Chapter45: Holiday 1

5.7K 65 0
                                    

Iskandar membantu Liya dengan Acik menolak beg mereka. Apabila mereka tiba dikawasan arrival ada seorang lelaki dengan papan tanda tertulis nama Iskandar. Iskandar terus kearah lelaki tersebut dan mereka membincangkan sesuatu. Lelaki itu memimpin mereka bertiga ke pintu keluar dia menunjukkan kearah sebuah kereta Range Rover putih. Lelaki itu menyerahkan kunci kereta pada Iskandar.

"Liya... Acik... Pakai baju sejuk. Luar tu bersalji" kata Iskandar. Mereka terus mengenakan baju sejuk dan terus mengikut Iskandar kearah kereta Range Rover putih. Cuaca Aspen pada awal December salji sudah mula turun, kerana Aspen merupakan sebuah bandar kecil di kawasan pergununggan Rocky Mountain. Jam menunjukkan waktu tempatan ketika itu pukul 3 petang. Iskandar memandu kereta keluar dari perkarangan Lapangan Terbang Aspen. Liya dan Acik teruja melihat pemandangan bandar kecil Aspen yang disilitup oleh salji yang putih lembut. Acik tidak berhenti – henti mengambil gambar.

"Tak sangka ya Is... Dekat US pun ada bandar – bandar kecil macam ni, dan Aspen ni cantik sangat" kata Liya.

"Dekat US ni banyak saja town – town kecil macam ni, Aspen ni macam sub daerah dalam county

Ups! Gambar ini tidak mengikuti Pedoman Konten kami. Untuk melanjutkan publikasi, hapuslah gambar ini atau unggah gambar lain.

"Dekat US ni banyak saja town – town kecil macam ni, Aspen ni macam sub daerah dalam county." Kata Iskandar.

"Ye la kan... Kita tengok TV dengan Filem saja... Tunjuk New York, Los Angeles, Miami, Las Vegas. Semua bandar besarkan" kata Liya tersenyum.

"Ya... US ni besar... terlampau besar. Kalau kita berlapangan nanti kita singgah LA, Rumah Kak Aria dekat situ." Kata Iskandar.

"Is... semua keluarga Is ada dekat sini ke?" tanya Liya

"Ya... semua ada sini. Termasuklah semua anak saudara Is." Kata Iskandar.

"Alamak" kata Liya.

"Kenapa Liya?" tanya Iskandar.

"Actually, Liya ada beli buah tangan pada keluarga Is... tapi tak sangka anak buah Is pun ada" kata Liya.

"Owh... Ingatkan apa? Buah tangan anak buah saudara Is jangan risau. Anggap ja kita share berdua ye" kata Iskandar tersenyum. Perjalanan mereka mula keluar dari bandar Aspen dan mula menaiki kawasan yang sedikit berbukit.

"Kalau Liya dengan Acik nak main ski boleh dekat sini... Nanti boleh naik gondola tu" kata Iskandar sambil menunjuk kearah station gondola.

Setelah lebih kurang 5 minit memandu mendakibukit, Liya dan Acik lagi sekali tercengang melihat rumah diatas bukittersebut. Is terus berhenti di perkarangan rumah tersebut. Disitu juga adabeberapa buah kereta lain. Jantung Liya berdegup kencang kerana itulah pertamakali yang dia akan bertemu dengan keluarga Iskandar.

 Jantung Liya berdegup kencang kerana itulah pertamakali yang dia akan bertemu dengan keluarga Iskandar

Ups! Gambar ini tidak mengikuti Pedoman Konten kami. Untuk melanjutkan publikasi, hapuslah gambar ini atau unggah gambar lain.
Kau PengakhirankuTempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang