangan air dan stress . saya kena tahan dia dalam wad selama beberapa hari untuk pantauan ." kata doctor itu .
haih ..
"okay doctor , thank you.." kataku .
"dia akan dipindahkan ke bilik 379 di tingkat 4." kata doctor itu dan berlalu pergi .
aku terduduk .
Aqil !
NO ONE POV
Rafiq meneman Ayuni semalaman di hospital . keesokan harinya , kawan-kawan Ayuni tiba di hospital .
tapi Ayuni belum sedar kerana doctor telah beri suntikan ubat tidur untuk dia berehat secukupnya .
Rafiq pulang ke rumah dan Nik pula menjaga Ayuni di hospital .
"Ayuni .. aku hrp ko sabar eh .. Tapi bagi aku Aqil pun memang dah melampau .." kata Nik sambil mengelap² badan Ayuni .
"Ayuni , kau kena kuat tau . kau kena bagitahu kebenarannya kepada Aqil .." kata Nik lagi .
YOU ARE READING
My Hubby Is Non Kpoppers ✔
RomanceDisatukan hanya kerana ke-addicted-nya kepada Kpop? apa salah Kpop? Saat Ayuni leka di dalam dunia koreanya, datanglah Aqil sebagai penghalang keminatannya terhadap Korea atau Kpop. Disatukan dengan sepupu sendiri, Aqil yang juga seorang anti-fans...